  • Data: 2010-12-20 23:27:56
    Temat: Re: odcinkowy pomiar prędkości
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > A co tu wyrazac - jest wydruk z aparatury kontrolno-pomiarowej ?
    > Jest. Jest na nim predkosc ? Jest.

    Jest prędkość średnia.
    To zupełnie co innego niż prędkość chwilowa obiektu.

    Prędkość średnia nie jest wartością fizyczną obiektu, a jedynie
    opisaniem jaką drogę obiekt przebył w ciągu jednostki czasu. Nie
    możesz jej użyć do obliczeń dotyczących cech obiektu, np. zmian
    energii itp.

    To szkolny błąd.

    Przepisy dotyczą prędkości chwilowej - to powinno być dla każdego
    oczywiste, bo inaczej każdy pomiar z radaru można by oprotestować
    "panie, ale ja się wlokłem przez ostatnią godzinę w korku, więc
    średnią mam o połowę niższą, odwalcie się".

    --
    Pozdro
    Massai