eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyo autostradach po raz kolejnyRe: o autostradach po raz kolejny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
    fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: o autostradach po raz kolejny
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qk1fb1$f8k$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <3400153015$20190830093513@squadack.com>
    <4...@g...com>
    <3908325835$20190830124156@squadack.com>
    <5d6a3a23$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <1122467863$20190831143228@squadack.com>
    <5d6a792c$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <4895164855$20190831191856@squadack.com>
    <5d6abcd8$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkeejh$5f7$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6ac920$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <qkejog$ea4$1@news.icm.edu.pl>
    <5d6b5fdd$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190902.invalid>
    <5d6d73c2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190904.invalid>
    <5d70d74d$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190907.invalid>
    <5d7377e4$0$528$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.190908.invalid>
    From: Kviat
    Date: Sun, 8 Sep 2019 12:35:15 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid.190908.invalid>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 105
    Message-ID: <5d74d963$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.38.18
    X-Trace: 1567938915 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 533 89.64.38.18:8902
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6456
    X-Received-Body-CRC: 1221172343
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2662333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.09.2019 o 10:50, 'TomN' pisze:
    > Kviat
    >
    >> Przecież jechał za tirem...
    >
    > Taka karma...

    Bo jaśnie pan musi zapierdalać 200 lewym pasem, to ktoś inny "ma taką
    karmę" żeby wlec się 90 za tirem?
    Co za bzdura.
    I przy okazji ładnie pokazałeś stan umysłu polskiego suwerena na drodze.

    > Skoro mowa o wyprzedzaniu, to najpierw trzeba być za... Ale
    > niekoniecznie jechać z prędkością =< tego przed, można z > i wtedy zamiast
    > _zajechać_ należy zwolnić (o 20),

    Misiu o małym rozumku, a niby dlaczego należy zwolnić, zamiast
    wyprzedzać, skoro lewy pas jest wolny prawie po horyzont z tyłu?

    > by jadący 140 (czyli zgodnie z przepisami)
    > nie musiał hamować o 30 (do 110).
    > Jaśniej nie będzie.

    Zanim jadący przepisowo 140 dojedzie, to tamten spokojnie zdąży
    wyprzedzić. Hamować musi zapierdalacz z 200.
    Jaśniej nie będzie.

    A jeśli nawet, _jeśli_nawet_, jakiś kierowca niezbyt dobrze oceni
    odległość pojazdu jadącego lewym pasem z tyłu i jadąc 110-130 (skoro się
    już uparłeś, to z koniem kopał się nie będę) zacznie wyprzedzać tira, to
    ten jadący 140 powiniem zdjąć nogę z gazu i zwolnić do 130. A nawet
    przyhamować do 110 i *zachować bezpieczną odległość*.
    Nic nie usprawiedliwia buraka siadającego metr na dupie i migającego
    światłami. Absolutnie nic.

    >> Nie dość, że manipulujesz cytatami
    >
    > Zostawia ci wszytkie cytaty od jakiegoś czasu, a i tak sie zgubiłeś i
    > jeszcze kłamiesz!!!

    Nie dość, że manipulujesz cytatami i masz problemy z logicznym
    myśleniem, to do tego masz ewidentne braki w umiejętności czytania ze
    zrozumieniem.

    Na koniec, misiu o małym rozumku, inny cytat. Choć wątpię, że i to dasz
    radę ogarnąć:

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/191840
    0,1,drogowy-portret-polaka.read

    "Rozmowa z podinspektorem Radosławem Kobrysiem z Wydziału Ruchu
    Drogowego Komendy Głównej Policji o tym, jak Polacy zachowują się na
    drogach.

    AGNIESZKA SOWA: - Co jest najgorszą przywarą polskich kierowców?

    RADOSŁAW KOBRYŚ: - Pogoń. Pogoń za czasem, za najlepszym wynikiem i
    ściganie się z nawigacją samochodową. Więc prędkość. Zdecydowanie za
    ciężka noga.

    AS: A najeżdżanie na zderzak i spychanie maruderów, już nawet ze
    środkowego pasa, nie tylko z lewego? Przejeżdżamy granicę państwa i
    nagle nikt nie siedzi nam na zderzaku, nie świeci długimi...

    RK: Wielu polskich kierowców, bo oczywiście nie wszyscy, zachowuje się
    tak, jakby droga była tylko dla najtwardszych i najlepszych mistrzów
    kierownicy. Brak partnerstwa i empatii na drodze. Widzimy to w trakcie
    patroli, najczęściej kiedy jedziemy radiowozem nieoznakowanym(...)

    AS: Policja powołała specjalne grupy SPEED, policjanci po cywilnemu w
    nieoznakowanych, bardzo szybkich samochodach ścigają piratów drogowych.
    Czy dlatego, że Polacy jeżdżą coraz gorzej?

    RK: Na pewno coraz szybciej. Kiedy w maju 2015 r. wszedł w życie przepis
    o utracie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o więcej niż 50 km/h w
    obszarze zabudowanym, ludzie wyraźnie się wystraszyli i zaczęli jeździć
    wolniej, co przełożyło się na zmniejszenie liczby kolizji i wypadków. Z
    roku na rok ujawnialiśmy coraz mniej przekroczeń prędkości. Aż nagle w
    tym roku, jakby Polacy odpuścili postanowienia noworoczne, mamy o ponad
    połowę więcej takich incydentów. Policjantów na drogach jest tyle samo,
    podobna ilość sprzętu, a Polacy - hulaj dusza, piekła nie ma.
    (...)

    AS: Agresja stała się chyba specjalnością polskich kierowców?

    RK: Zaczyna się tzw. gniewem za kierownic, kiedy prowadzący samochód
    trąbi na innych bez powodu, miga długimi światłami, krzyczy na innych
    kierowców.(...)
    *Najczęstszym przykładem jest tzw.najeżdżanie na tylny zderzak
    samochodu, który zbyt wolno jedzie lewym pasem. Takie zachowanie ma na
    celu wyrządzenie fizycznej, psychicznej krzywdy innemu uczestnikowi
    ruchu drogowego.* (...)

    AS: Pod względem bezpieczeństwa na drogach Polska jest wciąż na szarym
    końcu w Europie.

    RK: Byliśmy na czwartym miejscu od końca, teraz awansowaliśmy oczko
    wyżej. Ale wciąż nie jest dobrze. (...)Powodem jest niemal zawsze
    nadmierna prędkość.(...)

    AS: Co można zrobić dla poprawienia bezpieczeństwa na naszych drogach?

    RK: Edukować.(...)

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: