-
51. Data: 2011-08-31 11:49:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2011-08-31 01:18, to wrote:
>> begin megrims
>>
>>> BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo:
>>
>> Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
>> sobie wykres jakiegoś nowoczesnego, wolnossącego V8.
> Podaj link do konkretnego przykładu.
http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Charts
ID=647
Pozdrawiam
Paweł
-
52. Data: 2011-08-31 11:57:03
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-08-31 11:49, DoQ wrote:
> W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2011-08-31 01:18, to wrote:
>>> begin megrims
>>>
>>>> BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo:
>>>
>>> Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
>>> sobie wykres jakiegoś nowoczesnego, wolnossącego V8.
>> Podaj link do konkretnego przykładu.
>
> http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Charts
ID=647
Ten link ma prowadzić do tego nowoczesnego wolnossącego V8 ? Faktycznie
musi być bardzo nowoczesny, ponieważ jest to bi-turbo R6 ;-)
Ja prosiłem o wykres tego nowoczesnego, naturalnie oddychającego V8, co
ma płaską jak stół ch-ke momentu, która nie spada powyżej 5k rpm :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
53. Data: 2011-08-31 12:43:17
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-08-30 20:52, megrims pisze:
> Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
> podoba. :D
Potoczne, techniczne słownictwo, a jednak może jeszcze kogoś bawić ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
54. Data: 2011-08-31 13:15:59
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup
>http://moto.onet.pl/1648250,1,ekologiczna-jazda-zab
ija,artykul.html
>"Jak ktoś ćwiczy i jest wysportowany, wtedy ma lepszą kondycję i jest
>bardziej wydajny. Tak samo jest z autem. Samochody eksploatowane w
>sposób "babciny" nie są tak dobrze docierane jak samochód bardziej
>dynamicznego kierowcy. Motor musi pracować na odpowiednio wysokich
>obrotach. Samochody, które są "dynamiczniej jeżdżone", są lepiej
>dotarte, przez co bardziej ekonomiczne i mniej awaryjne"
Skadindad wiadomo ze z mechanizmami jest odwrotnie. Ale przy tych
dzisiejszych superekologicznych silnikach to juz nikt nic nie wie.
Ja pokladam wiare w niemieckich kontruktorow - zakladam ze ich pojazdy
byly testowane w trybie "pedal w podloge, odpoczynek jak sie bak
oprozni".
No i scierke katowalem bez cienia litosci, a w zamian odwdzieczyla sie
dluga bezawaryjna (prawie) eksploatacja.
J.
-
55. Data: 2011-08-31 13:18:49
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "scobowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:j3j29j$lvt$...@m...internetia.pl...
>>> To jak to się dzieje, że jadąc 90km/h na 5 biegu (coś ok 1,5krpm)
>>> średnie spalanie mam poniżej 4 litrów a jadąc ok 130km/h (ok
>>> 2,5krpm)
>>> spalanie średnie skacze do 4,7-5l/100km. Max moment w moim
>>> silniczku w
>>> zakresie 2100-2700rpm?
>> Przy tej predkosci wypada nie bagatelizowac juz dosc wyraznego
>> wplywu
>> oporu powietrza. Miedzy tymi predkosciami jest w nim znaczaca
>> roznica.
>
>temże bardziej, że rzeczony rośnie +- do kwadratu z przyrostem
>prędkości
W tym zakresie najwyrazniej nie, albo jest duzy udzial oporow innych.
Bo inaczej nie skonczyloby sie na 5, tylko na 8/100.
Ewentualnie .. przy 90 sprawnosc silnika jest wyraznie gorsza, i
dlatego pali 4 a nie 2.5 :-)
J.
-
56. Data: 2011-08-31 19:45:38
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-08-31 11:49, DoQ pisze:
> W dniu 31-08-2011 11:25, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2011-08-31 01:18, to wrote:
>>> begin megrims
>>>
>>>> BTW super płaską krzywą to ma silnik w BMW335i BiTurbo:
>>>
>>> Chyba żartujesz, powyżej 5000 rpm moment leci na łeb na szyję. Zobacz
>>> sobie wykres jakiegoś nowoczesnego, wolnossącego V8.
>> Podaj link do konkretnego przykładu.
>
> http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?Charts
ID=647
>
> Pozdrawiam
> Paweł
Ten sam motor podesłałem. :D
-
57. Data: 2011-08-31 22:57:52
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:
> dynamicznie do porządanej prędkości i utrzymywać ją możliwie długo, na
> obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
> silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wciśnietym
> sprzęgłem. Sprawdzają się w zasadzie w każdym aucie.
Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafiący odciąć dopływ paliwa.
-
58. Data: 2011-08-31 23:00:23
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.08.2011 09:29, komar pisze:
> utrzymywać - owszem - ale najniższe możliwe. Trzymanie wysokich obrotów
> (nawet niektóre diesle mają max moment powyżej 3000rpm) to właśnie coś
> odwrotnego niż ekodriving. Na czas przyśpieszania redukcja, jazda ze
> stałą prędkością - najwyższy możliwy bieg, najniższe obroty.
Bez przesady w drugą stronę - chyba że uzgodnimy, że obroty przy których
silnik już się dość mocno trzęsie są niższe niż możliwe ;->
-
59. Data: 2011-08-31 23:05:40
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 30.08.2011 20:52, megrims pisze:
> Czepiam się, a raczej wydało mi się to śmieszne.
> Czytaj: Zabawne.
>
> Uważam, że "płaska krzywa" to zajebisty tekst i bardzo mi się
> podoba. :D
Czepiasz się, bo masz słabe pojęcie matematyce i śmiejesz się "jak głupi
do sera".
Krzywa jak najbardziej może być płaska - wszak prosta jest tylko
szczególnym przypadkiem krzywej, podobnie jak okrąg jest szczególnym
przypadkiem elipsy, a kwadrat szczególnym przypadkiem prostokąta (a ten
z kolei - czworokąta).
-
60. Data: 2011-09-01 00:30:16
Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 31 Aug 2011 22:57:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
> W dniu 30.08.2011 09:15, Vlad The Ripper pisze:
>> dynamicznie do porządanej prędkości i utrzymywać ją możliwie długo, na
>> obrotach, gdzie jest niedaleko do max momentu. Druga to hamowanie
>> silnikiem na biegu, nie toczenie się na luzie, ani ze wciśnietym
>> sprzęgłem. Sprawdzają się w zasadzie w każdym aucie.
>
> Nie, nie w każdym - musi to być pojazd potrafiący odciąć dopływ paliwa.
Czyli w zasadzie kazde ?
Pomijajac jakies antyki ..
J.