    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [oph] Atlantis wylądował...
    Date: Sat, 29 May 2010 08:50:09 +0200

    Dnia Sat, 29 May 2010 02:13:03 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > A ktoś pisał o stałej temperaturze kilku tysięcy stopni?
    >
    > Przeciwnie - pisałem o choćby minimalnej ablacji, czyli o tym, czego
    > nie dostrzegasz - jakiekolwiek zaburzenia optymalnego toru lotu i kąta
    > natarcia, jakiekolwiek dodatkowe turbulencje (choćby na brakujących
    > płytkach osłony) i temperatura PUNKTOWO I CHWILOWO przekracza
    > przewidziane normy i tym samym dochodzi do wspomnianej przeze mnie
    > ablacji.

    Nie kombinuj, bo nie wykombinujesz.

    > No to poczytaj dokładniej o przebiegu pierwszej misji Columbii.
    > Potem pogadamy co kiedy odpadło.

    Poczytałem. Bardzo dokładnie. Masowe uszkodzenia miały taką przyczynę jak
    powiedziałem i miały miejsce przed pierwszym startem. Studentów zatrudniono
    dopiero PO tych awariach, żeby wyszykować orbiter na czas do pierwszej
    misji. Natomiast usterki systemu TPS które miały miejce w trakcie misji
    STS-1 spowodowane były "działaniem nieprzewidzianych, intensywnych strug
    gorącego gazu"[1] a nie studentami.

    > Właśnie.
    >
    > Fajnie jak ktoś dokłada swoje uwagi, gorzej jeśli zarazem wyłącza
    > myślenie, bo już mu się wydaje, że złapał kogoś na duperelowatym
    > szczególiku i to już cała motywacja...

    Niestety tych bzdurek wkładasz tu całkiem sporo, nie dziw się więc, że je
    prostuję. Twoje uwagi zaś o myśleniu doradzałbym zatrzymać dla siebie.

    [1]Samoloty Kosmiczne, J. Nowicki, K. Zięcina, Wydawnictwa
    Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1989