  • Data: 2016-12-17 09:59:00
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-16 o 21:37, Marek pisze:

    > strasznie są mądrzy, opowiadają o procesach fizokochemicznych (w
    > organizmie), pięknie wszystko tłumaczą w "naukowy" sposób a przed
    > prostym rakiem rozkładają ręce.

    Sorry, ale tutaj zarobiłem facepalma. ;) Argumentum ad ignorantiam.
    Nie ma czegoś takiego jak "prosty rak". To nazwa zwyczajowa, określająca
    całą grupę chorób o zbliżonych objawach, ale różniących się diametralnie
    pod względem genezy, przebiegu i znanych metod leczenia. Absurdem jest
    oczekiwanie, że powstanie jeden, uniwersalny lek na raka.

    Podobnie wygląda sytuacja z "przeziębieniem", które w rzeczywistości nie
    jest jedną chorobą, ale całą grupą schorzeń wywoływanych przez kilkaset
    różnych wirusów, powodujących te same objawy.

    > A dlaczego chcesz się ograniczać do Lourdes? Cuda dzieją się codziennie
    > wokół nas. Trzeba mieć sporo złej woli by tego nie widzieć.

    Nie, nie złej wolu. Rozluźnienia standardów analizy danych. :)
    Nie zrozum mnie źle. Ja nie jestem tutaj złośliwy. Nie jestem
    antyklerykałem. Nie mam nic do wiary ani ludzi wierzących. Byłbym w
    stanie nawet w stanie zgodzić się z narracją mówiącą o "oddzielnych
    magisteriach". Byłbym, gdyby różne religie notorycznie nie próbowały
    podpierać swoich twierdzeń autorytetem nauki, stosując w tym celu
    zepsutą metodologię.

    Ktoś chce wierzyć w cuda? Proszę bardzo. Niech uzna, że był cud - bo tak
    ogłosił papież albo jakaś komisja złożona z duchownych. Nic mi do tego.
    Jednak jeśli religia chce potwierdzenia ze strony świata nauki, niech
    zrobi to tak, jak należy: przygotować publikację, przejść proces
    recenzji, udostępnić wszystkie materiały społeczności uczonych,
    przygotować się na wieloletnią krytyczną analizę.