  • 21. Data: 2013-11-13 18:52:23
    Temat: Re: oscyloskop - kolejne podejście :)
    Od: "R" <...@n...spam>

    news:ca2555bc-6560-40f9-81da-8fb536cae466@googlegrou
    ps.com...

    > Raczej oczekuje krytyki negatywnej lub praktyczną bo pozytywne to sobie w
    > sponsorowanych opiniach wyczytam :)

    Mam tego Siglenta i nie miałem na razie z nim żadnych problemów. Używam do
    układów z AVR.
    Wszyscy zachwycają się Rigolami, a jednak Siglent jest nowszym modelem i
    trochę wygodniejszym (większy ekran, oddzielne pokrętła dla obu kanałów).
    Oczywiście są też modele 50 i 100 MHz.
    W różnych opisach wyczytałem, że Siglent był wcześniej producentem OEM dla
    wielu innych marek, a teraz sprzedaje pod własną.

    R.

  • 22. Data: 2013-11-13 19:06:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale skąd takich biorą, z Korei Północnej? Tworzenie czegoś takiego
    > (nie ważne jaki to programista) świadczy o kompletnym braku do
    > czynienia na codzień z jakimkolwiek współczesnym interfejsem (a może
    > i komputerem?), o ergonomi czy szacunku do użytkownika nie wspominając.

    Może boja się, żeby ich ci z Apple za coś nie pozwali? Podobno mają
    patent na ergonomię (a być może nawet na szacunek do użytkownika).

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2013-11-13 19:19:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Nov 2013 14:33:16 +0100, Sebastian Biały
> [...]
    >czynienia na codzień z jakimkolwiek współczesnym interfejsem (a może
    >i komputerem?), o ergonomi czy szacunku do użytkownika nie

    Nie wiem o czym piszecie, ale ja tam bardzo milo wspominam np
    TurboPascal.
    Kompletnie niewspolczesny interfejs tez moze byc wygodny :-)

    Ba, jak klalem na te rozne nowsze interfejsy, myszki, windowsy ...

    J.

  • 24. Data: 2013-11-13 19:39:04
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 15:42:18 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

    > ostatnio nabyłem takie coś
    >
    > http://allegro.pl/analizator-logiczny-8-kanalow-24-m
    hz-saleae-nowy-i3650958109.html

    > ma soft pod linuxa (bye windows), pomógł w odkryciu paskudnego featura w
    >
    > SPI serwowanego przez AT32UC3B... więc za takie pieniążki - zdecydowanie
    >
    > polecam :)
    Zanotowane. Może nawet zamiast oscylatora sprawie sobie wlasnie taki "gadżet" :)
    czyli jeden pozytyw wątku zaistniał.

    Dzięki za sugestie.

  • 25. Data: 2013-11-13 19:58:20
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 17:16:10 UTC+1 użytkownik Marek Wodzinski napisał:

> [...]
    >
    > zdaje się że do dostania po ok. 200zł.
    >

    > Darmowy soft i całkiem ładne zestawienie analizatorów i innego sprzętu
    >
    > jaki da się podłączyć do kompa masz tu:
    >
    > http://sigrok.org/wiki/Logic_analyzer_comparison
    >

    > Zewnętrzny analizator stanów daje też nieograniczoną liczbę próbek (do
    >
    > pewniej prędkości), więc nie trzeba się silić na triggery w oscyloskopie
    >
    > i polegać na jego małej pamięci wewnętrznej.
    >

    > Jeżeli potrzebujesz głównie analizatora, a tylko czasem jakiś 'szlaczek'
    >
    > chcesz oglądnąć, to może wystarczy Ci analizator z funkcją oscyloskopu?

    No wlasnie sobie uzmyslowilem ze moze wlasnie bardziej mi sie przyda maly analizator
    niz oscyloskop.
    Oscyloskop miałby być aby zobaczyć co sie dzieje na styku analogu i cyfrówki. Teraz
    mase czasu zjada mi dodawanie diodek czy innych printf-ów a jednak podejrzenie dwu
    przebiegów naraz sporo wyjasnia...

  • 26. Data: 2013-11-13 20:00:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 18:52:23 UTC+1 użytkownik R napisał:
> [...]
    >
    > W różnych opisach wyczytałem, że Siglent był wcześniej producentem OEM dla
    >
    > wielu innych marek, a teraz sprzedaje pod własną.

    Dziękuję, zanotowane i będę analizował.

  • 27. Data: 2013-11-13 20:15:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, November 13, 2013, 7:19:58 PM, you wrote:

    > Nie wiem o czym piszecie, ale ja tam bardzo milo wspominam np
    > TurboPascal.
    > Kompletnie niewspolczesny interfejs tez moze byc wygodny :-)

    ^KB, ^KK, ^KX, ^KV - komu to przeszkadzało? ;)

    > Ba, jak klalem na te rozne nowsze interfejsy, myszki, windowsy ...

    Bo jak można zaznaczać myszką i brutalnie ^X, ^V? I jeszcze ten prawy
    klawisz! ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2013-11-13 20:18:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 19:19, J.F wrote:
    > Nie wiem o czym piszecie, ale ja tam bardzo milo wspominam np TurboPascal.
    > Kompletnie niewspolczesny interfejs tez moze byc wygodny :-)

    TurboPascal, a konkretnie jego biblioteka TurboVision[1] był bardzo
    współczesnym i nowoczesnym [T|G]UI. Zarówna dla usera jak i od strony
    programisty. Ale tu chodzi o coś innego, interfejsy w oscyloskopach
    pisane są kompletnie od zera i bazują na rozwiązaniach które nie
    istnieją w normalnym świecie *UI, są nieerogonomiczne, ograniczone,
    absurdalne. W moim prywatnym Owonie aby przewinąc sensownie przebieg
    analizatora w prawo muszę podpinać wkrętarkę pod gałkę pozycji kursora.
    Czaisz to że piszesz soft, nie używasz go i sprzedajesz a takie frajery
    jak ja go kupują? I jeszcze żeby mieli śladowe ilości wsytydu to by to
    otwarli i pozwolili na homebrew. Ale nie, bo nie. Nawet głupi protokół
    USB jest zamkniety (a oprogramowanie na PC to jak zwykle ładnie
    wyglądające mniej niż zero). I tak z każdym tanim oscyloskopem... Banda
    debili i zero alternatyw.

    [1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbo_Vision

  • 29. Data: 2013-11-13 20:19:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wszyscy zachwycają się Rigolami,

    No i dlatego ja się bardzo długozastanawiałem czy kupić OWON'a.
    Kupiłem w końcu DS7102, i jestem zadowolony. Chyba niedługo kupię
    jakiegoś drugiego cyfrowego, bo mi te 2 kanały mało, i Rigola raczej
    skreśliłem. Tutaj mam wielki 7" ekran, bardzo przyjemnie to działa,
    100Mhz, 1Gs - jak na moje potrzeby (analogowe do paru MHz, procesory
    itp) jak znalazł.

  • 30. Data: 2013-11-13 20:29:39
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 19:39:04 +0100, s...@g...com said:

    > Zanotowane. Może nawet zamiast oscylatora

    Zamiast oscylatora, powiadasz? ;)

    > sprawie sobie wlasnie taki "gad żet" :)
    > czyli jeden pozytyw wątku zaistniał.

    To jeszcze zwróć uwagę jakie poziomy napięć będziesz używał. Bo
    niektóre te płytki analizatorów mają zafixowane na stałe poziomy napięć
    wejściowych.

    --
    DJ