eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodłączany ABSRe: odłączany ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Thu, 16 Dec 2010 21:26:44 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odłączany ABS
    References: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    In-Reply-To: <iedr06$cln$1@mx1.internetia.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 43
    Message-ID: <4d0a7605$0$21002$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.195.104
    X-Trace: 1292531205 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21002 83.23.195.104:6376
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335318
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-16 20:52, Przemysław Czaja pisze:
    > Witam
    > Po kilku wypowiedziach na grupie chciałbym się dowiedzieć jak to jest z
    > tym ABS na śniegu/lodzie.

    A czego byś się chciał dowiedzieć?
    Bo pewnie już to jakieś sto razy sprawdzałem, to mogę powiedzieć :)

    > Czy może ktoś z szanownych grupowiczów
    > dysponuje pojazdem z wyłączanym ABS?

    W każdym samochodzie można wyłączyć ABS, w większości bardzo łatwo.
    W niektórych trzeba robić bardziej skomplikowane rzeczy - np. wyjąć
    bezpiecznik albo odłączyć czujnik.
    We moich autach z ABS jest to bardzo proste bez żadnej nadprogramowej
    ingerencji w auto.

    > Prosty test na kawałku wolnego
    > placu rozwiewa wszelkie wątpliwości - to samo auto, te same opony,
    > wystarczy wyłączyć ABS i mamy jasność.

    Ale jasność czego?

    W warunkach o których piszesz szybciej zatrzyma się auto bez ABS.
    Ale to są warunki gdzie prędkość jest niewielka, kierowca wie w którym
    miejscu należy rozpocząć hamowanie, warunki się nie zmieniają, nie ma
    zagrożenia, a cała sytuacja nie jest nagła, a możliwa do ćwiczenia
    dowolnie wiele razy.

    W rzeczywistej sytuacji drogowej, hamowanie awaryjne jest spowodowane
    nagłą zmianą sytuacji i służy uniknięciu zagrożenia - a to jest już
    zupełnie inna sprawa.

    Z pomylenia tych dwóch sytuacji wychodzą potem legendy jak to bez ABS
    jest lepiej, bo ktoś zrobił test o jakim mówisz i "ma jasność".

    Bo oczywiście hamowanie od kreski przy 20km/h każdy potrafi zrobić na
    krótszej drodze bez ABS.

    Natomiast awaryjne hamowanie w ruchu drogowym, od zauważenia
    niespodziewanego zagrożenia, przy 100km/h, kiedy nawierzchnia
    niespodziewania okazuje się bardzo śliska - bez ABS pewnie bardzo
    niewielu sobie poradzi lepiej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: