  • 11. Data: 2013-11-29 19:47:22
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 16:40:07 +0100, RD napisał(a):

    > vs. Polska(Sava))?

    Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 12. Data: 2013-11-29 19:57:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-29 19:08, RD pisze:
    > W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:
    (...)

    > Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
    > znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
    > 195/60/15.

    On jest teoretykiem i prędzej ci kaktus na ręce wyrośnie, niż się
    doczekasz konkretów.

    > Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:
    >
    > 165/70 R14 T (2012)
    >
    > 175/65 R14 T (2011)
    >
    > 175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)
    >
    > 185/60 R15 T (2013)
    >
    > 195/65 R15 T (2011)
    >
    > 205/55 R16 H (2012)
    >
    > 215/65 R16 T (2012)
    >
    > 225/45 R17 H (2013)
    >

    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.
    aspx

    > Jak na tej podstawie mam porównać różne modele? Nie widzę możliwości.
    > O tym wyżej pisałem. Jak porównać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do
    > tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

    Spoko - ja poproszę o testy 205/50 R16. Rozmiar mniej typowy, droższy itd.

    > Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
    > różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza
    > ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

    W związku z powyższym generalnie można sobie w buty włożyć wyniki z
    testów opon "podobnych".

    To chyba tyle :)

  • 13. Data: 2013-11-29 20:18:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    >Savy sa slowenskie, i zawsze byly.

    Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.

    Dębice Furio made in England widzialem.

    J.

  • 14. Data: 2013-11-29 20:26:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RD" napisał
    W dniu 2013-11-29 17:34, J.F pisze:
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?Componen
    tId=185944&SourcePageId=31821
    >Acha. I w sumie nic nie wiadomo. ;)

    Ano nic. Ale przeciez nie liczysz ze ktos tu ma laboratorium badawcze
    opon i przetestowal tysiace egzemplarzy :-)

    >GoodYear Ultragrip 8 też gorzej od Savy z Polski. Co dają te testy?

    A moze tak jest ?

    >O to,to,to!

    Ale pomiarow na sniegu i lodzie tam nie ma.

    >Według innego kolegi (Ergie) z tego wątku - mam patrzeć na testy.
    >Niby niezależne.

    ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie
    tylko subiektywne odczucia.

    >A porównać rozmiary opon i modele to graniczy z cudem. Jak tu nie
    >odnieść wrażenia, że jednak są to testy przedpłacone?

    No, wszystkiego przeciez nie przetestuja.
    Wybrali popularne modele z niemieckiego rynku i popularne rozmiary.

    >Rozumiem, że na tych droższych nie rozbiję. :)

    Ale jak sie rozbijesz na tanszych, to bedziesz sobie dlugo w brode
    plul :-P

    Tak czy inaczej - wlasciwe kryterium jest "dobra" a nie "tania".
    Tylko ktore to sa te dobre :-)

    > Dokładnie tak. Myślę, że jeśli ktoś bierze pod uwagę też swój
    > budżet, to warto podejść do tego rozsądnie i wybrać dobry produkt za
    > rozsądną cenę. Uniemożliwiają to niestety same opisy produktów - w
    > zasadzie poza etykietą nie ma czego porównywać. Podobnie testy nie
    > dają wiele możliwości, chyba, że ma się na tyle szczęścia, że
    > użytkuje się opony w konkretnym rozmiarze z testu, a testowane opony
    > są w podobnym zakresie cenowym. Pozostaje chyba tylko ślepo wybierać
    > opony na "mniej-więcej" w swojej kategorii cenowej.

    Hm, jak na slepo ... to moze jednak zaufac ADAC i zaufac producentom,
    ze rozmiary az tak bardzo sie nie roznia ?

    J.

  • 15. Data: 2013-11-29 20:42:35
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2013-11-29 20:18, J.F pisze:
> [...]

    Może marka tak. Tak jak Zelmer polski, ale rrrobiony w rrrrpc.

    > Co nie znaczy ze nie ma takich made in Poland.
    >
    > Dębice Furio made in England widzialem.

    Egzakli.
    Sava made in Poland:
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3--195-
    60-r15-88-t#33515167

  • 16. Data: 2013-11-29 20:48:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości

    >Egzakli.
    > Sava made in Poland:
    >http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3--195
    -60-r15-88-t#33515167

    ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos
    pomylil.
    Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...

    J.

  • 17. Data: 2013-11-29 20:49:48
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2013-11-29 20:26, J.F pisze:

    > Ano nic. Ale przeciez nie liczysz ze ktos tu ma laboratorium badawcze
    > opon i przetestowal tysiace egzemplarzy :-)

    A no przyznam, że liczyłem, że może jest ktoś, kto siedzi w tej branży
    bardziej, bliżej tych produkcji i potrafi coś powiedzieć na ten temat. :)

    > A moze tak jest ?

    To próbuję ustalić. ;)

    > Ale pomiarow na sniegu i lodzie tam nie ma.

    A w testach nie ma innych opon, które na naszym rynku są. :)

    > ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie tylko
    > subiektywne odczucia.

    "chyba" ;) tak jak nasz GUM mierzył Iskry ;)

    > No, wszystkiego przeciez nie przetestuja.
    > Wybrali popularne modele z niemieckiego rynku i popularne rozmiary.

    Więc pytanie, JAK mam porównać oponę do innej w naszych warunkach, na
    naszym rynku i w rozmiarze, który akceptuje moje auto?:> Pytanie retoryczne.

    > Ale jak sie rozbijesz na tanszych, to bedziesz sobie dlugo w brode plul :-P

    To fakt! ;))) I nie, że padało, że ślisko było, a ja zamiast 5km/h
    jechałem 10km/h, tylko właśnie to - że żałowałem na oponę nr 1 z testu
    ADAC 2013. Brzmi dziwnie, ale tak pewnie zakorzeni się w podświadomości.

    > Tak czy inaczej - wlasciwe kryterium jest "dobra" a nie "tania".
    > Tylko ktore to sa te dobre :-)

    Czyli problem nie-do-roz-wią-za-nia.

    > Hm, jak na slepo ... to moze jednak zaufac ADAC i zaufac producentom, ze
    > rozmiary az tak bardzo sie nie roznia ?

    Kiedy w samych testach różnią się wyniki od rozmiarów. :>

  • 18. Data: 2013-11-29 20:58:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 20:42:35 +0100, RD napisał(a):

    > Egzakli.
    > Sava made in Poland:
    > http://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-eskimo-s3--195-
    60-r15-88-t#33515167

    Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
    slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

    "Kao prvo , Sava se ne proizvodi samo u Poljskoj ili Sloveniji pa ti to
    treba biti sinonim za los kvalitet , ona se proizvodi i u Nemackoj (Eskimo
    HP) , u Juznoj Africi , Francuskoj , Tajlandu , Americi , Spaniji"

    I z tegorocznego katalogu Savy:

    Velika količina pneumatika se još uvek proizvodi u
    fabrici Goodyear Dunlop Sava Tires u Sloveniji koja
    spada među najbolje pogone za proizvodnju pneumatika
    u Evropi.

    Przetlumaczyc?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 19. Data: 2013-11-29 21:49:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-29 20:58, Maciek pisze:

    60-r15-88-t#33515167

    > Moze czesc produkcji ostatnio przeniesli, ale zasadniczo jest to opona
    > slowenska. Fiat nie jest polski, chociaz go skladaja w PL.

    No i co z tego, że słoweńska? Toyota jest japońska podobno...

    > Przetlumaczyc?

    Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, że zrobiłbyś to
    niezupełnie zgodnie z materiałem źródłowym.

  • 20. Data: 2013-11-29 22:19:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 21:49:39 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie na takiej potrzeby - istnieje spora szansa, że zrobiłbyś to
    > niezupełnie zgodnie z materiałem źródłowym.

    A na jakiej podstawie tak sadzisz, he?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,