  • Data: 2024-10-26 16:25:16
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.10.2024 15:01, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale ludzie dają się owładnąć jakiejś idei, potem tylko
    > dumaja i dumają. A tak poza tym, to jako zbiornik ciepła najlepsza jest
    > parafina.

    A bierzesz pod uwagę koszt samej parafiny?
    Do tego jak grzać tą parafinę i jak odbierać od niej ciepło - wydaje mi
    się, że jedynym sensownym rozwiązaniem byłby kosztowny wymiennik wodny z
    gęstą siatką rurek, bo przecież parafina ma niewielką przewodność
    cieplną. Jedyna zaleta jaką widzę to to, że można by to grzać
    bezpośrednio kolektorem słonecznym, ale wobec dzisiejszej ceny paneli
    fotowoltaicznych ta zaleta mogła by być cenna jeśli ktoś ma naprawdę
    mało powierzchni do wykorzystania.
    Piasek jest tani, bezproblemowy, można wręcz gołe druty oporowe zasypać,
    a ciepło odbierać powietrzem, kanałami z rurek metalowych czy kształtek
    ceramicznych.

    --
    Mirek