  • 11. Data: 2010-08-02 08:05:46
    Temat: Re: obracanie zdjec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2010, "Arkadiusz P. Płanica" wrote:

    > IMHO szybciej jest zrobić to w programie Exifer (bezpłatny) ponieważ
    > zaznaczasz zdjęcia (na miniaturkach) i każesz mu bezstratnie obrócić
    > zdjęcie...

    IMVHO szybciej jest to zrobić w IrfanView, ponieważ zaznaczasz
    zdjęcia (na miniaturkach) i każesz mu bezstratnie obrócić zdięci*a*...
    (coś pokręciłem? Czy może Ty nie odkryłeś możliwości wywoływania
    fukcji I-View z widoku miniatur? :))

    Teoretycznie Jedyne czym "szybkościowo" może dać się przeskoczyć
    zaznaczanie zdjęć w katalogu to *w niektórych przypadkach*
    (IMHO w istotnej większości przypadków szybkość zaznaczania
    myszką jest wystarczająca) może być użycie klawiszy funkcyjnych
    - jakimi klawiszami można wybierać zdjęcia w tym Exiferze, że będzie
    to szybsze?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-08-02 08:06:56
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-02 08:31, teddie pisze:
    > wracajac do tematu - jak radzic sobie softwareowo z obracaniem - jakie
    > oprogramowanie jest najlepsze do tego typu pracy ... czym sobie
    > radzicie z tym problemem, jesli niektorzy z was go maja (tak jak
    > ja) ...

    FastStone Viewer - obracanie jednym klikiem. Choc odkad aparaty, ktorych
    uzywam, maja czujnik polozenia, bardzo rzadko musze samemu zdjecia obracac
    Marx

  • 13. Data: 2010-08-02 08:17:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 08:18:41 +0200, teddie napisał(a):

    > Czemu zatem picassa
    > odwraca zdjecia jednego aparatu a nie odwraca innego. Potem
    > nastepuje dlugotrwala procedura odwracania zdjec.

    W FastStone można odwrócić zdjęcia automatycznie na podstawie znacznika w
    exif. Jeśli Samsung nie zapisuje tego znacznika lub zapisuje to w innym
    polu (tak żeby tylko własne oprogramowanie go rozpoznało) to zostaje ręczne
    zaznaczanie i obracanie (Ctrl + klikanie....).
    Raczej nie sądzę żeby Samsung w ogóle nie miał takiego czujnika położenia
    aparatu...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2010-08-02 13:20:13
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

> [...]
    > myszką jest wystarczająca) może być użycie klawiszy funkcyjnych
    > - jakimi klawiszami można wybierać zdjęcia w tym Exiferze, że będzie

    Zrozumiałem, że w Irfan obracasz, a później zapisujesz...

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 15. Data: 2010-08-02 14:37:45
    Od: mt <t...@i...pl>

    Arkadiusz P. Płanica pisze:

    > Zrozumiałem, że w Irfan obracasz, a później zapisujesz...

    Tak, w podglądzie miniatur zaznaczasz interesujące Cię zdjęcia i
    następnie możesz dokonać bezstratnego obrotu a program z automatu
    nadpisze pliki, bądź do zaznaczonych zdjęć możesz wywołać również tryb
    wsadowy i tam również dokonać obrotu (z tym, że już chyba nie
    bezstratny) i zapisać jak Ci sie podoba. Jeżeli w exifie jest informacja
    o orientacji zdjęcia to można też z automatu obrócić i zapisać wg. tej
    informacji.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2010-08-02 21:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2010, mt wrote:

> [...]
    > do zaznaczonych zdjęć możesz wywołać również tryb wsadowy i tam również
    > dokonać obrotu (z tym, że już chyba nie bezstratny)

    Co racja to racja - a przynajmniej nie widać "w zestawie" (nie wiem czy
    jest wtyczka pozwalająca tworzyć kopię korygowaną bezstratnie).
    Czy rzeczony Exifer pozwala robić kopię (rozumiem że ze strukturą
    katalogów) przy okazji bezstratnego obracania?

    Dla porządku powiem, że operacja bezstratnego obracania w IV de facto
    jest "optymalizacją" (i dlatego jest dostępna również jako operacja
    bez obrotu, albo jak kto woli "obrót 0 stopni" :)) i dajmy na to
    byle DVD Manta (sugeruję że mam ;P) zdecydowanie lepiej zachowuje
    się nakarmiony "zoptymalizowanymi" zdjęciami, dlatego używam tej
    opcji w miarę często.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-08-03 06:47:14
    Od: teddie <t...@o...pl>

    On Mon, 2 Aug 2010 23:10:09 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >byle DVD Manta (sugeruję że mam ;P) zdecydowanie lepiej zachowuje
    >się nakarmiony "zoptymalizowanymi" zdjęciami, dlatego używam tej

    czy to skutkuje jakas odczuwalna utrata jakosci ? sam irfan view nie
    za bardzo mi sie podoba co do interfejsu ... juz taki fast stone jest
    bardziej estetyczny ... irfana i exifera bede musial sprawdzic - mam
    nadzieje, ze poradze sobie ze znalezieniem rzeczonych opcji ...

  • 18. Data: 2010-08-03 09:47:46
    Od: "Lukasz" <l...@w...pl>

> [...]
    > bardziej estetyczny ... irfana i exifera bede musial sprawdzic - mam
    > nadzieje, ze poradze sobie ze znalezieniem rzeczonych opcji ...

    To ja polecę XnVeiwera. W podglądzie miniatur zaznacza się wszystkie obrazki
    na raz i wybiera funkcję
    Narzędzia > Bezstratne przekształecenie JPG > obróć zgodnie z Exif
    Obróci tylko te które mają odpowiedni zapis w znaczniku.
    --
    Lukasz

  • 19. Data: 2010-08-03 10:54:14
    Od: mt <t...@i...pl>

    Lukasz pisze:

> [...]
    > Narzędzia > Bezstratne przekształecenie JPG > obróć zgodnie z Exif
    > Obróci tylko te które mają odpowiedni zapis w znaczniku.

    No przecież w Irfanie wygląda to dokładnie tak samo jeśli jest znacznik
    w exif.

    --
    marcin

  • 20. Data: 2010-08-03 21:17:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, teddie wrote:

    > czy to skutkuje jakas odczuwalna utrata jakosci ?

    Żadną.
    To jest operacja bezstratna (jak sama nazwa wskazuje, zakładając
    że zdjęcie jest wielokrotnością kratki 8x8 pikseli, stanowiącej
    bazę do transformacji w JPG).

    > sam irfan view nie
    > za bardzo mi sie podoba co do interfejsu

    Trudno :) - mi się dla odmiany podoba, a funcjonalność w zakresie
    o którym dyskutujemy (zaznaczanie, zaznaczanie "blokami zbiorów",
    wybór wg znacznika EXIF) jest jak widać w omawianych programach
    porównywalna, użycie jednego czy drugiego programu w roli "a contrario"
    (co sugeruje jakoby w IV danej funkcji nie było) mnie zdumiała,
    więc zaprotestowałem :)

    > ... juz taki fast stone jest bardziej estetyczny

    De gustibus i jak tam dalej to szło. Mi IV pasuje, szczególnie
    że widoku "full screen" nie spodziewam się różnic w interface :|

    > ... irfana i exifera bede musial sprawdzic - mam
    > nadzieje, ze poradze sobie ze znalezieniem rzeczonych opcji ...

    W Irfanie "bezstratne" pod shift-j (nie, *NIE* pod wielkim "J", pod
    shift-J, capslock nie powoduje zmiany działania funkcji!)
    Zarówno w widoku jednego zdjęcia jak i widoku miniatur (po wybraniu
    "paczki"). Widok miniatur pod "T".
    Wywołanie przetwarzania wsadowego pod "B" (też zarówno przy widoku
    zdjęcia jak i miniatur).

    pzdr, Gotfryd