  • 1. Data: 2009-12-15 17:58:10
    Temat: jest taka strona instrukcja?
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    czy jest taka strona www-instrukcja w internecie, gdzie znajde jak krok po
    kroku zainstalować system na komputerze, wczesniej formatujac wszystko?

    a w szczególności z wyjaśnieniem jak to zrobić, gdy komputer nie ma napędu
    cd/dvd?

    mam płytę z systemem, mam pendriva 8GiB, mam napęd w stacjonarnym.

    i teraz jak to zrobić, żeby na laptopie bez napędu reinstalowac system
    korzystajac z pendrivea?

    znajdę taką instrukcję na www?

  • 2. Data: 2009-12-15 19:29:15
    Temat: Re: jest taka strona instrukcja?
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mam płytę z systemem, mam pendriva 8GiB, mam napęd w stacjonarnym.
    > i teraz jak to zrobić, żeby na laptopie bez napędu reinstalowac system

    znalazłem takie coś:
    http://www.3epc.pl/showthread.php?t=211

    czy to jest kompletne? są wszystkie etapy, o czymś jeszcze nalezy pamiętać?

  • 3. Data: 2009-12-15 23:23:10
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    >
    > znalazłem takie coś:
    > http://www.3epc.pl/showthread.php?t=211
    >
    > czy to jest kompletne? są wszystkie etapy, o czymś jeszcze nalezy

    Wygląda sensownie, dla mnie jednak znacznie prościej jest pożyczyć DVD na
    USB.

    Feromon

  • 4. Data: 2009-12-16 07:56:58
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Wygląda sensownie, dla mnie jednak znacznie prościej jest pożyczyć DVD na USB.
    >
    > Feromon

    a pożyczysz mi ?>

  • 5. Data: 2009-12-16 09:40:51
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-16 08:56, Użytkownik BETON napisał:

    > a pożyczysz mi ?>

    Ja ci pożyczę: szczęścia, zdrowia i pomyślności.
    A wątko twórcy życzę takiego kabelka/przelotki
    http://www.allegro.pl/item840112783_adapter_usb_ide_
    ata_kabel_zewnetrzny_dysk_hdd_3_5.html
    przy pomocy którego sobie podepnie napęd ze stacjonarki.
    jeśli laptop jest na tyle nowy że pozwala na bootowanie
    z USB to z takim kablem powinno wystartować z płytki.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-12-16 15:54:10
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wygląda sensownie, dla mnie jednak znacznie prościej jest pożyczyć DVD na
    > USB.

    krok po kroku wykonuję, i dochodzę do punktu 4:

    "4. Wprowadzamy 1 i Enter, a następnie wybieramy miejsce gdzie jest wersja
    instalacyjna WinXP"

    wskazuję płytę w napęzie DVD "Eee PC", enter, i w programie
    USB_MultiBOoot6.... pojawia mi sei komunikat:

    Error: Selected Folder does not contain I386 Folder wit DOSNET.INF

    o co chodzi?
    co jest nie tak?
    nadmieniam, ze uzywam dwóch rózych płyt od różnych asusów (eee pc) i
    komunikat tenm sam. a folder i plik istnieją na obu płytach.

    ktoś pomoże, proszę?

  • 7. Data: 2009-12-16 17:23:51
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]

    > mam płytę z systemem, mam pendriva 8GiB, mam napęd w stacjonarnym.
    >
    > i teraz jak to zrobić, żeby na laptopie bez napędu reinstalowac system

    WinXP można zainstalować spod czystego dosa (tyle że nie poleceniem
    setup.exe, tylko chyba winnt.exe). Dzielisz dysk w laptopie na partycję
    podstawową (C) i rozszerzoną (D) i obie formatujesz na FAT32. Na partycję
    rozszerzoną kopiujesz zawartość plytki instalacyjnej WinXP. Partycję
    podstawową ustawiasz jako aktywną i wrzucasz na nią smartdrv.exe (nie jest
    niezbędny, ale bez smarta instalowanie WinXP spod dosa będzie trwało bardzo
    długo) oraz config.sys z komendą himem.sys (niezbędną dla smarta).
    Restartujesz kompa, wpisujesz smartdrv, potem wchodzisz do katalogu z
    instalką WinXP/i386 i wpisujesz winnt.exe. Potem już normalnie; instalator
    zaproponuje konwersję dysku na NTFS (a jesli nie to przekonwertujesz dysk po
    zainstalowaniu XP).

  • 8. Data: 2009-12-16 20:33:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "maX" napisał:

    > Dzielisz dysk w laptopie na partycję podstawową (C) i rozszerzoną (D)
    > i obie formatujesz na FAT32. Na partycję rozszerzoną kopiujesz zawartość
    > plytki instalacyjnej WinXP.

    Pytający nie ma napędu CD/DVD ;->
    A sposób generalnie słuszny, ja dla swoich Wicherków stosuję całkiem
    podobny, tyle że przy użyciu do bootowania karty pamięci spreparowanej
    HPUSBFW.EXE i zawierającej katalog i386. Sterowników nie integruję, wolę
    posadzić z ręki najnowsze ściągnięte. Przed instalacją warto przegrać je z
    karty na drugą partycję, bo zaraz po instalacji czystego XP netbook może
    mieć problemy z konwersacją via USB.

    JoteR

  • 9. Data: 2009-12-16 22:25:10
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pytający nie ma napędu CD/DVD ;->

    Ale chyba może wyjąć dysk i przekopiowac na innym komputerze. Albo dołaczyc
    do laptopa drugi dysk.
    A jesli nie ... to zawsze pozostaje flop :) Pliki instalacyjne WinXP mają
    chyba standardowy dosowy zapis 8+3 (choć ostatnie implementacje dosa chyba
    już widziały długie nazwy plików). Spakowac instalkę XP rarem/zipem,
    podzielić na pliki 1.44MB i przerzucić na HDD w lapie. Potem pod dosem
    rozpakować.
    No chyba że flopa też nie ma ...

    > A sposób generalnie słuszny, ja dla swoich Wicherków stosuję całkiem
    > podobny, tyle że przy użyciu do bootowania

    Do zabootowania można tez użyć (w moim sposobie) standardowej dyskietki
    startowej stworzonej w Win98/XP. Wtedy nie trzeba sie bawić w umieszczanie
    smartdrv / himem.sys, bo dyskietka startowa ma to wszystko.

    > Przed instalacją warto przegrać je z karty na drugą partycję, bo zaraz po
    > instalacji czystego XP netbook może mieć problemy z konwersacją via USB.

    Chyba tylko USB w trybie 1.1 wtedy działa, z jego "oszałmiającą" prędkością.