  • 1. Data: 2009-06-13 15:43:56
    Temat: obracany ekran
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Na ile, wg. Was, przydatny jest obracany ekran w cyfrówkach?
    Taki chciałabym mieć, bo uważam, że mogłabym robić ujęcia, które są
    niemożliwe
    przy ekranie tradycyjnym.
    Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-06-13 16:07:06
    Temat: Re: obracany ekran
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    Krycha wrote:
> [...]
    > niemożliwe
    > przy ekranie tradycyjnym.
    > Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    wiesz, sam osobiście bardzo lubiłem ten 'bajer' w moim kompakcie :)
    można było robić zdjęcia z naprawdę egzotycznych pozycji bez zbędnej
    gimnastyki :) praktycznie każdy temat. Miałem taki kieszonkowy aparat
    (nikon SQ). Do makro też się cholernie przydawało (np. trawa z takiej
    perspektywy jakbyś była w lesie). Można całkiem fajnie tego użyć jak
    tylko Ci pomysłów starczy :)

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 3. Data: 2009-06-13 16:18:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Krycha pisze:
> [...]
    > niemożliwe
    > przy ekranie tradycyjnym.
    > Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    Mi się bardzo podoba, chociaż nie uważam tego za niezbędny gadżet i w
    95% przypadków jest po prostu wygodniej niż przy nieodchylanym.
    Szczególnie na słońcu często nie widać, co jest na ekranie, jeśli
    dziwnie kadrujesz. Mam taki w Canonie A640. Miałem nieodchylany w Fuji
    S602Z, a teraz mam nieodchylany w Fuji A100, więc wiem, o czym mówię.
    Ekran odchylany bardzo fajny jest i znacznie poprawia wygodę pracy
    przede wszystkim przy makro i kadrowaniu z niskiej perspektywy.

    > Pozdrawiam Krycha.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2009-06-13 23:23:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Krycha" napisał
> [...]
    > niemożliwe
    > przy ekranie tradycyjnym.
    > Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    Lepiej mieć niż nie mieć.
    Jak nie masz - nigdy nie skorzystasz, jak masz to szybko zaczniesz korzystać
    ; )

    adam

  • 5. Data: 2009-06-15 00:41:35
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Krycha <k...@p...onet.pl> zwrócił błąd:
> [...]
    > niemożliwe
    > przy ekranie tradycyjnym.
    > Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    Mnie najbardziej przydaje się żeby nie było łbów ludzi kiedy jestem w
    jakimś tłumie, albo śmieci przy ogrodzeniu. Lub samego ogrodzenia. Inna
    opcja to robienie zdjęcia bardzo nisko - czasem nie da się tak położyć.
    Można też wykorzystać w celu artystycznym, dla specjalnego ujęcia.
    Wreszcie pozwala to czasem zaskoczyć obiekt fotografowany, bo wydaje się
    obiektowi że majstrujesz coś przy aparacie a ty w tym czasie kadrujesz!

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2009-06-15 12:45:15
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał(a):
> [...]
    > Wreszcie pozwala to czasem zaskoczyć obiekt fotografowany, bo wydaje się
    > obiektowi że majstrujesz coś przy aparacie a ty w tym czasie kadrujesz!

    Ja z kolei lubię robić zdjęcia ludzi z wysokości ich oczu. Nie muszę kucać, by
    zrobić zdjęcie dziecka w takim ujęciu. Mogę też np. aparat oprzeć o ścianę dla
    stabilizacji i patrzeć na odchylany ekran

    Maciej

  • 7. Data: 2009-06-15 20:48:48
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Dziękuję za cenne, dla mnie, wskazówki i Wasze doświadczenia.
    Będę szukała aparatu z ruchomym ekranem.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 8. Data: 2009-06-16 07:32:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Kaiko pisze:

    > można było robić zdjęcia z naprawdę egzotycznych pozycji bez zbędnej
    > gimnastyki :)

    W pierwszej chwili przeczytałem: "zdjęcia naprawdę egzotycznych pozycji"
    Jedna mała literka, a jaka różnica :)

  • 9. Data: 2009-06-22 02:43:11
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 13 of Jun 2009 17:43, Krycha wrote:

    > Na ile, wg. Was, przydatny jest obracany ekran w cyfrówkach?

    Nikon E5400 - 100% wypadków
    Sony A300 - 95%

    --
    nb

  • 10. Data: 2009-06-22 08:11:59
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 13 Jun., 17:43, "Krycha" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > niemożliwe
    > przy ekranie tradycyjnym.
    > Ale może to bardziej bajer, niż przydatna funkcja?

    to urzadzenie nie gwarantuje lepszych zdjec , ale dzieki niemu robi
    sie ich wiecej.
    pozwala na zrobienie zdjec w takiej sytuacji , w ktorej by sie nam nie
    chcialo lub sie nie dalo.
    a w wiekszej liczbie zdjec prawdoopodobienstwo znalezienia dobrych
    jest wieksze niz w malej liczbie zdjec.
    tak wiec uchylny ekranik zwieksza prawdopodobienstwo zrobienia zdjecia
    dobrego , ale o ile to nie analizowalem , wydaje mi sie ze nieznacznie

    XXX