  • Data: 2009-04-20 10:56:34
    Temat: Re: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Apr., 11:27, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:

    >  z krótkich ogniskowych to mam tylko kita canona 18-55 i sigmę 50 macro mnożac
    > to przez 1,6 to nie bardzo sie da tym objąc coś szerszego
    >
    > --

    zmieniajac z 18-55 na 18-250 wpadniesz z deszczu pod rynne.
    najlepiej scharakteryzowal taki obiektyw Jakub Jewula ( mam nadzieje
    ze nie pomylilem autora , jesli tak to przepraszam).
    szybko kupil , jeszcze szybciej sprzedal .
    Fotografowanie osob we wnetrzu na krotszych gniskowych od 18 mm jest
    juz problematyczne ze wzgledu na znieksztalcenia perspektywy. Owszem
    niekiedy jest konieczne.
    Obiektyw 10 mm jest juz extremalnym - bardziej do efektow specjalanych
    niz fotografowania krajobrazu i na tych ogniskowych wystpuje nizka
    rozdzielczosc. W ocenach i testach spotkasz pewnie opinie " jak na
    ten zakres ogniskowych jest b dobry" , nie oznacza to , ze obiektyw
    jest bezwzglednie dobry.
    Co do objecia czegos szerszego to w krajobrazie mozna zrobic panorame
    czesto i we wnetrzach tez ( np muzea).

    Pytales o 3-cie rozwiazanie , wiec nasunalem jedno z mozliwych -
    panoramy.

    MOim zdaniem jesli masz juz 18-55 to obsluzysz nim krajobraz lepiej
    niz 10-20 .
    Zamiast pakowac sie w uniwersalny zoom moze lepiej doskloadac na
    obiektyw przyzwoitej jakosci o mniejszym zakresie ogniskowych np 70 -
    200 /4 is albo 17-55 /2,8 IS

    Kazdy ma inne doswiadczenia , ale z moich wynika co tanie to drogie ,
    ostatecznie laduje w szufladzie i ustepuje miejsca temu co lepsze.

    XXX