  • 1. Data: 2009-04-28 10:58:28
    Temat: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Czytam tak sobie z ciekawoscia:

    http://wiadomosci.onet.pl/1960472,11,oszukali_operat
    ora_tel_kom_na_ponad_900_tys_zl,item.html

    Czterej mężczyźni z Podkarpacia i Warszawy podejrzani są o oszukanie
    jednego z operatorów sieci komórkowej na ponad 900 tys. zł.
    Jak poinformował rzecznik podkarpackiej policji Paweł Międlar (...)
    abonent dzwoniący na numer konkretnego operatora płacił za połączenie
    według ustalonej taryfy, jednak w rzeczywistości jego połączenie było
    tańsze, bo przechodziło przez urządzenie transferujące. Na różnicy w
    cenie zarabiali podejrzani. Natomiast do operatora sieci trafiało
    mniej pieniędzy.
    Sprawę prowadzi Centralne Biuro Śledcze pod nadzorem Prokuratury
    Okręgowej w Rzeszowie. Nie wyklucza się kolejnych zatrzymań.

    I nie moge sie doszukac, na czym polegalo oszustwo? W koncu domniemani
    "oszusci" placili operatorowi za wykonane polaczenia (przynajmniej tak
    wynika z tresci artykulu).

    Innymi slowy: w domu mam podobne urzadzenie (ot, jakis router VoIP).
    Wydaje mi sie, ze wykonuje podobnego rodzaju "oszustwa" - tzn. bedac
    poza domem dzwonie na moj domowy numer stacjonarny z komorki, za darmo
    (taka taryfa). Po wbiciu specjalnego kodu na klawiaturze aparatu,
    wykonuje tanie polaczenie zagraniczne przy pomocy sieci VoIP.
    Naturalnie, do mojego operatora komorkowego trafia mniej pieniedzy.

    Czy rowniez jestem oszustem? Czy powinienem doniesc na siebie do
    Centralnego Biura Sledczego pod nadzorem Prokuratury Okregowej w Rzeszowie?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 2. Data: 2009-04-28 11:38:25
    Temat: Re: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Czy rowniez jestem oszustem? Czy powinienem doniesc na siebie do
    > Centralnego Biura Sledczego pod nadzorem Prokuratury Okregowej w

    Wg socjalistycznej "praworządności" jesteś oszustem.
    Zamiast zapłacić więcej (ludowa ojczyzna to nasz wielki zbiorowy obowiązek,
    który trzeba wspierać finansowo), płacisz tyle ILE ZALICZA Twój operator.
    Nieładnie.
    Że nie ma na to paragrafu ? - powie ktoś
    "Nie ma ale powinien być".
    Już UE się o to postara gdy w całej Europie zwycieżą "siły postępu" (jak te
    co proponują aby zakazane było seksistowskie zwrcanie się "proszę Pana" czy
    "proszę Pani").
    Obywatel może owsze do siebie dzwonić ale z VoIPa może korzystać tylko będąc
    osobiście w swoim mieszkaniu.
    Takie prawo (i inne prawa dla zapewnienia powszechnej szczęsliwosci) się
    wprowadzi.

    A pasożytom, kombinatorom i telefonicznym skrytożercom mówimy NIE !

    Gdy nastanie powszechna równość (zeru) ze zrozumiałą równiejszoscią klasy
    przewodzącej, wtedy każdy będzie miał telefon, ktorego nie da się wyłączyć i
    będzie otrzymywał rachunki ("ktoś musi za to zapłacić" - polski urzędnik w
    TV zapytany czemu się obciąża obywateli kolejnymi bzdurnymi regulacjami i
    opłatami).
    Będzie otrzymywał rachunki tytułem "kontrola korespondencji i łącznosci -
    100 Euro plus VAT" i "monitorowanie przemieszczania się obywatela - 50 Euro
    plus VAT".

    "Zrobi się porządki" z "krnąbrnymi Kumotrami" jak Wy obywatelu.

    :-)

    vari

  • 3. Data: 2009-04-28 14:09:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    > Czytam tak sobie z ciekawoscia:
    >
    > http://wiadomosci.onet.pl/1960472,11,oszukali_operat
    ora_tel_kom_na_ponad_900_tys_zl,item.html

    Mysle, ze po prostu kolejny przejaw glupoty dziennikarskiej.
    Co nie powinno zreszta nikogo dziwic, w koncu wszyscy zdolni pojechali
    smazyc hamburgery do United Kingdoom.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-04-28 14:19:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:
> [...]
    >
    > Mysle, ze po prostu kolejny przejaw glupoty dziennikarskiej.
    > Co nie powinno zreszta nikogo dziwic, w koncu wszyscy zdolni pojechali

    A ja podejrzewam lobbying kogoś ze strony B3 - Bandy Trojga.

    M.

  • 5. Data: 2009-04-28 14:34:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 16:19, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    atora_tel_kom_na_po...

    > A ja podejrzewam lobbying kogoś ze strony B3 - Bandy Trojga.

    A ja podejrzewam, że chodzi o zwykły, leciwy eFCeT, który dla
    piszącego "redaktora" jest czarną magią :)

    Ircys

  • 6. Data: 2009-04-28 14:37:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    >A ja podejrzewam, że chodzi o zwykły, leciwy eFCeT, który dla
    piszącego "redaktora" jest czarną magią :)

    Tylko co ma prokurator do tego?
    To sprawa dla sadu cywilnego + organy skarbowe.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-04-28 14:46:37
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 16:37, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Tylko co ma prokurator do tego?
    > To sprawa dla sadu cywilnego + organy skarbowe.

    No... zapewne chłopaki trochę się do tego tematu przygotowali: DG,
    ZUS, US, KRS
    i status operatora... ale to tylko moje gdybanie

    Ircys

  • 8. Data: 2009-04-28 15:24:04
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Ircys wrote:

    > No... zapewne chłopaki trochę się do tego tematu przygotowali: DG,
    > ZUS, US, KRS
    > i status operatora... ale to tylko moje gdybanie

    Ale za bycie operatorem nie stawia się zarzutów o oszustwo, a tego chyba
    ziewnikarz nie zmyślił ;) Ponadto brzmi tam nuta zapisów o obronności
    kraju (retencja danych), a wszystkich polskich dziennikarzy, którzy
    wiedzą co to jest retencja chyba znam osobiście :-P.

    Poza tym w takie sprawy nie jest bez powodu angażowane CBŚ. Zakładam, że
    to chłopaki z CBŚ chcieli się wykazać, a wyjdzie jak zwykle.

    M.

  • 9. Data: 2009-04-28 15:36:14
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 17:24, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:
> [...]
    > Poza tym w takie sprawy nie jest bez powodu angażowane CBŚ. Zakładam, że
    > to chłopaki z CBŚ chcieli się wykazać, a wyjdzie jak zwykle.

    Będę się upierał (nie znając sprawy! :)), że kluczowe znaczenie ma tu
    FCT
    a FCT-y "niezgłoszone" a wykryte potrafią podnieść adrenalinę.

    Ircys

  • 10. Data: 2009-04-28 15:48:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >No... zapewne chłopaki trochę się do tego tematu przygotowali: DG,
    ZUS, US, KRS
    i status operatora... ale to tylko moje gdybanie

    Za DG i status operatora to odpowiedzialnosc wykroczeniowa a nie z 286 kk.
    US i ZUS takze beda raczej scigac za niezaplacone skladki i 75% podatek od
    nieujawnionych zrodel niz od razu do prokuratora.

    Pozdrawiam
    SDD