  • Data: 2023-04-26 14:29:31
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > identyfikator, który razem z IP usera też znajduje się w nagłówkach.
    >
    > Można to nagiąć, jeśli ktoś ma uzasadniony powód, ale póki co nikt nie
    > miał (ani nie pytał).
    >
    > To kwestia równowagi między wygodą dla użytkowników i bezpieczeństwem
    > serwera (więc też moim). Jeszcze gdyby grupy nie były propagowane, to
    > można byłoby pomyśleć o wyłączeniu autoryzacji lub włączeniu jakiejś
    > anonimizacji (i czytaniu wszystkich tak dostępnych grup na bieżąco, żeby
    > reagować na nadużycia), ale nie zdecyduję się na to w przypadku grup,

    Rozumiem że admin może mieć jakieś problemy z anonimowością i chce ich
    unikać. Zastanawia mnie tylko ta rejestracja, w Usenecie udzielam się od
    jakichś 20 lat, korzystałem z kilku, o ile nie kilkunastu różnych
    serwerów jak dotychczas na żadnym nie musiałem się rejestrować. Nick,
    login i adres serwera newsów w kliencie (np Thunderbird) to była cała
    procedura.

    > Tu nie ma klientów. Usługa jest darmowa, nie zarabiam też na niej w żaden
    > sposób (ale też nie ponoszę kosztów w zależności od ilości użytkowników;
    > koszty są stałe). Moim interesem jest po prostu to, żeby Usenet żył jak
    > najdłużej.

    Korzystają z usługi, a więc klienci..?