    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: obróbka nowego netbuka ;)
    Date: Mon, 18 Oct 2010 15:14:26 +0200

    Dnia 2010-10-18, o godz. 05:39:33
    jeo stancey <j...@g...com> napisał(a):

    > Ale jak sklonuję całą świeżo zainstalowaną partycję z Windows np. na
    > zewnętrzny pzenoślny HD to w czym problem, żeby w razie czego
    > przekopiować ją z powrotem? Przecież w czym jak w czym ale w takim

    W niczym. Poza tym że recovery zwykle przywraca Ci system do stanu
    fabrycznego. Tzn. tak jak przed pierwszym uruchomieniem. Nie iwem jak
    Toshiba ale np. w sofcie Lenovo są różne opcje łącznie z zachwaniem
    prywatnych danych.

    > netbuku to sprzęt się nie zmienia, np. płyta główna - żeby pierwotnie
    > zainstalowana wersja systemu nie mogła wstać po jakiejś modyfikacji
    > sprzętowej? (Bo tylko w takim przypadku wyobrażam sobie, że
    > reinstalacja systemu może być potrzebna)

    Nie tylko. Może komuś będziesz chciał ten komp sprzeda/przekazać? Poza
    tym reinstalacja z płyt to nie tylko odtworzenie partycji ale też
    założenie na nowo struktury dysku takiej jak w momencie zakupu. Taki
    sam układ partycji, bootselector etc.

    > Jest tutaj "TOSHIBA Recovery Media Creator" który umożliwa zrobienie
    > na pamięci USB "obrazu służącego do odzyskiwania oprogramowania
    > komputera". Potrzebuje pamięci flasz o pojemności powyżej 5.8GB, czyli
    > muszę kupić 8GB - co za marnotrawstwo miejsca (przecież nic innego już
    > tam nie nagram?)

    Twój wybór. IMHO pen 8GB to teraz groszowa sprawa. Poza tym sprawdź czy
    jednak ten soft nie ma opcji kopiowania na inny nośnik.

    > Tylko, że Kolega powyżej już zauważył, że to i tak jest do niczego
    > ponieważ takie 'recovery' wymaże z dysku wszystkie systemy i partycje
    > co sobie pracowicie zainstaluję i stworzy defoltowy "fabryczny" układ
    > partycji: SYSTEM (boot) + WINDOWS + DANE?

    A to zależy od konkretnego softu. Jeszcze raz przytoczę przykład z
    Lenovo - tam był wybór sposobu odtworzenia. Sprawdź w dokumentacji -
    zwykle jest to opisane.

    > A czy to będzie się różnić od tego co "TOSHIBA Recovery Media Creator"
    > stworzy na USB-Flasz ?

    A jak chcesz zainstalować inaczej XP i Ubuntu? Bo to jest narzędzie do
    robienia startowych pendrive-ów do instalacji systemów. Poczytaj na
    podanej stronie do czgo to słuzy.

    > To jest netbook zakupiony z 1GB, można rozrzeszyć do 2GB. Jakie ma
    > znaczenie dla ilości pamięci czy Linuks jest 64 czy 32 bitowy?

    Taka że 32 bitowy obsługuje mniej pamięci. No bigmem to obchodzi ale
    czy warto mając 1 czy 2 GB pamięci?

    > Ja mam już na desktopie 64-bitowego Linuksa i wiem o tym ale łatwo
    > sobie z tym radzę, naprawdę niewiele jest takich programów a jest
    > jeszcze biblioteka umożliwająca start aplikacji 32-bitowych (czy to o
    > nią chodzi z tą pamięcią?) albo zamienniki np. takiego Adobe flasz
    > plejera (albo wystarczy zainstalować wersję przeszłą flesz plejera)

    Ale to jest kombinowanie i trzeba o tym czasami pamiętać. Nie widzę
    potrzeby stosowania protezy dla 32-bitowych aplikacji w 64-bitowym w
    sytuacji systemie gdy nie nie ma potrzeby stosowania 64 bitów.

    Zdrówko