  • Data: 2016-12-17 11:51:22
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-17 o 11:43, Budyń pisze:

    > Alez nikt niczego nie udaje. Zjawiska występują. Nie sa powtarzalne
    > wiec cała twoja naukowa metoda badawcza z powtarzaniem eksperymentu
    > odpada - co nie jest dowodem ze nie występują, brak możliwosci
    > powtórek i eksperymantu nie implikuje nieprawdziwosci zdarzenia. Ale

    Nie. Jeszcze raz powtórzę. To co opisujesz w świetle popperowskiej
    metody naukowej jest niefalsyfikowalną hipotezą. Takich hipotez z
    założenia nie da się badać naukowo. Masz rację co do tego, że nie jest
    to dowodem ich nieprawdziwości. Jednak jeśli czegoś nie da się z
    założenia zbadać naukowo, nie możesz jednocześnie twierdzić, że nauka
    już dowiodła prawdziwości tego czegoś. Już rozumiesz? Nie możesz
    jednocześnie mieć ciasteczka i zjeść ciasteczka.

    Możesz wierzyć w istnienie całej sfery nadprzyrodzonej. W pełni to
    szanuję i nie mam zamiaru nikogo przekonywać, że jego ulubione bóstwo
    nie istnieje. Mam ważniejsze rzeczy na głowie. Problem mam tylko z
    twierdzeniem, że coś zostało dowiedzione naukowo, jeśli:
    a) Nie zostało
    b) U podstaw ma niefalsyfikowalną hipotezę, w ogóle wykluczającą
    jakiekolwiek naukowe badania