  • 41. Data: 2013-11-30 19:26:37
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-29 16:40, RD pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
    > znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

    Kormorany winter świetnie się spisują w polskie śnieżnej zimie.
    Jakieś japońskie prawie dwa razy droższe - są gorsze w naszych warunkach.
    Być może lepiej się spisują na błocie pośniegowym, jednak na śniegu -
    mogą Kormoranom buty czyścić.

    Jak więc widzisz - cena to nie wszystko. Moje doświadczenie pokazuje, że
    lepiej kupić tanie polskie.

    --
    MN

  • 42. Data: 2013-11-30 22:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 14:31:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Pewnie to wziąłeś z ich strony, gdzie napisano:
    > "TC Dębica S.A. jest obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych w
    > Warszawie od 1994 roku. Głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej
    > Dębica S.A. jest Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu, który posiada
    > (łącznie, bezpośrednio i pośrednio) 10.546.155 akcji stanowiących ok.
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > 76,406% kapitału zakładowego Spółki.

    Nawet jesli posrednio, to jakas roznica ?
    10% posiada Goodyear Holding Poland Sp. z o.o.

    > 60% to nie 100%

    A 40% wystarczy aby firma byla "polska" ? 25%, 1% ?

    Jak na moj gust to choc 50%

    > Kontakt Sava - Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o.
    wow, jeszcze jedna spolka :-)
    > Kontakt Dębica - Firma Oponiarska Dębica S.A.

    Ale to zle patrzysz.
    Firma Družba za proizvodnjo pnevmatik d.o.o., zwana dalej ,,Sava
    Tires", czy
    Goodyear Dunlop Sava Tires, družba za proizvodnjo pnevmatik, d.o.o.
    Škofjeloška c. 6
    4000 Kranj, Slovenija

    A z drugiej strony
    Contact Dębica S.A. [...] m...@g...com

    > Ciekawe - co to znaczy robi co chce?

    Ze jak stwierdza ze fabryka w Anglii ma wolne moce, a w Niemczech jest
    duzo zamowien na tanie opony ... to nikt sie o zdanie w Debicy nie
    pyta :-)

    > W interesie firmy jak i głównego akcjonariusza (a nie właściciela, jak
    > w Sava) jest sprzedaż i zyski. Jakie marki będą schodziły z linii to
    > w zasadzie kwestie czysto ekonomiczne.

    Niby masz racje, ale dalekosieznym interesie akcjonariuszy powinno tez
    byc aby marka Debica rosla w sile, firma sie rozwijala, rosla wartosc
    akcji i dywidenda. Tymczasem w interesie glownego akcjonariusza jest
    tanio przejac reszte udzialow :-)

    J.

  • 43. Data: 2013-12-01 15:11:52
    Od: Trybun <Y...@y...com>

> [...]
    > Francja(Fulda) vs. Polska(Sava))? To ma aż takie znaczenie?
    >
    > Bo różnicę w porównaniu chociażby dwóch powyższych opon do Dębicy
    > Frigo 2 - rozumiem. Mimo, że też podlega pod GoodYear, to sam produkt
    > odbiega parametrami od powyższych (E/F/71dB) - chociaż w niektórych
    > sklepach wcale nie ceną.
    >
    > Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak
    > jakiś tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich
    > jeżdżę. Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę
    > 40zł/szt., to robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

    Klasa tzw. ekonomiczna to taka którą kupiłem wczoraj - używane - 4
    zimowki z felgmi i przełożeniem wyniosło mnie to razem 200zł.

  • 44. Data: 2013-12-02 13:21:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup

    > Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
    > znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
    > 195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

    Jak nic nie ma to nie pozostaje Ci nic innego niż testy opon podobnych
    rozmiarów (obarczone błędem) albo opinie użytkowników (obarczone błędem i
    autosugestią).

    > Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
    > różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza ceną,
    > etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

    No nie do końca żadne. Po przejrzeniu kilku testów można zobaczyć pewne
    tendencje - np pewne opony są częściej w czołówce a inne rzadziej.

    > Bleah! :)

    Przepraszam nie spodziewałem się że w tym rozmiarze to będzie problem. Sam
    ma dosyć popularny rozmiar 205/55r16 i testów od groma nie psodziewałem
    sięże w innym rozmiarze może być z tym kłopot.

    > Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi
    > wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A
    > jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych
    > modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek
    > (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim
    > rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

    Nic takiego nie napisałem - wręcz przeciwnie napisałem że wyniki opon w
    różnych rozmiarach mają się nijak do siebie.

    > Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się różni
    > jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo tak", "bo to
    > zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej marki jest w
    > teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".

    Pisałeś o oszczędzaniu i o tym że 40zł robi różnicę. Dla mnie to żaden
    argument przy wyborze opony. Marka słabym bo słabym ale jednak argumentem
    jest, a dobrym argumentem są wyniki.

    Gdybym nie miał dostępu do żadnych wyników to jednak wolałbym się kierować
    marką i innymi wynikami niż nie kierować niczym tylko zgadywać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-12-09 15:18:43
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Uzytkuje kilka aut z roznymi gumami:
    Fulda Montero 3 - po roku opona pekla z boku.
    Michelin Alipn - od lat zadnych problemow
    Debica Frigo i Frigo2 w malych autach spisuje sie znakomicie.
    Sava bardzo szybko sie scierala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 46. Data: 2013-12-09 16:51:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.11.2013 20:48, J.F wrote:
> [...]
    60-r15-88-t#33515167

    > ale takiej stronie nie calkiem bym wierzyl - wystarczy ze sie ktos pomylil.
    > Jakby tak zdjecie bylo lepsze i bok bylo widac...
    >
    > J.

    Mialem SAVY i sa robione w PL.

    --
    Marek