-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin3
!goblin.stu.neva.ru!sewer!alphared!news.uzoreto.com!feeder.usenetexpress.com!tr
3.eu1.usenetexpress.com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!border1.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
<6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
<6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
<6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
<6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
<603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
<603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
<s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
<603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
<6040ccde$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<s1qjcl$b6f$1$Cav@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <s1qjcl$b6f$1$Cav@news.chmurka.net>
Subject: Re: o kropelce ... hybryda
Date: Thu, 4 Mar 2021 14:32:35 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 209
Message-ID: <6040e173$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.116.165
X-Trace: 1614864756 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 83.30.116.165:62036
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692160
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:s1qjcl$b6f$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 04-03-2021 o 13:04, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 03-03-2021
> o 16:35, J.F. pisze:
>>>> W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz,
>>>> hamulec ...
>
>>> Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i
>>> nigdzie nie sprawdzałem.
>
>> Informacja, ze mniej niz trasa z predkoscia 70-100 tez jest ciekawa
>> ... ale ja po miescie tez sie nie ograniczam do 50 :-)
>Ja też nie, wręcz przeciwnie.
>A benzyniakami ZAWSZE miałem o 50% większe spalanie w mieście.
>Hybryda to zmienia całkowicie, jeszcze bardziej niż elektryk.
Ale dyskusja jest o tym, czy elektryk badz hybryda na baterii lepiej
sobie poradzi z jazda po miescie czy z jazda ze stala predkoscia ...
ta maksymalna z miasta.
>>>> Po prostu w trasie szybciej..
>>> Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się
>>> wydaje.
>> Co niekoniecznie?
>Że w trasie szybciej jadąc 50, niż w dużym mieście, jadąc normalnie.
Aaa.
Normalnie to bym powiedzial ze nie - przez te swiatla, skrzyzowania,
przejscia, korki w miescie trudno osiagnac srednia 30.
Ale bywaja jakies arterie, na ktorych jedzie sie szybciej ...
>>>>>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
>>>>>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
>>
>>>>> No i nie przenosi.
>>
>>>> troche jednak przenosi
>
>>> ????
>>> Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku
>>> "przy okazji".
>
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive#P
rius_Platform_Generations
>> Tam jest taka smieszna przekladnia planetarna, laczaca silnik
>> spalinowy i dwa silniko-generatory elektryczne.
>> W efekcie czesc mocy leci mechanicznie, a czesc elektrycznie - i to
>> ponoc niezbyt wydajne jest ...
>Ale co, doczytałeś, że ta część która leci elektrycznie pochodzi z
>silnika spalinowego?
>Gdzie?
Niby nie musi - moze przy tym ladowac baterie lub pobierac z nich
dodatkową moc.
Tak czy inaczej - MG1 musi stawiac czynny opor, bo inaczej przekladnia
planetarna napedu nie przeniesie, a rozne przelozenia sa realizowane
wlasnie dzieku innym obrotom MG1 i MG2.
>> Moze tak - nie przeszkadza mu. A czy lubi ... lepiej mu przy stalej
>> predkosci..
>Elektrykowi czy hybrydzie?
Elektrykowi i hybrydzie w trybie elektrycznym.
>>> Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).
>
>> Tylko tu nie o srednia chodzi, ale o wydatek energii na rozpedzenie
>> pojazdu, potem odzysk przy hamowaniu.
>Jest jeszcze jazda na samym silniku elektrycznym.
>W trasie rzadsza.
Jak widac po filmie - nie taka rzadka.
>> Stala predkosc - i nie ma tych strat.
>Oszczędności też nie.
Ale to sa oszczednosci w stratach.
Nie ma strat, to nie trzeba ich oszczedzac :-)
>>>>> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę
>>>>> jakiś jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
>>
>>>> No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke
>>>> sie za nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(
>
>>> I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.
>
>> No nie, az taki kapelusznik to z niego nie jest
>Ci na mojej trasie zawsze tacy są.
Pewnie sobie elektryki kupili :-)
Tobie tez w poprzednich latach nie przeszkadzali :-P
>>>> Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...
>>> Możesz, nie musisz.
>> IMO - bede musial, bo chyba nie da sie jednym ustawieniem
>> wszystkich zjazdow zalatwic.
>> Ale moze ma jakis dobry system na pedale gazu i hamulca, i istotnie
>> juz recznie przestawiac nie trzeba ...
>Jest tryb auto.
>Ale on nie wie czy chcesz się zatrzymać rekuperacją za 100 m, więc
>lepiej samemu posterować.
Nacisnalbym delikatnie hamulec - moglbym sterowac.
Albo ... nie puscilbym gazu do konca ...
>>>> Ale to nie musi byc rowno rozlozone.
>
>>> Coś się uparł z tym "równo"?
>>> To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?
>
>> IMO ma - zapraszam z hybryda czy elektrykiem chocby do Karpacza :-)
>Po co?
>Tam hybryda inaczej będzie działać?
Jest ostry zjazd na poczatku, a potem juz bardziej plasko, z
pagorkami.
JG ma wysokosc od 330m, wroclawskie lotnisko 120, wiec ciekaw jestem
na ile by tych 200m gorki starczylo.
Zakladajac, ze z JG zjechalbym do Wroclawia np te 80km na bateriach,
to ciekaw ile bym przejechal w strone odwrotna.
Z 60 km ?
200m i 2t to raptem 1.1kWh.
Tylko ze akurat do JG z Wrocka to na poczatku jest autostrada i
zuzycie rosnie :-)
>>>> To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90
>>>> czy 70, to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie
>>>> wylaczal ...
>
>>> Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
>
>> Taa .. a to jest ten obszar niezbyt efektywnej pracy ... no chyba,
>> ze maja juz lepsze silniki.
>
>>> Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
>>> utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.
>
> A sprobuj z ciekawosci kiedys.
> Bo IMO - ja tam w miare rowno predkosc pedalem utrzymuje.
> Co prawda komputer pokazuje, ze chwilowe spalanie bardzo skacze, ale
> czy w hybrydzie to beda zmiany predkosci/mocy uzasadniajace
> wylaczenie silnika?
>Tak.
>Przecież już Ci to pisałem.
Pisales chyba, ze przy puszczeniu gazu. A ja go tu nie zamierzam
puszczac calkowicie, tylko troche - tak w ramach niedoskonalosci nogi.
>> Hm ... a jak juz wylaczy, a predkosc prawie taka sama ... to wlaczy
>> za chwile spaliniaka, czy poczeka ?
>Jak będzie potrzebował mocy to włączy.
No wlasnie - predkosc ciagle umiarkowana, powinno mu mocy elektrycznej
starczyc.
>>>> No ale z garazu moze wyjechac :-)
>>> Co to zmienia?
>
>> Samochod cieply bez zadnego "oszukiwania".
>Dlaczego zakładasz, ze garaż jest ciepły?
>Nieco cieplejszy - i owszem.
>Niewystarczająco.
>No i w tym Zakopanem raczej ogrzewanego garażu nie miał.
Kto go tam wie, co dobry hotel oferuje :-)
>> A jak jeszcze codziennie z garazu wyjezdza, to mu sie przeklada na
>> rzeczywiste zuzycie :-)
>Eee tam, sami się przyznają że grzeją samochodem przed startem.
No, skoro maja taka funkcje na telefonie, to czemu nie :-)
Poza tym pewnie baterie sie grzeja w czasie ladowania, to i ciepelka
troche jest :-)
>>> Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
>> Chyba nie az tak bardzo, bo kto uwierzy w to, ze spalinowe auto
>> spali 1 l/100km ..
>Z górki jest to realne,
Pod warunkiem, ze trasa 100km, bo po 80 baterie puste :-)
>najwyżej pojedzie się na test wiosną, gdzie ani klima, ani grzanie
>nie jest potrzebne.
Albo w kurtce ... zimowej :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.03.21 14:52 Cavallino
- 04.03.21 15:35 J.F.
- 04.03.21 16:47 Cavallino
- 04.03.21 17:23 J.F.
- 04.03.21 22:35 Cavallino
- 05.03.21 15:35 J.F.
- 05.03.21 18:34 Cavallino
- 05.03.21 19:09 ii
- 05.03.21 19:25 J.F.
- 06.03.21 06:42 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=