eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: nowy minister nowe drogi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2015-12-22 19:12:00
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:n5c0o6$e4v$...@d...me...
    > Czesław Wiśniak wrote:
    >>>> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
    >>>> :)
    >>> Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
    >>> wiec po
    >>> objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście
    >>> zdrowe,
    >
    >>co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    >>firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    >>terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    >>wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
    >
    > Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
    wskiej-Curie_w_Warszawie
    >
    > to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
    > budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
    > Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
    > co dziwic ze cena wzrosla.
    >
    > No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
    > zaczeli od uniewaznienia przetargu.

    tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było unieważnić
    bo metoda, którą próbowali budować była bez sensu i horrendalnie droga.
    W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów Kaczyńskiego i jego
    namiestników można to było zrobić taniej.

    >>> ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był
    >>> dyskredytowany
    >>> za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    >>> linię tramwajową wybudował:)
    >>> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
    >>> 2,5mld
    >>> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
    >>a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    >>inwestycje?
    >
    > Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.

    oczywiście, zę niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
    miast

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 12. Data: 2015-12-22 20:06:42
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    >>>>> w sumie za rządów piS w Warszawie pobito rekord niebudowania dróg
    >>>>> :)
    >>>> Po pierwsze Kaczyńscy mieli i ma pierdolca na punkcie korupcji,
    >>>> wiec po
    >>>> objęciu władzy wszystko unieważniał i chciał taniej. Podejście
    >>>> zdrowe,
    >>
    >>> co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    >>> firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    >>> terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    >>> wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
    >>
    >> Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
    wskiej-Curie_w_Warszawie
    >>
    >> to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
    >> budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
    >> Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma sie
    >> co dziwic ze cena wzrosla.
    >>
    >> No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a nie
    >> zaczeli od uniewaznienia przetargu.
    >
    > tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było unieważnić
    > bo metoda, którą próbowali budować była bez sensu i horrendalnie droga.
    > W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów Kaczyńskiego i jego
    > namiestników można to było zrobić taniej.
    >
    >>>> ale, żeby to zrealizować jest praktycznie niemożliwe. Był
    >>>> dyskredytowany
    >>>> za zbyt wolną realizację inwestycji. Na szczęście u mnie na Bemowie
    >>>> linię tramwajową wybudował:)
    >>>> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
    >>>> 2,5mld
    >>>> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
    >>> a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    >>> inwestycje?
    >>
    >> Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.
    >
    > oczywiście, zę niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
    > miast

    W stosunku do otrzymanych dochodów wzrost 15-20%, niedużo to pojęcie
    względne. Z 2014 roku mieści się w środku tabeli miast wojewódzkich.
    Nie ma się czym chwalić.
    Trzeba tez pamiętać, że mimo bardzo długich rządów HGW większość
    kluczowych inwestycji była mocno opóźniona co było wypominane przy
    ero2012 i dalej są przekładane terminy.
    Oczywiście są takie rodzynki jak Most Łazienkowski pt. jak spalić most,
    wydać na niego 100baniek i się tym pochwalić, czyli jak porażkę obrócić
    w sukces:)


  • 13. Data: 2015-12-22 20:49:57
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n5c3pg$qhb$...@d...me...
    J.F. wrote:
    >>>co najlepiej widać po próbie budowy Mostu Północnego. Chciał wkopać
    >>>firmy wykonawcze w projekt i wykonanie bez znajomosci warunków
    >>>terenowych plus ogromne kary za niedotrzymanie terminu. Więc cena
    >>>wzrosła 3 razy w stosunku do realnej. faktycznie bardzo tanio :)
    >
    >> Zaraz - ja sie tam na Warszawie nie znam, ale jesli mowa o tym
    >> https://pl.wikipedia.org/wiki/Most_Marii_Sk%C5%82odo
    wskiej-Curie_w_Warszawie
    >> to akurat za Kaczynskich byla raczej batalia prawna o rozpoczecie
    >> budowy, i to niekoniecznie z ich winy.
    >> Zbudowano za HGW, ale przetarg trafil akurat w hosse, wiec nie ma
    >> sie
    >> co dziwic ze cena wzrosla.
    >> No i wyglada raczej na to, ze Kaczynscy starali sie go zbudowac, a
    >> nie
    >> zaczeli od uniewaznienia przetargu.

    >tak o ten. otóż przetarg ogłoszony za ich czasów trzeba było
    >unieważnić
    >bo metoda, którą próbowali budować była bez sensu i horrendalnie
    >droga.
    >W hosse to trafił nastepny przetarg. Za czasów Kaczyńskiego i jego
    >namiestników można to było zrobić taniej.

    Ja tam nie wiem, ale z artykulu wynika, ze za czasow Kaczynskiego
    (2002) to sie dopiero zaczelo planowanie mostu. Potem byly rozne
    protesty mieszkancow i przetarg wystartowal dopiero w 2005 - czyli na
    odchodnym.
    Nie bylo wiec tak, ze Kaczynski uniewaznil przetarg - to po nim
    uniewazniono.

    jakies stare informacje
    http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pn
    ocnego-13-mld-z.html

    >>>> Pamiętaj tez, że na koniec jego kadencji Wawa była zadłużona na
    >>>> 2,5mld
    >>>> zł a teraz na 6mld bo Hania kredyty pod dotacje UE musi brać :P
    >>>a jak miała być zadłuzona jak zatrzymano praktycznie wszystkie
    >>>inwestycje?
    >
    >> Odszukajcie jeszcze przychody miasta, bo moze te 6 mld to nieduzo.

    >oczywiście, zę niedużo. Warszawa jest jednym z najmniej zadłużonych
    >miast

    O relatywizm mi chodzi - 2.5 mld w 2005 to wcale niekoniecznie jest
    mnie niz 6 mld w 2015.
    Inna sprawa, ze gdyby wtedy pozyczono miliard, to mogl by byc juz
    dawno splacony ... choc w zlym scenariuszu mogloby i miasto
    zbankrutowac :-)
    A zadluzenie miasta latwo ukryc w spolkach miejskich.


    J.


  • 14. Data: 2015-12-30 08:03:44
    Temat: Re: nowy minister nowe drogi
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 22.12.2015 12:02, yabba wrote:

    > A może lepiej zrobić "prawie 2+2", ale na razie z jednym pasem.
    > Wszystkie obiekty inzynieryjne (mosty, wiadukty) w konfiguracji
    > docelowej, ale położyć tylko jedną nitkę asfaltu. Drugą dorobić za kilka
    > lat.

    Raczej słabo. Żeby to zrobic gro nakładów musisz zrealizować już teraz -
    roboty ziemne, obiekty inżynieryjne. Zaoszczędzisz może z 15%. A potem
    musisz wydać kolejne 35% na ponowne projekty, ściągnięcie firm na budowę
    i masz totalną rozpierduchę na drodze za kolejne 2 lata. Reasumując
    wydasz więcej na przygotowanie pod drugi pas, czego pewnie w końcu nie
    zrobisz (wersja pesymistyczna), albo zrobisz o wiele drożej niz od razu
    (to wersja optymistyczna).

    Shrek.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: