  • 1. Data: 2013-01-25 12:13:25
    Temat: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    Ostatnio jakoś dziwnie modne robi się temat ogrzewania mieszkań
    podczerwienią. Producenci twierdzą że to niby takie nowoczesne i
    oszczędne, obiecują gruszki na wierzbie, "ponoć" 30-60% oszczędności w
    porównaniu z klasycznym ogrzewaniem elektrycznym. Dodatkowo na minus
    przemawia, to że stosują marketing szemrany na rozmaitych forach. Z
    tego powodu linków ani nazw podawał nie będę, żeby nie robić im
    niepotrzebnej reklamy.

    Mam tutaj jednego klienta który strasznie uparł się na montaż takiego
    cuda IR na całe swoje mieszkanie, jako ogrzewanie główne. Ja go próbuję
    odwieść od tego pomysłu, ale on ma już przez marketingowców tak wyprany
    umysł, że ręce opadają.
    W mieszkaniu ma możliwość montażu kotła gazowego na GZ50, ale uparcie
    twierdzi że to IR będzie tańsze w eksploatacji, nawet od gazu. Tłumaczę
    mu, że nie ma parpetum mobile, że nie uzyska więcej ciepła z
    kilowatogodziny energii elektrycznej, niż fizyka przewiduje. Tłumaczę
    że nie będzie mógł raczej korzystać w pełni z dobrodziejstwa taryfy
    nocnej. Nic nie pomaga :(
    Co najwyżej jeden plus rozwiązania - ogrzewanie radiacyjne będzie
    podnosić tzw. temperaturę odczuwalną dla człowieka, więc można mieć
    niższą temperaturę ogólną pomieszczenia, ale nie sądzę żeby dawało to
    aż tak duże oszczędności. Poza tym jeśli temperatura faktyczna
    pomieszczenia będzie niższa, to ma zagrożenie skraplaniem na zimnych
    ścianach osłonowych - budynek stary, poniemiecki, nieocieplany.

    Jakie macie zdanie w tym temacie, a może ktoś z Was miał do czynienia z
    eksploatacją takiego cuda?
    Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.

    --
    DJ

  • 2. Data: 2013-01-25 12:34:43
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2013 12:13:25 +0100, DJ napisał(a):

> [...]
    > kilowatogodziny energii elektrycznej, niż fizyka przewiduje. Tłumaczę
    > że nie będzie mógł raczej korzystać w pełni z dobrodziejstwa taryfy

    Po prostu mu zrób. Ostrzegałeś, masz czyste sumienie :) A jak jeszcze nie,
    to olej go. Niech inni mu udzielają nauczki :)

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-01-25 12:40:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello DJ,

    Friday, January 25, 2013, 12:13:25 PM, you wrote:

    [...]

    > twierdzi że to IR będzie tańsze w eksploatacji, nawet od gazu. Tłumaczę
    > mu, że nie ma parpetum mobile, że nie uzyska więcej ciepła z
    > kilowatogodziny energii elektrycznej, niż fizyka przewiduje.

    Fizyka przewiduje, że z pompy ciepła można uzyskać nawet 3.5kWh ciepła
    z 1kWh dostarczonej energii elektrycznej. Ale to ma się nijak do IR.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2013-01-25 12:47:02
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-25 12:13, DJ pisze:

> [...]
    > eksploatacją takiego cuda?
    > Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.

    Jesli to klient to bierz robote montuj mu to bierz kasiore a przy wodce
    z kumplami mozesz mu dupsko obsmarowac . Na burakach cukrowych mozna
    duzo kasiory zarobic i chuj im w dupe. Im nie wytlumaczsz ze miejsce
    buraka jest gleboko w ziemi jak chca zeby wisial na slomiance to niech
    to robia .

    A swoja droga to wlasnie IR w kazdej postaci nas ogrzewa a ze małketoidy
    potrafily sprzedac stare gowno w nowym papierku to chwala im za to.

  • 5. Data: 2013-01-25 13:11:01
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 12:34:43 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> said:

    > Po prostu mu zrób.

    Już lepiej zrezygnuję. Potem będzie na mnie psioczył, że "ma duże
    rachunki". Oczywiście marketing przekona go z łatwością iż powodem był
    "błędny montaż", gdyż montować należało w punktach energetycznych
    feng-shui.

    > Ostrzegałeś, masz czyste sumienie :) A jak jeszcze nie,
    > to olej go. Niech inni mu udzielają nauczki :)

    To najprostsze. Ale zawsze staram się postąpić uczciwie względem
    klienta, nawet jeśli wymaga to trochę więcej wysiłku niż standard
    przewiduje :)

    --
    DJ

  • 6. Data: 2013-01-25 13:12:00
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 12:40:58 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> said:

    > Fizyka przewiduje, że z pompy ciepła można uzyskać nawet 3.5kWh ciepła
    > z 1kWh dostarczonej energii elektrycznej. Ale to ma się nijak do IR.

    Tak jest, o pompach wiem. Ale tam jest transport medium i jedynie do
    tego jest zużyta energia elektryczna. Żródło do ogrzewania tego medium
    jest darmowe, na szczęście :)

    Inne metody wytwarzają ciepło z dostarczonego paliwa, czy energii
    elektrycznej jako szczególnej formy paliwa. I tu myślę, cudów nie
    stworzymy. Można wybierać tańsze paliwo, i optymalną metodę produkcji
    zeń ciepła. Czy to taryfa nocna, czy kocioł kondensacyjny.
    Na rekuperację za mały obiekt, to tylko pojedyncze mieszkanie.
    Na pompę też - mieszkanie III piętro, i brak własnego gruntu gdzie
    można wpuścić/postawić wymiennik.

    --
    DJ

  • 7. Data: 2013-01-25 13:14:15
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-01-25 12:47:02 +0100, MT <m...@w...pl> said:

    > przy wodce z kumplami mozesz mu dupsko obsmarowac .

    Hm... jakoś nie lubię obsmarowywać ;)

    > Na burakach cukrowych mozna duzo kasiory zarobic

    Wolę takich którzy wrócą zadowoleni. I jest kolejna praca.

    --
    DJ

  • 8. Data: 2013-01-25 13:24:32
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-25 13:14, DJ pisze:

    > Hm... jakoś nie lubię obsmarowywać ;)

    > Wolę takich którzy wrócą zadowoleni. I jest kolejna praca.

    Im wiecej kasy taki wyda tym bedzie bardziej zadowolony a myslisz ze on
    sie zastanowi nad tym ze IR to po polsku podczerwien czyli to co tak
    naprawde grzeje w kazdym zrodle ciepla. Wazne ze ma IR kosztowalo kupe
    kasy i najlepiej jakby jeszcze migalo lampkami.

  • 9. Data: 2013-01-25 13:25:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > umysł, że ręce opadają.
    > Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.
    Współczuję, ale jedyna moja rada - nie sprzedawać/montować rozwiązań, co
    do których efektu nie jesteś osobiście przekonany. No chyba że klient ci
    podpisze (na piśmie przy świadkach) że on to na własne ryzyko i
    odpowiedzialność chce mieć i już. Można mieć model biznesowy jak
    ambergold, i sprzedawać marzenia i to co klient chce by mu sprzedać, ale
    to długo się nie pociągnie, chyba że ma się jakiś czar na odporność na
    niezadowolonych klientów.

    Już się nieraz przejechałem na takich klientach, którzy "wiedzą lepiej",
    chcą kupić to co im reklama wcisnęła do głowy, i chcą by działało tak
    jak im się wydaje (i jak im marketingowcy mózg wyprali). Przykład -
    firma się uparła, że całe biuro (kilkanaście stanowisk) to mają być
    laptopy, wszystko ma być podłączane po wifi, włącznie z drukarkami,
    serwer domeny itd, myszki bezprzewodowe na bluetooth, zero kabli!, NAWET
    NIE MA BYĆ ZASILANIA do laptopów na biurkach! bo przecież w materiałach
    promocyjnych jakiegośtam laptopa było że pracuje 6h na baterii, to przy
    8h dniu pracy minus przerwy na kawę itp wystarczy. Bo to tak ładnie i
    nowocześnie wygląda - puste biurka, na ich środku laptopy (zero kabli do
    niego!), i piękni uśmiechnięci młodzi marketingowcy pracujący... Nie
    miałem daru przekonywania, że to się nie sprawdzi, że nawet marketingowe
    300Mbit na wifi na kilkanaście urządzeń razem - to za mało by sensownie
    pracować w sieci, a 6h pracy na baterii to jest "do", i za kilkanaście
    ładowań będzie mniej. Tak jest napisane na ulotce, to tak ma być. Na
    szczęście kto inny im to sprzedał - i teraz buja się po sądach, bo
    klient płacić nie chce, bo chce zwrócić całe wyposażenie bo to nie
    działa itd...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2013-01-25 13:25:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 25.01.2013 12:47, MT wrote:
    > A swoja droga to wlasnie IR w kazdej postaci nas ogrzewa a ze małketoidy
    > potrafily sprzedac stare gowno w nowym papierku to

    IR to jest to co sprawia, że miło posiedzieć przy kominku, czy innym
    grzejniku, jednak pomieszczenie grzeje głownie "konwekcyjne chłodzenie
    grzejnika za pomocą powietrza".

    > chwala im za to.

    Może ogrzewanie mikrofalowe? W całym pomieszczeniu zimno a człowiekowi
    cieplutko - jaka oszczędność energii.

    Michoo