  • 21. Data: 2010-08-04 00:14:20
    Temat: Re: obracanie zdjec
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 02 of Aug 2010 08:31, teddie wrote:

    > thx ... szkoda, ze nie podaja tej informacji w porownaniach czy taki
    > czujnik jest, czy go nie ma... aparaty, ktore go nie maja rokuja na
    > to, ze w calym cyklu uzytkowania zabiora uzytkownikowi kilkaset godzin
    > zycia na obracanie zdjec, no chyba ze ktos lubi ogladac zdjecia bokiem
    > albo zabawe pivotem ...
    >
    > wracajac do tematu - jak radzic sobie softwareowo z obracaniem - jakie
    > oprogramowanie jest najlepsze do tego typu pracy ... czym sobie
    > radzicie z tym problemem, jesli niektorzy z was go maja (tak jak
    > ja) ...

    W unixowym gqview definiuję w "editors"
    ctrl9: "%v convert %p -rotate 90 %p"
    ctrl0: "%v convert %p -rotate 270 %p"
    gdzie convert to jeden z programów pakietu ImageMagick.
    Zaznaczam myszą pliki do odwrócenia naciskam ctrl 9/0 i gotowe.
    Na pojedynczy obrazek wystarcza jedno kliknięcie albo jeden
    skrót klawiszowy i sekunda pracy komputera.

    --
    nb

  • 22. Data: 2010-08-04 07:22:06
    Od: Marx <M...@n...com>

    > De gustibus i jak tam dalej to szło. Mi IV pasuje, szczególnie
    > że widoku "full screen" nie spodziewam się różnic w interface :|
    Blad, wielki blad!
    To wlasnie w widoku fullscreen ujawnia sie sila interfejsu szybkiego
    kamyczka ;)
    Procz nakladania na zdjecie podstawowych danych jak nazwa, wielkosc itp.
    (brakuje mi tu swobody definiowania co sie pojawia) genialne sa wysuwane
    palety, na ktorych mozna obejrzec parametry zdjecia, komentarz z jpg
    (tam trzymam nazwe obiektywu) czy histogram. Zoom pod myszka tez jest
    super, powiekszanie za pomoca +-, szybki podglad RAWa z ewentualnym
    doczytaniem szczegolow pod A(ll) - dlugo by pisac.
    Irfan natomiast jest duzo lepszy w operacjach batch-owych.
    Marx

  • 23. Data: 2010-08-04 13:25:40
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W Irfanview jest opcja do automatycznego obracania, trzeba ją włączyć gdzieś w menu.

    -----

  • 24. Data: 2010-08-04 14:38:46
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-08-04 15:25, ąćęłńóśźż pisze:
    > W Irfanview jest opcja do automatycznego obracania, trzeba ją włączyć gdzieś w
    menu.

    Owszem, automatycznego obracania przy _wyświetlaniu_
    Ale jak te same zdjęcia wgrasz na płytkę, żeby obejrzeć np. na DVD to
    zdjęcia okażą się nieobrócone. Ta opcja o której piszesz, to tylko
    obrócenie na czas wyświetlania bez zapisu na HDD...

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 25. Data: 2010-08-04 14:51:59
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    nb napisał:
    > W unixowym gqview definiuję w "editors"
    > ctrl9: "%v convert %p -rotate 90 %p"
    > ctrl0: "%v convert %p -rotate 270 %p"
    > gdzie convert to jeden z programów pakietu ImageMagick.

    Uwaga! IM nie obsługuje obracania bezstratnego.

    m.

  • 26. Data: 2010-08-04 16:34:16
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    I to jest właśnie te kilka straconych godzin.

    Dodatkowo często nie wiem, gdzie góra gdzie bok gdzie dół ;-))

    Szczególnie przy zdjęciach podwodnych.

    -----

  • 27. Data: 2010-08-04 23:07:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, Marx wrote:

    > Blad, wielki blad!

    :)

> [...]
    > Procz nakladania na zdjecie podstawowych danych jak nazwa, wielkosc itp.
    > (brakuje mi tu swobody definiowania co sie pojawia) genialne sa wysuwane

    Zaraz, czy Ty używasz *MYSZKI* przy przeglądaniu zdjęć?
    To by wiele wyjaśniało :D
    Myszki też używam, ale np. do wyklikania zdjęć do obróbki batchem.
    "Normalne" operacje wolę zdecydowanie robić wyłącznie z klawiatury.

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-08-04 23:14:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, "Arkadiusz P. Płanica" wrote:

    > Owszem, automatycznego obracania przy _wyświetlaniu_
    > Ale jak te same zdjęcia wgrasz na płytkę, żeby obejrzeć np. na DVD to zdjęcia
    > okażą się nieobrócone. Ta opcja o której piszesz,

    Nie, to jest opcja o której *TY* piszesz.
    Poprzednik na jakieś 99,98% pisze o innej opcji.

    > to tylko obrócenie na czas wyświetlania bez zapisu na HDD...

    A opcję "auto rotate according to EXIF orientation if available"
    Ci zeżarło czy masz zeszłowiecznego IV, że jej jeszcze nie było? :)
    Podpowiem że ta opcja *nie* jest w B(atch operation), lecz
    w JPG-lossless transformation!

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-08-05 08:13:30
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-04 16:51, Mikolaj Machowski pisze:

    > Uwaga! IM nie obsługuje obracania bezstratnego.

    Teraz nb przypomniał sobie te setki zdjęć które obracał dla zabawy
    w prawo, lewo i dookoła, i oblał go zimny pot :)

  • 30. Data: 2010-08-05 08:21:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    Wiadomo ze przegladanie robi sie "ze spacji" i jak potrzebuje dodatkowe
    infromacje to pod guzikiem ich nie ma, ale sa pod myszka. A komputer
    wspoldziele z zona, ktora nie jest takim maniakiem jak ja i skrotow
    klawiszowych nie uczy sie na pamiec ;) wiec myszka tez musi sie dac.
    Marx