  • 51. Data: 2011-03-07 12:38:55
    Temat: Re: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 7 Mar, 11:36, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Zale y czy mechanik jest dupa czy nie. Po pierwsze nie ka de auto wymaga
    > demonta u zwrotnicy (bo pomyli e piast ze zwrotnic )
    > Je eli ju , to zale y od kt rej strony zostanie rozpi ty przegub -
    > regulowanej czy nie. Normalnie rozpina si od strony nieregulowanej i nie
    > ma si co poprzestawia .

    Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
    zacisk, piasta i wahacz nie ?

  • 52. Data: 2011-03-07 12:54:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

    > Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
    > zacisk, piasta i wahacz nie ?

    Zacisk zdecydowanie nie, ten jest dokręcony do zwrotnicy i zazwyczaj trzeba
    go odkręcić żeby wyjąć tarczę, a tę trzeba zdemontować, żeby się dostać do
    łożyska. Czasem tylko wyjąć klocki

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/M
    cpherson_strut.jpg

    Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
    (cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.
    W najgorszym możliwym przypadku, czyli kiedy do wymiany łożyska trzeba
    zdemontować zwrotnicę wystarczy odkręcić sworzeń zwrotnicy (miejsce
    połączenia czerwonego i niebieskiego), poluzować zacisk na amortyzatorze
    (miejsce połączenia czerwonego i żółtego) oraz odpiąć przegub drążka
    kierowniczego (miejsce połączenia czerwonego i turkusowego)
    Jeżeli nie masz auta rajdowego, to żadne z tych połączeń nie jest
    regulowane, tzn nie w miejscach które rozpinasz. W efekcie nie ma potrzeby
    regulacji geometrii, jeżeli tylko mechanik dołoży odrobinę staranności przy
    montażu.
    W zawieszeniu wielowahaczowym sytuacja też w zasadzie się nie różni.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 53. Data: 2011-03-07 13:14:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Mar 2011 11:54:44 +0000, Waldek Godel wrote:
> [...]
    >
    >Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
    >(cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.

    Ale piasta i zwrotnica to jakby to samo :-)

    J.

  • 54. Data: 2011-03-07 15:45:17
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 7 Mar, 12:54, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    [cut]

    Dzięki za wykład. Sporo mi rozjaśniłeś stary.

  • 55. Data: 2011-03-07 16:08:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:14:05 +0100, J.F. napisał(a):

    /Mcpherson_strut.jpg

    > Ale piasta i zwrotnica to jakby to samo :-)

    nie tyle to samo, co jest dosyć powszechnie wykonywane jako jedna część.

  • 56. Data: 2011-03-07 18:03:42
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz
    > cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac
    > geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej.
    > Tzn.: ja bym ustawial geometrie, ale sa tacy, ktorzy twierdza, ze nie
    > trzeba.

    dwa lozyska i do tego stowke na geometrie????????????????
    jak by mogli to by same walki w lozyskach wymieniali druciarze pmsowi :)
    a moze tylko przesmarowac nowym smarem starczy?
    co nie, waldus ?

  • 57. Data: 2011-03-08 20:37:03
    Od: "A.K." <a...@n...secretkey.eu>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 23:20:01 +0100, sth napisał(a):

    > dobrze kombinujesz w zasadzie. obsluguje samochody ktore robia trasy po
    > 20tys km i wiecej. wymieniany

    To, firmy, było by pięknie gdyby zwykłego zjadacza chleba bylo stać na
    wymianę łożysk na osi. Druga sprawa to koszt, w Vectrze C z IDS przednie
    łożysko to około 1300zł w A6 (2004r) łożysko przód to 350zł. Wybacz ale nie
    widzę użyszkodnika VC proszącego o wymianę obu a nie liczyłem
    roboczogodzin.

    Wybacz "wycieszkę" ale ostatnio skarżyłeś się na Centrę, czy przy okazji
    wymieniłeś alternator? Przecież pracował ciężej przy tym kiepskim aku, a
    jak robić to komplet.

    A.K. - Ruda Śląska
    Citroen Xantia '93 ; Toyota Corolla '96

  • 58. Data: 2011-03-09 00:38:29
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Wybacz "wycieszkę" ale ostatnio skarżyłeś się na Centrę, czy przy okazji
    > wymieniłeś alternator? Przecież pracował ciężej przy tym kiepskim aku, a
    > jak robić to komplet.

    wymienilem alternator i rozrusznik.

  • 59. Data: 2011-03-09 00:57:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 00:38:29 +0100, sth napisał(a):

    > wymienilem alternator i rozrusznik.

    silnik, trzeba było jeszcze wymienić silnik, on ten alternator napędzał,
    mogło mu to zaszkodzić.

  • 60. Data: 2011-03-09 01:07:34
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > silnik, trzeba było jeszcze wymienić silnik, on ten alternator napędzał,
    > mogło mu to zaszkodzić.

    jak silnik przestanie napedzac alternator, to nie boj nic, wymienie lub
    naprawie.