  • 51. Data: 2009-12-17 12:38:49
    Temat: Re: nowy laptop z win ale bez plyty?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > To jeszcze zdradz tajemnice jak wrzucic pliki do katalogu windows,
    > skoro przy instalowaniu systemu od poczatku partycja jest formatowana
    > lub katalog windows jest usuwany przez system.
    > Bo przypomne, ze mowimy o instalacji w przypadku, gdy system jest
    > calkowicie uszkodzony.

    Mówiliśmy o reinstalacji, a nie instalowaniu od nowa.
    Nawet jak instaluję od nowa to te foldery w Inf dalej są tam gdzie były,
    sterowniki w systemie nie podmienione.

    > Nie musze - mam RISa postawionego na linuksie i jaki tylko system
    > potrzebuje, taki sobie instaluje. Z sieci i bez koniecznosci posiadania
    > ani napedow CD/DVD, ani jakichkolwiek danych na dysku.
    > A _wszystkie_ sterowniki instaluje mi z automatu system operacyjny.

    No to fajnie.

    > Z resztą Twoj sposob na 100% nie zadziała, bo nie masz zielonego pojecia
    > o czym piszesz.
    > System nie uruchomi automatycznie wszystkich plików exe z podkatalogów
    > \windows\inf\<jakas_nazwa>\*.exe zeby zainstalowac sterowniki.

    Masz inny system niż ja.

    --
    animka

  • 52. Data: 2009-12-17 12:54:01
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Ciekawe skąd system będzie wiedział, w jakiej kolejności ma instalować sterowniki?
    Teoretycznie może wiedzieć - na wzór płyty dostarczanej przez producenta laptopa.
    Czyli napisać się da.
    Tak jak ponownie wynaleźć koło.
    JaC

  • 53. Data: 2009-12-17 15:38:46
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 00:27:29 +0100, Feromon napisał(a):

    > Pierwsze słyszę...

    OEM musisz odsprzedać ponoć...

  • 54. Data: 2009-12-18 10:43:56
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgd3ll$i1l$1@atena.e-wro.net>, maX napisał(a):

    > Tym razem może trochę racji ma. Pliki exe nie sa niezbędne do instalacji.

    Ma tyle racji, że faktycznie informacja o sterownikach jest zapisana
    w plikach *.inf i system ich domyślnie szuka w \WINDOWS\INF.
    A cała reszta to bajki.

    1. w plikach INF są zapisane informacje o niezbędnych dodatkowych plikach,
    takich jak pliki sys, dll, exe i inne - będące sterownikiem lub programem
    obsługującym dany sprzęt.
    2. Jeśli system posiada informacje o sprzęcie (z plików INF), to nadal
    nie będzie miał dostępu do wymaganych plików dll, sys itp. bo są one
    "spakowane" w pliku exe.
    3. system sam z siebie niczego nie uruchamia z katalogu
    \WINDOWS\INF\jakaś_nazwa\*.exe
    4. system sobie z w/w plików niczego sam nie rozpakowuje (choćby to był
    ZIP - jako plik zip lub w kontenerze exe).

    > Windows defaultowo
    > przeszukuje katalog Windows/inf/ w poszukiwaniu driverów, wiec jak wrzuci
    > sie katalog z driverami do windows/inf, to niewykluczone że to zadziała.

    Owszem, ale Animka pisała o wypakowaniu TYLKO pliku inf, a resztę zostawić
    w pliku exe.

    Reasumując, więcej bzdur napisała niż prawdy, dlatego się tak czepiłem.

    Jacek

  • 55. Data: 2009-12-18 10:49:18
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgd7gv$f7g$1@node1.news.atman.pl>, Animka napisał(a):

    > Mówiliśmy o reinstalacji, a nie instalowaniu od nowa.

    O ile mnie pamięć nie myli, to przy instalacji XP masz do wyboru 2 opcje:
    1. usuń katalog \Windows
    2. wskaż inny katalog
    Nie ma innej opcji (jest - F3, czyli zakończenie instalacji, ale nie
    o tym mowa).
    Chyba, że pisesz o _naprawie_ systemu, ale wątpię skoro użyłaś słowa
    "reinstalacja".

    > Masz inny system niż ja.

    A o jakim systemie piszesz? W jakim systemie instalator Windows
    automatycznie uruchamia pliki exe użytkownika z podkatalogów
    katalogu INF?

    Jacek

  • 56. Data: 2009-12-20 01:14:17
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2009.12.16 0:26, Feromon pisze:

    > Dla Lenovo oznacza to przywrócenie stanu fabrycznego, a wtedy nie było
    > żadnych TWOICH danych, zarówno
    > na dysku C jaki innych... Sprawdzone, niestety....

    Moje doświadczenia z Lenovo wskazują, że taki ma skutek użycie płyty.
    Naprawa z partycji recovery zachowuje podział na partycje i dane na
    innych partycjach.

    --
    Mar

  • 57. Data: 2009-12-20 01:25:17
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jacek Kalinski pisze:
> [...]

    > A o jakim systemie piszesz? W jakim systemie instalator Windows
    > automatycznie uruchamia pliki exe użytkownika z podkatalogów

    Trzeba myśleć po prostu. Ja rozpakowywuję WinRarem i cała instalkę pod
    jakąś nazwą folderu wrzucam do Windows/Inf.
    Poza tym sam plik .inf z tej instalki, czyli pojedyńczy też wszucam już
    w te wszystkie pliki w INF. Jeszcze nie było sytuacji, żeby Windows przy
    reinstalacji czy naprawie tego sobie nie znalazł. Przy naprawie czy
    reinstalacji Windows modyfikuje tylko System. Reszty nie rusza.

    --
    animka

  • 58. Data: 2009-12-20 01:33:25
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** tomek siewierski <k...@g...com> wrote:

    > Witam Postanowilem wymienic starego lapk ana nieco nowszy model :) chodzac
    > posklepach zauwazylem ze wiekszosc oferowanego towaru na rynku jest z win7
    > ale nie o to mi sie rozchodzi.... do wiekszosci nie daje sie zadnej plytu z
    > systemem operacyjnym.... czy ktos moze mi wyjasnic dlaczego?

    Nośnik instalacyjny z systemem operacyjnym kosztuje. Przy czym ten koszt to
    jest składowa kosztu samego fizycznego nośnika (praktycznie tyle co nic) oraz
    utrzymania procedur jego produkcji, zgodności z wymaganiami tego, kto
    udostępnia licencję, opakowania itd.

    Tak dla uproszczenia przyjmijmy sobie, że koszt nośnika instalacyjnego to
    dziesięć dolarów.

    Ja kupując laptopa nie potrzebuję kolejnej płytki z systemem. Równie dobrze
    mogę sobie zgrać system z partycji recovery na płytę DVD za 50 gr. i mam
    załatwione.

    Inny - np. Ty - potrzebuje płyty z systemem - wtedy ją sobie dodatkowo
    zamawiasz dopłacając 10 dolarów.

    Moim zdaniem uczciwe. Dlaczego mam płacić za coś czego nie potrzebuję? Ty
    płacisz za to czego potrzebujesz.

    Nie jest prawdą, że "do większości nie daje się żadnej płyty z systemem
    operacyjnym" - daje się jeżeli uwzględnisz to w zamówieniu.

    > i co zrobic gdy przyjdzie postawic system na nowo?

    Pytanie do tego kto Ci sprzęt sprzedał.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 59. Data: 2009-12-20 01:37:47
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** dziobu <x...@x...xx> wrote:

    > - przywracasz system razem z kupą zbędnych śmieci

    No i właśnie się o to rozchodzi - za to, że na nośniku jest kupa tych zbędnych
    rzeczy producenci tych zbędnych rzeczy dopłacają producentowi sprzętu. Niech to
    będzie te dziesięć dolarów za sztukę - przemnóż sobie przez 100 tys sprzedanych
    sztuk. Robią się pieniądze. To jest biznes.

    Obecnie jest tak, że jak chcesz komputer bez preinstalowanego crapware to
    musisz do tego dopłacić.

    > - fajnie jeśli przywracanie systemu nie usuwa wszystkich danych na dysku

    Bez względu na wszystko tak czy inaczej dane jednak się backupuje.

    > - tracisz możliwośc naprawienia systemu którą ma każdy posiadacz płytki

    Chodzi Ci o wybootowanie do ASR? Wydaje mi się, że z sensownie przygotowanego
    nośnika da się to zrobić i nie ma różnicy czy z płyty czy z partycji
    serwisowej. Ale głowy uciąć nie dam za to.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 60. Data: 2009-12-20 01:39:21
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Tom <t...@o...pl> wrote:

    > wolno

    A masz na to jakieś poparcie? Np. opinię prawnika czy lepiej jakiś precedensowy
    (chociaż u nas nie ma precedensu) przykład? Bo właśnie to jest niejasne.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )