  • 31. Data: 2010-01-15 15:21:19
    Temat: Re: optymalny aparat
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > nie moze tak byc

    Po pierwsze, nie dla ciebie ma być ok a dla pytającego - ale skoro
    on uważa, że jego lepsze, to cóż, ja się poddaję.

    Po drugie, odpowiedź sugeruje, że może być (wyraźnie) lepiej.
    Jeśli tak, to oczekiwałbym okazania dowodu.

  • 32. Data: 2010-01-15 15:59:02
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    nb wrote:
    > Parę miesięcy temu wrzuciłem na www fotki źle naświetlone
    > i przeznaczone do naprawy. Najbardziej skopana była fotka
> [...]

    Proponuję mniej niebieskiego.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287-HDR.jpg

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 33. Data: 2010-01-15 16:17:09
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 15 Sty, 16:59, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Proponuję mniej niebieskiego.http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287
    -HDR.jpg

    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -
    Jaszcze jeden stopien mniej niebuieskiego plus jedena dzialka
    czerwonego.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5959a2f0cb3ed7ca
    .html

    StaM

  • 34. Data: 2010-01-15 16:26:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Jan., 16:21, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > Po pierwsze, nie dla ciebie ma by ok a dla pytaj cego - ale skoro
    > on uwa a, e jego lepsze, to c , ja si poddaj .
    >
    > Po drugie, odpowied sugeruje, e mo e by (wyra nie) lepiej.
    > Je li tak, to oczekiwa bym okazania dowodu.
    >
    > --

    po drugie wyraznie lepiej to tutaj nic byc nie moze.
    moze byc tylko mniej zle.
    za taki portret pies ma prawo pogryzc fotografa.

    po pierwsze - masz pytajacego za slepca?
    jesli pies jest sfotografowany tak d.d. i ktos pyta o to zdjecia to
    nie ma co owijac prawdy w bawelne . w ten sposob szkodzisz tylko
    pytajacemu i psu , ktory nadal bedzie dreczony takimi zdjeciami.
    gdyby tak sfotografowac Lipizanczyka natychmist stowarzyszenie
    Lipizanczykow podniosloby protest w trosce o images tej szlachetnej
    rasy ( co zreszta nie przeszkodzilo armii wypuszczenie ich pod
    pedzace czolgi w czasie wojny balkanskiej ( ostatniej )) .

    A ktop zaprotestuje w imieniu tego nieszczesnika ?

  • 35. Data: 2010-01-15 16:34:21
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    kuba wrote:
    > Jaszcze jeden stopien mniej niebuieskiego plus jedena dzialka
    > czerwonego.
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5959a2f0cb3ed7ca
    .html

    Faktycznie, pozostało jeszcze trochę niebieskiego (pozwoliłem sobie także go
    zdjąć), ale czerwonego bym już nie dodawał.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 36. Data: 2010-01-15 16:46:46
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 15 Sty, 17:34, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Faktycznie, pozostało jeszcze trochę niebieskiego (pozwoliłem sobie także go
    > zdjąć), ale czerwonego bym już nie dodawał.

    ...dodalem ze wzgledu na jeezyczek;-) pozdrawiam.
    StaM

  • 37. Data: 2010-01-15 16:47:26
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > pytajacemu i psu , ktory nadal bedzie dreczony takimi zdjeciami.
    > A ktop zaprotestuje w imieniu tego nieszczesnika ?

    Chyba troche przesadzasz. Poza niewielkimi przepalami, zdjecie mozna
    doprowadzic do akceptowalnej postaci.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 38. Data: 2010-01-15 16:51:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Jan., 17:47, "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba troche przesadzasz. Poza niewielkimi przepalami, zdjecie mozna
    > doprowadzic do akceptowalnej postaci.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    mozna poprawic balans bieli - byl fatalny.
    teraz po usunieciu niebiesko-zielonego zafarbu jest lepiej.
    ale zdjecia tego sie nie da doprowadzic do akceptowalnej postaci ze
    wzgledu na fatalny kadr.

  • 39. Data: 2010-01-15 16:57:32
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
    > mozna poprawic balans bieli - byl fatalny.
    > teraz po usunieciu niebiesko-zielonego zafarbu jest lepiej.
    > ale zdjecia tego sie nie da doprowadzic do akceptowalnej postaci ze
    > wzgledu na fatalny kadr.

    Ale pies jest z pewnoscia zadowolony, ze jego morda jest w centrum kadru.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 40. Data: 2010-01-16 01:03:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Jan 2010 14:27, Jakub Witkowski wrote:

    > Przepały dokładnie tam gdzie są, i niczym ich nie usuniesz z jpg.
    > Cudów nie ma *)
    >
    > Teraz masz do wyboru: przepał miękko przechodzący w fakturę, co
    > wygląda IMHO jeszcze w miarę akceptowalnie, lub przepał skokowo
    > oddzielony od reszty obrazu jak nożem - tak jak na tym niebieskim
    > koszmarku. Kwesta gustu...

    Kruczek jest w "masz do wyboru A lub B co", a ja wybieram C, D i E.
    Ale ograniczając się do np. chrominancji, luminancji i gradientu
    (nie wiem jak inaczej nazwać "jakby nożem oddzielony").
    Twoja wersja chrominancji i gradientu odpowiada mi bardziej,
    ale luminancja (bez gradientu), w tym niebieskim koszmarku
    (który niepotrzebnie jest brany jako punkt odniesienia
    i na początku opisany jako knot) bardziej odpowiadająca
    rzeczywistości (późne popołudnie, niskie słońce).
    Jeszcze nie obrabiałem obrazka na tyle, żeby chcieć zapytać
    "czy tak będzie OK?". Wiem, że ewidentnie jest źle.

    > *)Można trochę futra domalować, co najwyżej

    Można "pożyczyć" z innego miejsca.
    To jest przy okazji odpowiedź na inny wątek dotyczący
    malowania włosów.

    --
    nb