    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Date: Fri, 25 Jan 2013 13:25:07 +0100

    W dniu 2013-01-25 12:13, DJ pisze:
    > Mam tutaj jednego klienta który strasznie uparł się na montaż takiego
    > cuda IR na całe swoje mieszkanie, jako ogrzewanie główne. Ja go próbuję
    > odwieść od tego pomysłu, ale on ma już przez marketingowców tak wyprany
    > umysł, że ręce opadają.
    > Szczerze mówiąc poszukuję argumentów przeciw temu rozwiązaniu IR.
    Współczuję, ale jedyna moja rada - nie sprzedawać/montować rozwiązań, co
    do których efektu nie jesteś osobiście przekonany. No chyba że klient ci
    podpisze (na piśmie przy świadkach) że on to na własne ryzyko i
    odpowiedzialność chce mieć i już. Można mieć model biznesowy jak
    ambergold, i sprzedawać marzenia i to co klient chce by mu sprzedać, ale
    to długo się nie pociągnie, chyba że ma się jakiś czar na odporność na
    niezadowolonych klientów.

    Już się nieraz przejechałem na takich klientach, którzy "wiedzą lepiej",
    chcą kupić to co im reklama wcisnęła do głowy, i chcą by działało tak
    jak im się wydaje (i jak im marketingowcy mózg wyprali). Przykład -
    firma się uparła, że całe biuro (kilkanaście stanowisk) to mają być
    laptopy, wszystko ma być podłączane po wifi, włącznie z drukarkami,
    serwer domeny itd, myszki bezprzewodowe na bluetooth, zero kabli!, NAWET
    NIE MA BYĆ ZASILANIA do laptopów na biurkach! bo przecież w materiałach
    promocyjnych jakiegośtam laptopa było że pracuje 6h na baterii, to przy
    8h dniu pracy minus przerwy na kawę itp wystarczy. Bo to tak ładnie i
    nowocześnie wygląda - puste biurka, na ich środku laptopy (zero kabli do
    niego!), i piękni uśmiechnięci młodzi marketingowcy pracujący... Nie
    miałem daru przekonywania, że to się nie sprawdzi, że nawet marketingowe
    300Mbit na wifi na kilkanaście urządzeń razem - to za mało by sensownie
    pracować w sieci, a 6h pracy na baterii to jest "do", i za kilkanaście
    ładowań będzie mniej. Tak jest napisane na ulotce, to tak ma być. Na
    szczęście kto inny im to sprzedał - i teraz buja się po sądach, bo
    klient płacić nie chce, bo chce zwrócić całe wyposażenie bo to nie
    działa itd...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173