    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [ot] jaki serwer usenet
    <s...@f...debian.org.pl>
    <u2166d$tj2$1$pk@news.chmurka.net>
    <6444f492$0$2962$65785112@news.neostrada.pl>
    <u239qq$1krpl$11@news.icm.edu.pl>
    <6445635f$0$2966$65785112@news.neostrada.pl>
    <u23rpa$1m0hq$5@news.icm.edu.pl>
    <64479f3b$0$2965$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@h...invalid>
    <644825b7$0$2971$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@h...invalid>
    Date: Wed, 26 Apr 2023 11:39:59 +0200

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > Z tymi kluczami to jest tak, że są po prostu domyślnymi kluczami dla danej
    > hierarchii. To admin serwera decyduje, co na nim trzyma i komu i w jaki
    > sposób pozwala tym zarządzać. Jeśli zostawi domyślne ustawienia, to będzie
    > zarządzał tym właściciel hierarchii (właściciel klucza), ale można te
    > ustawienia zmienić. Może np. zablokować wiadomości kontrolne (tworzenie i
    > kasowanie grup) i samemu decydować, co robić z tymi wiadomościami, które
    > przyjdą.
    >
    > Oczywiście admini dbają o to, żeby była spójność grup w danej hierarchii
> [...]

    Ja jeden taki przypadek pamiętam. Skasowano jedną grupę pl i w jej miejsce
    utworzono nową. Bo ponoć ta nowa nazwa była bardziej odpowiednia. Wszystko
    przebiegło sprawnie i zgodnie z planem, stara grupa szybko zniknęła ze
    światowych serwerów, pojawiła się nowa. Poza jednym zapyziałym serwerem
    gdzieś w Polsce. Tam admin był dupa i wszystkie te grupy tworzył ręcznie
    według listy.

    --
    Jarek