  • 11. Data: 2013-11-13 13:55:58
    Temat: Re: oscyloskop - kolejne podejście :)
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 10:17:38 +0100, s...@g...com said:

    > Wróciłem do tematu szukania oscyloskopu.
    > Zastosowania hobbystyczne:
    > -Cyfrówka mikrokontrolerowa
    > -debugowanie przebiegów w transmisjach rs, spi i podobnych.

    Tu się zastanów czy bardziej do tego celu nie będziesz potrzebował
    analizatora logicznego. Oczywiście nie zastąpi to diagnostyki
    oscyloskopem. Natomiast na oscyloskopie nie będzie zbyt wygodnie złapać
    kilkadziesiąt bitów, i potem je ręcznie na hex przeliczać. A jak
    zapragniesz więcej?
    Nie musisz mieć od razu jakiegoś spasionego analizatora z 1500
    funkcjami, których i tak nie użyjesz. Jeśli to "wąskie" magistrale to
    może na początek starczy Ci coś w stylu buspirate? około $30

    --
    DJ

  • 12. Data: 2013-11-13 14:15:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 13:17:14 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Jedyna wada że wszystkie analizatory "przy okazji" które
    mialem
    > okazję macać w tanich oscyloskopach miały wspólną cechę: GUI było
    > bazowane na najnowszych wzorcach z lat 60tych. Praktycznie kazdy
    taki

    Zawsze mnie fascynuje skąd takie guje się biorą i czym się kieruje
    producent by coś takiego wrzucać.do swoich produktów.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2013-11-13 14:21:00
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 13:55:58 UTC+1 użytkownik DJ napisał:

> [...]
    >
    > funkcjami, których i tak nie użyjesz. Jeśli to "wąskie" magistrale to
    >
    > może na początek starczy Ci coś w stylu buspirate? około $30

    Dziekuje za naprowadzenie. Poszperam i za takimi narzędziami.

  • 14. Data: 2013-11-13 14:24:05
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 listopada 2013 13:35:02 UTC+1 użytkownik R napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Te wymagania spełnia Siglent SDS1022DL.

    Ah. te wymagania spełnia masa sprzętów z amazon.co.uk które wyskakują kiedy wpisac
    rigol 1052 w jego wyszukiwarke.
    Tam są i 40MHz oscyloskopy kiesonkowe i jakieś wieksze ale z przystawką "vga" i
    troche innych też jest.
    I wlasnie sie zastanawiam czy jakieś sigilenty, owony czy atteny nie były by tańsze a
    równie sensowne...

    Raczej oczekuje krytyki negatywnej lub praktyczną bo pozytywne to sobie w
    sponsorowanych opiniach wyczytam :)

  • 15. Data: 2013-11-13 14:33:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 14:15, Marek wrote:
    > Zawsze mnie fascynuje skąd takie guje się biorą i czym się kieruje
    > producent by coś takiego wrzucać.do swoich produktów.

    Z faktu że piszą je elektronicy a nie programiści :P

  • 16. Data: 2013-11-13 15:42:18
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 13/11/2013 14:21, s...@g...com pisze:

    > Dziekuje za naprowadzenie. Poszperam i za takimi narzędziami.

    ostatnio nabyłem takie coś
    http://allegro.pl/analizator-logiczny-8-kanalow-24-m
    hz-saleae-nowy-i3650958109.html

    ma soft pod linuxa (bye windows), pomógł w odkryciu paskudnego featura w
    SPI serwowanego przez AT32UC3B... więc za takie pieniążki - zdecydowanie
    polecam :)

    @

  • 17. Data: 2013-11-13 16:34:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Koledzy słusznie radzą - "rozgryzanie" jakiegoś protokołu transmisji
    na oscyloskopie to porażka. Oczywiście czasem trzeba i z tego korzystać,
    ale raczej tam, gdzie trzeba np. zmierzyć czas, czy coś porównać.

    Do analizy czegokolwiek sensownego zdecydowanie lepszy jest jakiś
    analizator z softem na PC - nawet z tych prostszych.
    Oczywiście, najlepiej mieć coś, co ma biblioteki różnych protokołów
    (fajne są LAP-C) ale to ceny nieco wyższe.

    Sam niedawno rozważałem podobny problem - i zamiast kupować oscyloskop z
    namiastką analizatora kupiłem osobno oscyloskop i analizator.
    To co jest w oscyloskopie (tanim) to w porównaniu z takim LAP-C 16064
    chociażby to zabawka. Więc zupełnie nie warto.

  • 18. Data: 2013-11-13 17:13:40
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-11-13 12:00, s...@g...com pisze:

    > Takiego nie wezmę. Juz kiedyś koledzy tutaj mi wybili z głowy bo inicjalnie miałem
    właśnie taką ideę aby kupic jakis analogowy bo relatywnie tanie były.
    > Tylko ja raczej cyfrówkę ogarniam. Nawet CB radio nie tykam.
    > Heh, wlasnie sobie uzmysłowiłem że ten rigol by cbradio jako tako ogarnął...

    Przemyśl, bo przy pracy na cyfrowym oscyloskopie tej klasy w cyfrówce,
    możesz poznać efekty kurwicy wegetatywnej.

    --
    rry

  • 19. Data: 2013-11-13 17:16:10
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Wed, 13 Nov 2013, s...@g...com wrote:

    > Dziekuje za naprowadzenie. Poszperam i za takimi narzędziami.

    Jeżeli wiesz co robisz, to można jeszcze lepiej i taniej.
    Taką płytkę: http://sigrok.org/wiki/Lcsoft_Mini_Board można na ebayu kupić
    za ok. $11 z przesyłką i masz 8 bit do 24MHz lub 16 bit do 12MHz (ale bez
    buforów, standard 3.3V).
    Jak chcesz gotowe coś w pudełku, to możesz się rozejrzeć za klonami USBee,
    zdaje się że do dostania po ok. 200zł.

    Darmowy soft i całkiem ładne zestawienie analizatorów i innego sprzętu
    jaki da się podłączyć do kompa masz tu:
    http://sigrok.org/wiki/Logic_analyzer_comparison

    Zewnętrzny analizator stanów daje też nieograniczoną liczbę próbek (do
    pewniej prędkości), więc nie trzeba się silić na triggery w oscyloskopie
    i polegać na jego małej pamięci wewnętrznej.

    Jeżeli potrzebujesz głównie analizatora, a tylko czasem jakiś 'szlaczek'
    chcesz oglądnąć, to może wystarczy Ci analizator z funkcją oscyloskopu?
    (np. Usbee AX)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 20. Data: 2013-11-13 18:35:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 13 Nov 2013 14:33:16 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Z faktu że piszą je elektronicy a nie programiści :P

    Ale skąd takich biorą, z Korei Północnej? Tworzenie czegoś takiego
    (nie ważne jaki to programista) świadczy o kompletnym braku do
    czynienia na codzień z jakimkolwiek współczesnym interfejsem (a może
    i komputerem?), o ergonomi czy szacunku do użytkownika nie
    wspominając.
    Jakby mi pracownik z takim projektem guja przyszedł to byłby ostatni
    dzień jego pracy.
    Bo nie wierzę, że jeśli ma się na codzień kontakt z dowolnym
    współczesnym systemem z graficznym gujem to później się siada i
    tworzy bez refleksji takie potworki. I nie tłumaczy ich skromność
    zasobów bo można znaleźć setki przykładów fajnych (i gotowych)
    interfejsów na systemach z bardzo ograniczonymi zasobami. No chyba,
    że się jest z KRLD albo innego kraju z ograniczonym dostępem do
    współczesnych systemów.

    A najlepszy sposób na takich? 1 i podstawowe prawo konsumenta: NIE
    konsumować, czyli nie kupować takich rzeczy. Tak jak trolle, wyginą
    sami bez karmienia :)

    --
    Marek