    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Date: Fri, 29 Nov 2013 20:26:00 +0100

    Użytkownik "RD" napisał
    W dniu 2013-11-29 17:34, J.F pisze:
    > http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
    ifen/2013_winterreifen_test_185_60_R15.aspx?Componen
    tId=185944&SourcePageId=31821
    >Acha. I w sumie nic nie wiadomo. ;)

    Ano nic. Ale przeciez nie liczysz ze ktos tu ma laboratorium badawcze
    opon i przetestowal tysiace egzemplarzy :-)

    >GoodYear Ultragrip 8 też gorzej od Savy z Polski. Co dają te testy?

    A moze tak jest ?

    >O to,to,to!

    Ale pomiarow na sniegu i lodzie tam nie ma.

    >Według innego kolegi (Ergie) z tego wątku - mam patrzeć na testy.
    >Niby niezależne.

    ADAC chyba ma najwieksza niezaleznosc, no i cos tam mierzy, a nie
    tylko subiektywne odczucia.

    >A porównać rozmiary opon i modele to graniczy z cudem. Jak tu nie
    >odnieść wrażenia, że jednak są to testy przedpłacone?

    No, wszystkiego przeciez nie przetestuja.
    Wybrali popularne modele z niemieckiego rynku i popularne rozmiary.

    >Rozumiem, że na tych droższych nie rozbiję. :)

    Ale jak sie rozbijesz na tanszych, to bedziesz sobie dlugo w brode
    plul :-P

    Tak czy inaczej - wlasciwe kryterium jest "dobra" a nie "tania".
    Tylko ktore to sa te dobre :-)

    > Dokładnie tak. Myślę, że jeśli ktoś bierze pod uwagę też swój
    > budżet, to warto podejść do tego rozsądnie i wybrać dobry produkt za
    > rozsądną cenę. Uniemożliwiają to niestety same opisy produktów - w
    > zasadzie poza etykietą nie ma czego porównywać. Podobnie testy nie
    > dają wiele możliwości, chyba, że ma się na tyle szczęścia, że
    > użytkuje się opony w konkretnym rozmiarze z testu, a testowane opony
    > są w podobnym zakresie cenowym. Pozostaje chyba tylko ślepo wybierać
    > opony na "mniej-więcej" w swojej kategorii cenowej.

    Hm, jak na slepo ... to moze jednak zaufac ADAC i zaufac producentom,
    ze rozmiary az tak bardzo sie nie roznia ?

    J.