    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Mon, 2 Aug 2010 23:10:09 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: obracanie zdjec

    On Mon, 2 Aug 2010, mt wrote:

    > Tak, w podglądzie miniatur zaznaczasz interesujące Cię zdjęcia i następnie
    > możesz dokonać bezstratnego obrotu a program z automatu nadpisze pliki, bądź
    > do zaznaczonych zdjęć możesz wywołać również tryb wsadowy i tam również
    > dokonać obrotu (z tym, że już chyba nie bezstratny)

    Co racja to racja - a przynajmniej nie widać "w zestawie" (nie wiem czy
    jest wtyczka pozwalająca tworzyć kopię korygowaną bezstratnie).
    Czy rzeczony Exifer pozwala robić kopię (rozumiem że ze strukturą
    katalogów) przy okazji bezstratnego obracania?

    Dla porządku powiem, że operacja bezstratnego obracania w IV de facto
    jest "optymalizacją" (i dlatego jest dostępna również jako operacja
    bez obrotu, albo jak kto woli "obrót 0 stopni" :)) i dajmy na to
    byle DVD Manta (sugeruję że mam ;P) zdecydowanie lepiej zachowuje
    się nakarmiony "zoptymalizowanymi" zdjęciami, dlatego używam tej
    opcji w miarę często.

    pzdr, Gotfryd