eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypadajace lozysko kola - jak ocenic ktoreRe: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Date: Mon, 7 Mar 2011 11:54:44 +0000
    Organization: telefon.pl
    Lines: 29
    Message-ID: <1aye4oqyt6oyp$.dlg@lepper.institute.com>
    References: <ikvp5p$8rk$1@inews.gazeta.pl> <il1qf6$vuh$1@news.onet.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <7...@p...googlegroups.com>
    <s8j5snj69ww1$.dlg@lepper.institute.com>
    <3...@w...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: cpc8-enfi15-2-0-cust222.hari.cable.virginmedia.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1299498884 533 77.101.174.223 (7 Mar 2011 11:54:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 7 Mar 2011 11:54:44 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355150
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

    > Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
    > zacisk, piasta i wahacz nie ?

    Zacisk zdecydowanie nie, ten jest dokręcony do zwrotnicy i zazwyczaj trzeba
    go odkręcić żeby wyjąć tarczę, a tę trzeba zdemontować, żeby się dostać do
    łożyska. Czasem tylko wyjąć klocki

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/M
    cpherson_strut.jpg

    Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
    (cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.
    W najgorszym możliwym przypadku, czyli kiedy do wymiany łożyska trzeba
    zdemontować zwrotnicę wystarczy odkręcić sworzeń zwrotnicy (miejsce
    połączenia czerwonego i niebieskiego), poluzować zacisk na amortyzatorze
    (miejsce połączenia czerwonego i żółtego) oraz odpiąć przegub drążka
    kierowniczego (miejsce połączenia czerwonego i turkusowego)
    Jeżeli nie masz auta rajdowego, to żadne z tych połączeń nie jest
    regulowane, tzn nie w miejscach które rozpinasz. W efekcie nie ma potrzeby
    regulacji geometrii, jeżeli tylko mechanik dołoży odrobinę staranności przy
    montażu.
    W zawieszeniu wielowahaczowym sytuacja też w zasadzie się nie różni.


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: