    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Date: Wed, 29 Apr 2009 08:03:58 +0200

    > Regulamin, to czesc umowy. Za niedotrzymywanie umow cywilnoprawnych sa
    > sankcje wskazane w tychze umowach a w przypadku braku porozumienia, sad
    > *cywilny*. Gdzie tutaj art 286 par 1 kk?

    Też mi się to wydaje głupie.
    Ale może być tak że "podciągnąć" (ulubione słowo rzeczników prasowych
    Policji) chcieliby pod "oszustwo" danych bo "uprawnione organy" nie widzą od
    razu kto i skąd dzwoni a ustalić mogą ale to wymaga czasu (a oni chcą już).

    Pamiętam gdy w latach 90 złapano maturzystów z odbiornikiem, odbierających
    podpowiedzi do egzaminu.
    Wszystko było na legalnym sprzęcie ale rzecznk prasowy w TV powiedział, że
    policjanci zastanawiają się "pod co ten czyn podciągnąć".

    Podobnie kilka dni temu "człowiek-pająk" wlazł na wieżowiec i też policja
    się zastanwiała pod co "podciągnąć".

    To mi pachnie PRLem. Był człowiek, któego należało przykładnie ukarać (bo
    "dawał zly przykład") ale prawa nie złamał.
    Zamiast zmienić prawo to policjanci (milicjanci) zastanawiali się (wespół z
    prokuratorami) "pod co podciągnąć" ten czyn.
    Widać albo wciąż pracują tam co sami ludzie albo nasiąkli "etyką" starszych
    kolegów.

    Co do "afery" FCTowej to moze czegoś nie wiemy (wiadomo jak piszą
    dziennikarze) i może faktycznie spracy gdzieś się DODATKOWO włamali i coś
    zmieniali albo zlecili to jakiemuś pracownikowi operatora (tylko po co ?).
    vari