  • 61. Data: 2009-12-20 01:43:15
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** ąćęłńóśźż <j...@g...pl> wrote:

    > Przy czym jak myślę o instalacji sterowników (kilkanaście różnych osobno i w
    > określonej kolejności) to naprawdę odechciewa mi się reinstalacji systemu z
    > płyty. JaC

    Sterowniki to inna sprawa - polecam Ci program Driver Magitian Free - odpalasz
    go na działającym systemie z zainstalowanymi wszystkimi sterownikami,
    wyodrębnia kopie wszystkich plików sterowników z systemu.

    Potem mając taką kopię po reinstalacji instalujesz te sterowniki z poziomu
    Menadżera Urządzeń wskazując ścieżkę do kopii. W 99% przypadków to działa
    wyśmienicie i instaluje Ci same sterowniki bez kupy nakładek/dodatków/wpisów do
    Dodaj/Usuń (np. takich Ati blokujących wpisywanie ł swojego czasu) itd.

    To jest metoda, którą preferuję. Daje się to też zautomatyzować jak musisz
    ogarnąć większą ilość kompów w ten sposób.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 62. Data: 2009-12-20 01:47:26
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** budda <n...@n...xx> wrote:

    > mam na myśli płytkę instalacyjną Windows od Microsoftu. Poza tym, jak ktoś
    > już zauważył, to NTG.

    Microsoft nie sprzedaje samych płytek instalacyjnych - Microsoft sprzedaje dla
    klienta detalicznego system w pudełku - czy to OEM/BOX to bez znaczenia.
    Kupując taki system płacisz za nośnik, pudełko, okładkę do tego pudełka itd. I
    płacisz na zasadach detalicznych.

    Duży dostawca sprzętu nie potrzebuje tego wszystkiego, również użytkownik
    docelowy też nie potrzebuje. Duży dostawca ma wynegocjowany z Microsoftem
    kontrakt i sprzedaje w takiej formie w jakiej to dostajesz - tak jest taniej
    dla producenta, więc (z racji tego, że większość kosztu producenta ponosisz Ty)
    jest i taniej dla Ciebie.

    Naprawdę nie ma problemu zakupić laptopa z nośnikiem microsoftowym - tylko to
    po prostu jest droższe.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 63. Data: 2009-12-20 07:32:32
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 20 Dec 2009 02:43:15 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > ...Dodaj/Usuń (np. takich Ati blokujących wpisywanie ł swojego czasu) itd. ...

    ł to intel blokuje. CCC blokował ć

  • 64. Data: 2009-12-20 07:35:19
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 20.12.2009 Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał/a:

    > A masz na to jakieś poparcie? Np. opinię prawnika czy lepiej jakiś precedensowy
    > (chociaż u nas nie ma precedensu) przykład? Bo właśnie to jest niejasne.

    To po prostu oznacza że Microsoft bał się kogokolwiek z tego pozwać :)

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 65. Data: 2009-12-20 18:09:37
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Leszek K. <l...@n...pl> wrote:

    > ł to intel blokuje. CCC blokował ć

    W każdym razie o takie rzeczy mi chodzi. ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 66. Data: 2009-12-20 19:05:48
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:

    > A masz na to jakieś poparcie? Np. opinię prawnika czy lepiej jakiś precedensowy
    > (chociaż u nas nie ma precedensu) przykład? Bo właśnie to jest niejasne.

    udowodnij ze nie mozna ;-)

    kupujesz oem licencja przywiazuje sie do sprzetu i muzyka gra
    kiedys byly smiesne zasady kupna z myszka, ale juz nie ma :)

  • 67. Data: 2009-12-21 08:21:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 15:29:53 +0100, Tom napisał(a):

    > wolno

    Na pewno? Przeczytaj licencję OEM do Win 7.

  • 68. Data: 2009-12-21 23:09:35
    Od: Tom <t...@o...pl>

    > Na pewno? Przeczytaj licencję OEM do Win 7.

    a to juz mozliwe, do 7 jeszcze nie doszedlem :)

  • 69. Data: 2009-12-21 23:20:51
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-12-22 00:09, Tom napisał/a:

    > a to juz mozliwe, do 7 jeszcze nie doszedlem :)

    Przykładowe informacje na ten temat:

    http://www.dobreprogramy.pl/Windows-OEM-nie-dla-zwyk
    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    http://www.dobreprogramy.pl/Informacje-o-licencjonow
    aniu-OEM-nadal-sprzeczne,Aktualnosc,15413.html

    --
    Cz.

  • 70. Data: 2009-12-28 12:25:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Tom pisze:

    > wolno

    Nie byłbym taki pewien. OEM możesz instalować tylko na kom-
    puterze, który sam poskładałeś. A notebooka kupujesz jako
    gotowy komplet.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |