  • 1. Data: 2009-12-15 14:52:42
    Temat: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: tomek siewierski <k...@g...com>

    Witam
    Postanowilem wymienic starego lapk ana nieco nowszy model :)
    chodzac posklepach zauwazylem ze wiekszosc oferowanego towaru na rynku
    jest z win7
    ale nie o to mi sie rozchodzi....
    do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
    ktos moze mi wyjasnic dlaczego?
    i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2009-12-15 15:14:30
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-12-2009 o 15:52 tomek siewierski napisał na pl.comp.pecet:

    > do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z systemem operacyjnym.... czy
    > ktos moze mi wyjasnic dlaczego?
    > i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

    Ponieważ instalka systemu jest na dysku twardym. Ma to swoje dobre
    i złe strony. Dużo zależy od producenta laptopa. Najlepiej zrobić
    backup na DVD i z niego stawiać system.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 3. Data: 2009-12-15 16:26:14
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Ponieważ instalka systemu jest na dysku twardym. Ma to swoje dobre
    i złe strony. Dużo zależy od producenta laptopa. Najlepiej zrobić

    Dokładnie tak jest.

    Chociaz kupiłem Dell'a i mam ładna wytłoczkę DVD instalacyjna Win7 i pare
    innych płytek też.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2009-12-15 16:49:29
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-12-2009 o 17:26 Irokez napisał na pl.comp.pecet:

    > Chociaz kupiłem Dell'a i mam ładna wytłoczkę DVD instalacyjna Win7 i
    > pare innych płytek też.

    Mnogość płyt, to według mnie ta gorsza strona.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 5. Data: 2009-12-15 17:05:57
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
    zainstalowanego juz systemu ??

  • 6. Data: 2009-12-15 17:27:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 18:05, Gupik pisze:
    > a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
    > zainstalowanego juz systemu ??

    Wychodzi im taniej.

    | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. |
    | Nie należę do żadnej partii politycznej |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 7. Data: 2009-12-15 17:45:33
    Od: budda <n...@n...xx>

    W dniu 2009-12-15 18:05, Gupik pisze:
    > a ciekawie czemu tak robią, ze nie dają płytki instalacyjnej tylko obraz
    > zainstalowanego juz systemu ??

    bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które
    Cię uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z
    płytki instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

    --
    pozdrawiam
    Grzegorz Olszewski

  • 8. Data: 2009-12-15 17:49:05
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hg8gu9$cm3$1@news.onet.pl>, Tomaszek napisał(a):

    > Wychodzi im taniej.

    oraz:
    - mogą wcisnąć większe dyski, bo około 8GB zajmuje zazwyczaj partycja
    recovery
    - przywracanie systemu z dysku jest szybsze niż z nośnika DVD (oby tylko
    jednego, bo wiekszość płyt recovery to co najmniej 2 DVD)
    - jest wygodniejsze, bo dysku nie zgubisz. A płyty gdzieś posiejesz.

    Jacek

  • 9. Data: 2009-12-15 17:53:32
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Użytkownik Jacek Kalinski napisał:

> [...]
    > jednego, bo wiekszość płyt recovery to co najmniej 2 DVD)
    > - jest wygodniejsze, bo dysku nie zgubisz. A płyty gdzieś posiejesz.

    - przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci
    - fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku
    - tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

    dziobu
    xyzyk.pl

  • 10. Data: 2009-12-15 18:25:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "budda" <n...@n...xx> napisał w wiadomości grup

    > bo wciskają mnóstwo shareware, adware, triali i innego śmiecia, które Cię
    > uszczęśliwia przy każdej instalacji systemu. A stawiając system z płytki
    > instalacyjnej Windows nie byłoby tego.

    Warto dodać, że niektórzy producenci za dostarczenie czystego instalatora
    windows na płycie każą sobie płacić >100zł.