eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo kropelce ... hybrydaRe: o kropelce ... hybryda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c140-222.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: o kropelce ... hybryda
    Date: Thu, 4 Mar 2021 08:16:50 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <s1q1gv$18d$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <6037d430$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18ki6$gl7$2$Cav@news.chmurka.net>
    <6037e802$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <s18rgg$l34$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6037fac4$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1a658$cgm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038bca5$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1afnq$hlb$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038c4f8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1aic8$j6o$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6038fc20$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1avgv$d05$1$Cav@news.chmurka.net>
    <6039153a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1b6me$h82$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603e16e6$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1lr4s$gef$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603f8bc7$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1o434$ucm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c140-222.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 4 Mar 2021 07:16:47 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c140-222.icpnet.pl:85.221.140.222";
    logging-data="1293"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.7.1
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 210303-8, 03.03.2021), Outbound message
    In-Reply-To: <603facc6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692137
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03-03-2021 o 16:35, J.F. pisze:

    > W miescie to w miescie - typowy miejski ruch. Gaz, hamulec, gaz, hamulec
    > ...

    Wychodziło mniej (poza zimą), aczkolwiek V=50 na trasie nigdy i nigdzie
    nie sprawdzałem.

    >> No patrz, a praktyka mówi, że mimo to zużyje mniej.
    >> Oczywiście nie tylko przed odzysk, ale również dzięki niemu.
    >
    > Po prostu w trasie szybciej..

    Jakbyś chciał jechać 50 to niekoniecznie, przynajmniej tak mi się wydaje.

    >
    >>> Myjk ciekawie pisal o outlanderze, ale juz Toyota w Priusie
    >>> kombinowala, aby mocy nie przenosic przez elektryke.
    >
    >> No i nie przenosi.
    >
    > troche jednak przenosi

    ????
    Na koła ze spaliniaka nie, chyba że masz na myśli ładowaniu aku "przy
    okazji".


    >> Szeregowa hybryda to rzadkość.
    >> Nie wiem czy coś jeszcze oprócz Outlandera tak ma.
    >
    > Ale pisza, ze sprzegielko ma ... w trasie naped bezposredni :-)

    Ale kto?


    >
    >>> Ja tam po miescie jezdze szybko, a w trasie ... bywa, ze powoli :-)
    >> Wydaje Ci się, bo średniej nie umiesz liczyć.
    >
    > Mniejsza o srednia - w miescie rozpedzam i za chwile hamuje.

    I ten typ napędu to lubi.
    Ale de facto i tak jedziesz wolno (to właśnie pokazuje średnia).


    >>> Trasa to trasa - jedziesz krajowka, masz pierwszenstwo, rzadko hamujesz.
    >> Ale hamujesz, albo przynajmniej gaz puszczasz, bo co chwilę jakiś
    >> jełop lokales chce jechać sobie 60-tką.
    >
    > No to widze go z daleka i moge zwolnic lagodnie, a potem powloke sie za
    > nim 60, bo okazji do wyprzedzenia brak :-(

    I będziesz za nim hamował, z 60 do 40, co chwilę.

    >>>> O tym na ile wystarcza 10 kWh w hybrydzie.
    >>>> Wystarcza ALBO na 60 km po mieście, ALBO na 40 km na płaskiej trasie.
    >>
    >>> A tu mielismy 80km w trasie.
    >>> Fakt, ze ogolnie z gorki
    >
    >> Dokładnie dlatego.
    >> I skoro zyskałeś drugie tyle z górki, to podobnie mocno stracisz pod
    >> górkę.
    >
    > Wydawalo mi sie, ze tam jest najpierw mocno z gorki, a potem w miare
    > plasko pagorkowato.

    Ale tak nie jest.
    Sam podawałeś różnice wysokości, już do Rabki jest konkretna.


    > To w druga strone powinien byc podobny zasieg.

    Nie.
    Wręcz przeciwnie.


    >
    >>>> Już sam brak konieczności napędzania jest zyskiem, a drobne ilości z
    >>>> odzysku, tylko go DODATKOWO zwiększają.
    >>
    >>> Ale nie jest zyskiem, jesli chwile wczesniej lub chwile pozniej
    >>> bedziesz musial pod gore podjechac.
    >
    >> Liczy się suma plusów dodatnich i ujemnych, a nie chwilowe podjazdy.
    >
    > No wiec zysk ma z tego, ze mial zapas wysokosci poczatkowy,
    No od początku Ci to mówię.

    >>>> Ale są elektryki, gdzie mocą rekuperacji możesz sterować na bieżąco
    >>>> - np. łopatkami przy kierownicy (Kia, Hyundai).
    >>>> Możesz ją w ogóle wyłączyć, albo używać zamiast hamulców - jest 5
    >>>> poziomów.
    >>
    >>> Troche upierdliwe mi sie wydaje
    >
    >> Wydaje Ci się.
    >> Jest rewelacyjnie fajne.
    >
    > Ale dodatkowy element do sterowania ... jakby niepotrzebny ...

    Możesz, nie musisz.

    >>> Tzn moja teza byla taka, ze jesli on przejechal 80km z Zakopanego, to
    >>> powinien przejechac i 70-80km z Krakowa.
    >
    >> No właśnie.
    >> A ja Ci tłumaczę, że po 20 już będzie miał pusto, po pierwszych górkach.
    >
    > No jak - przeciez odzyska energie na zjazdach :-)

    Nie odzyska, bo średnio ta droga to ciągły podjazd.

    >> No jest, inaczej nie byłoby takiej różnicy wysokości.
    >
    > Ale to nie musi byc rowno rozlozone.


    Coś się uparł z tym "równo"?
    To nie ma znaczenia, ile razy Ci to trzeba napisać?

    >
    >>> Gdzies tam jeszcze byla sprawa, ze pozioma umiarkowana jazda
    >>> potrzebuje niewiele mocy, i jakis mocny czy choc sredni benzyniak
    >>> wpada w obszar pracy o niskiej sprawnosci.
    >>> Hybryda mialaby go mocniej obciazyc i ladowac baterie ... a potem
    >>> wylaczyc, jadac na bateriach.
    >
    >> Dokładnie tak się dzieje.
    >> Choć nie wiem jak z obciążeniami (nie jestem teoretykiem), ale ładować
    >> ładuje też ze spaliniaka.
    >> A jak tylko się da, to go wyłącza.
    >
    > To jest kwestia taka, czy jakbys pojechal po plaskiej drodze 90 czy 70,
    > to spaliniak chodzilby caly czas, czy sie cyklicznie wylaczal ...

    Na tempomacie chodziłby cały czas, ale z minimalnym zużyciem.
    Przy sterowaniu "nożnym" pewnie by się włączał i wyłączał, bo nie
    utrzymasz pedału w identycznej pozycji dłuższy czas.


    >
    >>>> O ile Skoda grzeje z akumulatora trakcyjnego.
    >>>> Większość hybryd tak nie robi, grzeje spaliniakiem, albo webasto.
    >>>> Jak jest w Skodzie - nie wiem, nie jeździłem.
    >>
    >>> snieg lezal, a spaliniak nie pracowal.
    >>> Moze Webasto, a moze ... nagrzal przy ladowaniu, na godzine starczylo
    >>> ...
    >
    >> Dokładnie tak podejrzewam.
    >> Jak ktoś chce zakłamać rzeczywistość, to grzeje na full przed startem,
    >> a potem na nagrzanym kasuje liczniki i wyłącza ogrzewanie.
    >
    > No ale z garazu moze wyjechac :-)

    Co to zmienia?

    >> Normalne przy "testach" zużycia przy elektrykach (i hybrydach pewnie
    >> też).
    >> A potem się człowiek wkurza, że się nie może do takich wyników zbliżyć.
    >
    > No ba, jak nie doczytal ze to pod warunkiem ladowania przed trasa ..

    Bo tą informację się zazwyczaj ukrywa.
    Ale przy pewnym doświadczeniu przy obserwacji testów na youtube już to
    człowiek sam widzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: