  • 1. Data: 2011-08-29 16:50:45
    Temat: Nieskuteczne wypowiedzenie OC
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Najpierw naświetlę w skrócie swoją sytuację.

    Geniusze od leasingu tak mi zrobili ubezpieczenie, że kończyło się z dniem
    03.06.2011, zaś wykup samochodu mógł nastąpić najwcześniej 06.06.2011 r. I
    za te trzy dni musiałem niestety wykupić pełen pakiet za 2.4k PLN. Mniejsza
    już o to ile przez ich niekompetencję miałem z tym problemów. Ubezpieczenie
    w compensie.

    Zaraz po wykupie załatwiłem sobie nowy pakiet OC+AC w mBanku i zacząłem się
    starać o zwrot niewykorzystanej składki od compensy. Babka od leasingu
    kazała im wysłać załączone pismo i wypowiedzenie OC do compensy (nie
    wskazała wzoru). Wygooglałem, wysłałem im do sprawdzenia (brak odpowiedzi z
    ich strony), więc wysłałem. Najpierw faksem, załączając kopię nowej polisy,
    później dodatkowo pocztą (za potwierdzeniem odbioru).

    Szturchałem ich ponad dwa miesiące, by łaskawie ten temat załatwili, w
    końcu coś przyszło... 1.5k. Okazało się, że nie uznali wypowiedzenia OC, bo
    powołałem się na zły artykuł (29 zamiast 31 - wypowiedzenie z końcem
    okresu). Wcześniej z ich strony ani słowa na ten temat. Ewidentna pomyłka z
    mojej strony, raz odpuściłem sobie czytanie ustawy przed zrobieniem czegoś
    i są efekty.

    Czy da się coś z tym zrobić? Compensa nie może się wyprzeć tego, co było
    moim zamiarem (wypowiedzenie OC po zakupie i zwrot składki), ale zasłaniają
    się błędną treścią pisma. Na razie firma leasingowa obiecała, że będzie z
    nimi negocjować, ale chcę mieć gotowy plan B.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2011-08-29 17:04:50
    Temat: Re: Nieskuteczne wypowiedzenie OC
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Czy da się coś z tym zrobić?

    Moim zdaniem, o ile treść pisma prawidłowo wskazuje powód, to wskazanie
    podstawy prawnej nie ma znaczenia dla ważności czynności cywilno-prawnych.

  • 3. Data: 2011-08-29 17:27:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 17:04:50 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem, o ile treść pisma prawidłowo wskazuje powód, to wskazanie
    > podstawy prawnej nie ma znaczenia dla ważności czynności cywilno-prawnych.

    Treść pisma niestety jest krótka - "Na podstawie artykułu ... wypowiadam
    umowę ubezpieczenia swojego pojazdu, w zakresie OC ... o numerze ...".
    Niemniej dostali kopię nowej polisy (czego pewnie się wyprą) i wniosek o
    zwrot niewykorzystanych składek wszystkich ubezpieczeń w ramach jednej
    polisy, z powodu sprzedaży pojazdu.

    W międzyczasie ze dwa razy dzwoniłem bezpośrednio do compensy z pytaniem
    co z tym zwrotem i czy zarejestrowali moje wypowiedzenie. Odpowiedź była
    "tak", bez żadnych dodatkowych pytań.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-08-30 21:27:28
    Od: michalp <m...@i...pl>

    > borys(#)leszno,edu,pl

    Sorry, pewnie się nie znam, ale czy niestety nie jest tak, że OC jest
    płatne za rok bez możliwości zwrotu?

    Michał

  • 5. Data: 2011-08-30 21:46:15
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    michalp w
    v.googlegroups.com>:

    > Sorry, pewnie się nie znam, ale czy niestety nie jest tak, że OC jest
    > płatne za rok bez możliwości zwrotu?

    Nie znasz się

  • 6. Data: 2011-08-31 00:46:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 16:50:45 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > się błędną treścią pisma. Na razie firma leasingowa obiecała, że będzie z
    > nimi negocjować, ale chcę mieć gotowy plan B.

    Da się. Iśc do prawnika.

    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2011-08-31 08:48:09
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 17:27, Borys Pogoreło pisze:

    > Treść pisma niestety jest krótka - "Na podstawie artykułu ... wypowiadam
    > umowę ubezpieczenia swojego pojazdu, w zakresie OC ... o numerze ...".

    IMHO gdybyś dodał że w treści (a nie w domyśle) że w związku ze
    sprzedażą to coś by z tego było, tzw. "oczywista pomyłka" itd. A tak -
    powołałeś się wyłącznie na konkretny art. który jasno stanowi, w jaki
    sposób wypowiadasz. Teraz chyba tylko papuga, więc koszty, które zeżrą
    większość jeśli nie całą sporną kwotę.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-08-31 10:26:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 00:46:32 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Da się. Iśc do prawnika.

    To właśnie planuję. Ale liczę na to, że ktoś już przebijał głową beton i
    coś podpowie :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-08-31 18:54:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 31 Aug 2011 10:26:05 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > To właśnie planuję. Ale liczę na to, że ktoś już przebijał głową beton i
    > coś podpowie :)

    Głową? To nieskuteczne. Beton ubezpieczeniowy się przebija prawnikiem.

    --