  • Data: 2012-02-27 10:18:41
    Temat: Re: odmow dostępu....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Feb 2012, Pawel Gancarz wrote:

    > Porównując do systemu uprawnień w unices to jednak dziadostwo jest.

    Nie bardzo, raczej odesłanie do RTFM :>
    Po prostu jest tam funkcja której "unicowsy" się nie spodziewają:
    możliwość wpisania ACLa z *zakazem* dostępu.
    Osobna sprawa to "prawo do nadawania praw" - w un*xowym "777" tego
    po prostu nie da się ustawiać.
    Prawdopodobnie właśnie ten zakaz trzeba było zdjąć i o to krzyczało.

    Żeby nie było - ACLe z funkcją "negatywną" to nie jest wynalazek MS
    (uprawnienie do zdejmowania uprawnień mimo braku dostępu też nie,
    bodaj w NT zaimplementowali ułomnie i była możliwość "zakleszczenia"
    sobie dysku).

    pzdr, Gotfryd