-
X-Received: by 2002:a1f:8253:: with SMTP id e80-v6mr1983014vkd.14.1526322819184; Mon,
14 May 2018 11:33:39 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a1f:8253:: with SMTP id e80-v6mr1983014vkd.14.1526322819184; Mon,
14 May 2018 11:33:39 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!x25-v6n
o1180267qto.0!news-out.google.com!p41-v6ni504qtp.1!nntp.google.com!x25-v6no1180
260qto.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 14 May 2018 11:33:38 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <5af98a67$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=24.77.139.122;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 24.77.139.122
References: <7...@g...com>
<5af7e8ae$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5af98a67$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: olej w silniku - glut.
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 14 May 2018 18:33:39 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 67
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631369
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 08:09:16 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2018-05-13 o 16:34, s...@g...com pisze:
> > W dniu niedziela, 13 maja 2018 02:26:41 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> >> W dniu 2018-05-12 o 17:19, s...@g...com pisze:
> >>> Takie mam pytanie:
> >>> Sa silniki ktore sa czule na wymiane oleju. Stwierdzono ze jak sie nie wymienia
a silnik pracuje ciezko (wysokie temperatury) to w niektorych jego miejscach osadza
sie olejowa galaretka.
> >>> Pewnie jej konsystencja jest roznoraka w zaleznosci od skali zaniedbania i nie
szukam konkretnej odpowiedzi dotyczacej konkretnego przypadku ale chcialbym wiedziec
czy ktos praktycznie przerabial sytuacje kiedy okazalo sie ze galaretke widac,
zastosowano jakies plukanie silnika lub ewentualne agresywnie czeste wymiany oleju i
galaretka znikla.
> >>>
> >>> Mial ktos takie sytuacje?
> >>>
> >>> Ewentualnie stwierdzenie ze taka galaretka sie nie zmywa sama bo tak samo jak
nagar na garnku po frytkach jak juz jest to tylko przybywa i twardnie.
> >>>
> >>> Czego oczekiwac po takiej potencjalnej sytuacji?
> >>>
> >>> Bo to ze mozna rozebrac i umyc to wiem, ale koszta takiej operacji beda
nieliche...
> >>
> >> Raczej problem nie w częstych wymianach oleju, a jego jakości i sposobie
> >> użytkowania auta. Jazda na krótkich odcinakach sprawia że silnik się nie
> >> dogrzewa i w oleju jest woda, i z tego masz zamiast czystego oleju taką
> >> emulsję/galaretę na korku do wlewu oleju. Normalna rzecz i nie ma się
> >> czym przejmować.
> > Ja nie pytam o pochodzenie gluta. Na jego obecnosc mam papiery producenta ktory
sie przyznal ze pewne silniki maja taki problem i wskazal ze przyczyna sa zbyt
rzadkie wymiany. Nie to chcialem analizowac.
> >
> > Chodzi mi o to ze gdybym takie auto kupil i w srodku jednak widac bylo by gluta
to czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i
koniecznosc remontu nie wystapi.
>
>
> Tzn, co jest w tych "papierach - przyznanie producenta do jakiegoś błędu
> że na skutek pracy silnika coś się wytraca z oleju i traci on na tym
> swoje pierwotne właściwości?
Papiery sa nastepujace:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_MZ_engine#1MZ-F
E
https://www.consumerreports.org/cro/cars/car-parts-a
nd-accessories/engine-sludge/index.htm
In a related case, Toyota settled a class-action engine-sludge suit in 2007 that
covered an estimated 2.5-million Toyota and Lexus vehicles made between 1997 and
2002. In that case, Toyota agreed to repair sludged engines for up to eight years
from the time of purchase. While Toyota staunchly maintained that any such "oil-gel"
problems are attributable to owners' abuse or poor maintenance habits it did set up a
mechanism to reimburse complainants. The language of the settlement appears to
include reimbursement to those people who may have already paid to have their sludge
damage repaired.
wiec nie jest to wielki problem ale jest.
I jak sie go jakims plukaniem rozwiazac to moze byc warto takie auto kupic.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.18 20:51 pueblo
- 14.05.18 20:59 Budzik
- 14.05.18 21:28 Kris
- 14.05.18 22:59 Budzik
- 15.05.18 05:34 s...@g...com
- 15.05.18 10:03 Kris
- 15.05.18 10:09 Kris
- 15.05.18 10:13 Kris
- 15.05.18 11:16 Kris
- 15.05.18 20:00 Budzik
- 15.05.18 20:00 Budzik
- 16.05.18 13:39 Trybun
- 27.05.18 12:53 m4rkiz
- 28.05.18 10:17 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=