    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: nurtuje mnie
    Date: Thu, 24 Oct 2024 01:17:00 -0500

    On 2024-10-23 06:51, J.F wrote:

    > Nie nie.
    >
    > Tam jest tak, że para z kotła wylatuje przez dyszę, ciśnienie spada,
    > więc zasysa zimną wodę, skrapla się, i dzięki wysokiej prędkości woda
    > wtłacza się do kotła.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Injector
    >
    > Co z kotła wyleciało, to do niego wraca. Strat energii więc nie ma.
    > A woda się napompowała.

    Nie wczytywalem sie ale to nie jest nijak magiczne czy nawet trudno
    wyjasnialne.

    Z tego co tam widze to tak naprawde zasada berbulliego i nieco kryz/dysz.
    A energii aby wtloczyc te wode tez tam jest pod dostatkiem bo jest
    goraca para.

    A strata energii jak najbardziej jest. W zbiorniku overflow woda sie
    bedzie pomalu nagrzewac.

    Tak czy siak, jest troche mechanizmow ktore w finezyjny aczkolwiek
    prosty sposob rozwiazuja problemy - pompa dyfuzyjna, trubina tesli, te
    jego zawijane zawory, ten inzektor jak i ten co rozdziela szybkie i
    wolne czastki gazu itp. Nie zawsze te rozwiazania sa najsprawniejsze ale
    czesto sa na tyle dobre ze gdzies tam sie nadaja do uzycia.

    Mnie tu w temacie bardziej chodzi o fakt ze ludzie czasem poniekad
    niezle wyksztalceni i jednak nieco myslacy wpadaja w tok myslenia
    magicznego. I o ile rozumiem fascynacje magnesami, pradami wirowymi,
    zjawiskami kwantowymi o tyle nie rozumiem tego uparcia sie w szukaniu
    magicznych wlasciwosci.
    Rozumiem potrzebe drążenia tematu bo jednak od tego pojawiaja sie nowe
    rozwiazania ale w przypadku pola magnetycznego nie ma mozliwosci jego
    uksztaltowania tak aby wyjscie z jego obszaru wymagalo mniej energii niz
    uzyskiwane na wejscie. I wlasnie relatywnie znosnie wyedukowany ludek
    powinien rozumiec ze tak jak nie da sie skrotem na pietro wejsc tak i
    nie da sie z magnesu zrobic popychadla co by wachadlo rozchustywalo bez
    wlozenia energii.

    No, czasem mozna zacudowac i pozyczyc troche energii tak jak to robi
    pompa ciepla ale niestety w aspekcie magnetyzmu tego sie narazie nie
    udalo i raczej sie nie uda.

    A ja dalej dumam jak zaizolowac tanio 120 ton piachi u temperaturze 700
    stopni tak aby straty takiego zbiornika byly nizsze niz 2-3kW

    --
    Lukasz