  • 1. Data: 2015-12-22 12:05:13
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:56792122$0$693$65785112@news.neostrada.pl...
    > Na jaki rzad glosowaliscie, tak bedzie sie wam jezdzilo:
    >
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/zw%c4%99zi%c4%87-ekspres%c3%b3wki-zamkn%c4%8
    5%c4%87-drogi-z-koleinami-wywiad-z-ministrem-infrast
    ruktury/ar-BBnOgcw

> [...]
    > doby doczekała się przebudowy, a taka, po której jeździ 18 tys., nie może
    > się jej doczekać. [...]
    >
    > -Jeśli z analizy będzie wynikało, że zamiast drogi ekspresowej można
    > zbudować drogę dwa plus jeden, to koszty spadną o połowę. To model
    > realizowany w Skandynawii, gdzie mamy trzy pasy, z czego przez 5-10 km dwa
    > w jednym kierunku, a jeden w drugim, po czym to się zmienia - mówi Andrzej
    > Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa"
    >

    > No coz - lepsza "ekspresowka" 2+1 niz 1+1, ale prawde mowiac - niewiele

    Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
    skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych. Można budować jeden pas, a
    drugi dołożyć za kilka lat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 2. Data: 2015-12-22 13:14:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
    >skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych.

    Alez sa - przeciez piesi musza jakos przejsc.
    Owszem - mniej ich, 90/70 obowiazuje itp.

    >Można budować jeden pas, a drugi dołożyć za kilka lat.

    Nie bardzo. Jesli w planach jest ekspresowka o dwoch jezdniach, to jak
    na niej zrobic 3 pasy ?
    No chyba, ze najpierw zrobimy jedna jezdnie, na szerokosc dwa
    pasy+pobocze, pobocza chwilowo wymalowanego nie bedzie, tylko 3 pasy
    ruchu, a druga jezdnia w przyszlosci.

    Dalej - bedzie uklad 2+1, to zapewne bedzie ciagla linia je
    oddzielajaca. Nie daj Bog wpakowac sie za jakis traktor na 10km.
    Teoretycznie moze byc linia przerywana ... ale czy KRBRD dopusci ?

    Poza tym praktyka dowodzi, ze zaraz srodkowy pas przeznacza na
    lewoskret, a reszte zakreskuja :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-12-23 13:05:09
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 13:14, J.F. pisze:

    > Dalej - bedzie uklad 2+1, to zapewne bedzie ciagla linia je
    > oddzielajaca.

    ale dlaczego ciągła? jakoś w innych krajach żyją z 2+1 i możliwością
    wyprzedzania "pod prąd" (a ja wiem gdzie to widziałem? w Czechach?)

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-12-23 13:50:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" napisał w wiadomości grup

    >ale dlaczego ciągła? jakoś w innych krajach żyją z 2+1 i możliwością
    >wyprzedzania "pod prąd" (a ja wiem gdzie to widziałem? w Czechach?)

    Mogles zobaczyc i w Polsce. na DK8 np przed Zabkowicami.

    ale juz nie zobaczysz
    https://www.google.pl/maps/@50.6238172,16.8281463,3a
    ,75y,202.39h,71.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdomc5DRafE9U
    L_PbqW27uQ!2e0!7i13312!8i6656

    Bo to niebezpieczne bylo, wiec przemalowali.

    Po prawdzie - troche niebezpieczne bylo, jaka w praktyce tam byla
    wypadkowosc to sam jestem ciekaw ... czarnego punktu chyba sie nie
    dorobila.

    Przy okazji przemalowano droge mocniej i z ladnego kawalka do
    wyprzedzania zrobiono dwa krotkie.
    Wiec taki los czeka trzypasmowki ... chyba ze nowa wladza wyp* stara
    KRBRD ...

    J.

  • 5. Data: 2015-12-26 10:44:18
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 12:05, yabba pisze:

> [...]
    >

    > Dużą poprawę w jeździe daje to, że droga omija miejscowości, nie ma
    > skrzyżowań ze światłami, przejść dla pieszych. Można budować jeden

    Jasne, to typowo polskie myślenie. jakoś to będzie ... za 50 lat.

  • 6. Data: 2015-12-26 10:44:33
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2015-12-26 10:45:15
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2015-12-26 21:07:04
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Jasne, to typowo polskie myślenie. jakoś to będzie ... za 50 lat.
    Enter ci się zaciął że wysłałeś posta 3 razy?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-12-28 14:40:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, to typowo polskie myślenie. jakoś to będzie ... za 50 lat.

    Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy
    ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-12-28 17:09:27
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.12.2015 o 14:40, yabba pisze:
    > Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Typowo polskie marudzenie. Sam nic lepszego nei zaproponujesz przy
    > ograniczonych funduszach, tylko krytykujesz.

    W sensie, że to co zaproponowano było lepsze?
    Od czego niby?
    Na drogę 2+1 to można przerabiać istniejące szerokie drogi z ogromnymi
    poboczami ZAMIAST budować na ich środku wyłączone z ruchu wysepki, który
    to kretynizm obecnie wykonuje się nagminnie i gdzie się da.

    Ale budowanie od nowa czegoś takiego kompletnie mija się z celem, już
    lepiej zwykłe 2+2, nawet niekoniecznie w pełni ekspresowe i z wąskimi
    pasami.