  • Data: 2009-04-20 10:38:42
    Temat: Re: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_> szukaj wiadomości tego autora

    b...@n...pl wrote:

    > O ile nie ma na brzegach prostych linii. Obiektywy szerokątne niestety
    > zwykle mocno zniekształcają obraz. Przy typowym widoczku może to nie
    > mieć znaczenia, ale gdy na zdjęciu znajdą się jakieś budowle zaczyna
    > mieć to znaczenie.

    Fisheye znieksztalcaja linie, zwykle szerokokatne obiektywy nie.
    Zmieniaja natomiast perespektywe w ten sposob, ze obraz na krawedziach
    wydaje sie rozciagniety.
    fisheye:
    http://www.photozone.de/canon-eos/150-canon-ef-15mm-
    f28-fisheye-test-report--review?start=1
    EF-S 10-22:
    http://www.photozone.de/canon-eos/174-canon-ef-s-10-
    22mm-f35-45-usm-test-report--review?start=1

    --
    http://www.eixsite.pl