-
1. Data: 2011-03-06 11:37:22
Temat: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Witam
Auto typu jeep cherokee/opel frontera zarejestrowany na 4/5 osob.
Chcialbym wywalic tylne siedzenia wstawic kratke za przednimi i zrobic
"homologacje" na ciezarowe i za tym idzie rejestracje na 2 osoby.
Jak to w praktyce wyglada ?
Jade poprostu na stacje diagnostyczna po "przerobce" ?
Na co zwrocic uwage przy przerobce ?
Pozdrawiam
PanAdol
-
2. Data: 2011-03-06 11:45:31
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:ikvo57$55o$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Auto typu jeep cherokee/opel frontera zarejestrowany na 4/5 osob.
> Chcialbym wywalic tylne siedzenia wstawic kratke za przednimi i zrobic
> "homologacje" na ciezarowe i za tym idzie rejestracje na 2 osoby.
Ale w jakim celu?
Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba
zmiany rejestracji.
Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.
-
3. Data: 2011-03-06 11:52:14
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d7365cb$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> news:ikvo57$55o$1@inews.gazeta.pl...
> Ale w jakim celu?
> Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba
> zmiany rejestracji.
> Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.
Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka i tak by mi pasowal bo
prowadze dzialalnosc i non stop duzo gratow wożę a nie pamietam kiedy
jechalem w wiecej niz 2 osoby. Przebiegi roczne spore (kolo 40tysiecy w
tamtym roku) wiec w roku tego vatu sie uzbiera. Moglbym wziasc cos typu
berlingo partner itd ale fajnie bylo by cos z jajem przy okazji meic wiec
tak kombinuje.
-
4. Data: 2011-03-06 11:57:17
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:ikvp12$89s$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:4d7365cb$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
>> news:ikvo57$55o$1@inews.gazeta.pl...
>
>> Ale w jakim celu?
>> Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba
>> zmiany rejestracji.
>> Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.
> Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka
Kratki już nie działają, to raz.
Od dawna musiały mieć fabryczną homologację ciężarową, żeby miały przywileje
podatkowe, to dwa.
W ten sposób nic nie zdziałasz.
-
5. Data: 2011-03-06 12:01:24
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d73688d$0$2489$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> news:ikvp12$89s$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
>> news:4d7365cb$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
>>> news:ikvo57$55o$1@inews.gazeta.pl...
>>
>>> Ale w jakim celu?
>>> Jak masz zarejestrowany na 5, to 2 osoby mogą jechać, do tego nie trzeba
>>> zmiany rejestracji.
>>> Kratkę też może sobie zamocować, a kanapy wozić nie musisz.
>> Odliczenie vat od paliwa. taki uklad z kratka
>
> Kratki już nie działają, to raz.
Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
Pzdr
PanAdol
-
6. Data: 2011-03-06 12:03:11
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:ikvpi9$ad6$1@inews.gazeta.pl...
>> Kratki już nie działają, to raz.
> Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
> Pzdr
> PanAdol
Ustęp 2 tego przepisu mówi, że ograniczenie to nie dotyczy:
pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest od
części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą,
klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do podrodzaju:
wielozadaniowy, van;
pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które
oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą
przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu ładunków,
mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego
postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do
tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 proc. długości pojazdu; dla
obliczenia tej proporcji przyjmuje długość pojazdu stanowi odległość
pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią podłogi
części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii poziomej
wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a punktem
wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu
przeznaczonej do przewozu ładunków;
3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do przewozu
ładunków;
4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie
przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
pojazdu;
5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu
przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku
do niniejszej ustawy;
6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co
najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na
podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;
7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:
a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub
b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie umowy
najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika
przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy
niż sześć miesięcy.
-
7. Data: 2011-03-06 12:03:27
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:
>> Kratki już nie działają, to raz.
> Od stycznia sie pozmienialo spowrotem. Poczytaj ;)
Znaczy co się pozmieniało?
Że kratki zaczęły działać?
Wręcz przeciwnie - przestały.
-
8. Data: 2011-03-06 12:05:36
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4d7369ff$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> news:
> Wręcz przeciwnie - przestały.
>
j/w w zalacznuiku. jak jeden rzad siedzen i kratka za nimi to "dzialaja"
Pzdr
-
9. Data: 2011-03-06 12:06:27
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:
> Ustęp 2 tego przepisu mówi, że ograniczenie to nie dotyczy:
> pojazdów samochodowych mających jeden rząd siedzeń, który oddzielony jest
> od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą przegrodą,
> klasyfikowanych na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do
> podrodzaju: wielozadaniowy, van;
> pojazdów samochodowych mających więcej niż jeden rząd siedzeń, które
> oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub
> trwałą przegrodą i u których długość części przeznaczonej do przewozu
> ładunków, mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi
> pozwalającego postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy
> podłogą a sufitem do tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50 proc. długości
> pojazdu; dla obliczenia tej proporcji przyjmuje długość pojazdu stanowi
> odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną
> krawędzią podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków,
> mierzona w linii poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią
> przedniej szyby pojazdu a punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej
> krawędzi podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków;
> 3) pojazdów samochodowych, które mają otwartą część przeznaczoną do
> przewozu ładunków;
> 4) pojazdów samochodowych, które posiadają kabinę kierowcy i nadwozie
> przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
> pojazdu;
> 5) pojazdów samochodowych będących pojazdami specjalnymi w rozumieniu
> przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w
> załączniku do niniejszej ustawy;
> 6) pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu co
> najmniej 10 osób łącznie z kierowcą - jeżeli z dokumentów wydanych na
> podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym wynika takie przeznaczenie;
> 7) przypadków, gdy przedmiotem działalności podatnika jest:
> a) odprzedaż tych samochodów (pojazdów) lub
> b) oddanie w odpłatne używanie tych samochodów (pojazdów) na podstawie
> umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innych umów
> podobnym charakterze i te samochody (pojazdy) są przez podatnika
> przeznaczone wyłącznie do wykorzystania na te cele przez okres nie krótszy
> niż sześć miesięcy.
Czyli źle zacytowałeś, bo chodziło Ci o drugie zastrzeżenie - czyli o
fabryczną homologację na cieżarówkę.
Znieśli ten wymóg?
-
10. Data: 2011-03-06 12:07:59
Temat: Re: jak mozna przerobic osobowke na ciezarowke
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:ikvpq4$b6u$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:4d7369ff$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik "PanAdol" <p...@P...neostrada.pl> napisał w wiadomości
>> news:
>
>> Wręcz przeciwnie - przestały.
>>
> j/w w zalacznuiku. jak jeden rzad siedzen i kratka za nimi to "dzialaja"
A co z wymogiem fabrycznej homologacji?
Przestał istnieć?