    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: nowy iPhone6
    Date: Sun, 10 Aug 2014 11:28:30 -0500
    <ls5389$85q$1@dont-email.me> <53e61b6e$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    <ls57ss$4g7$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <ls5br0$tge$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <ls5gsf$c4$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <ls5kmc$qib$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>
    <ls5s17$chk$1@dont-email.me>
    <X...@1...0.0.1>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA3855FE1B29D4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Jasne.
    > Ale pytanie jest inne: czy kupiłbym takie za 1zł mając swiadomosc
    > ze tak do konca nie wiem czy sa duzo lepsze...

    Różnica w cenie nie była by tak duża abyś się długo zastanawiał.
    Po prostu zaryzykowałbyś te 70gr i wypróbował...
    Podobnie jest z ludźmi którzy ciut więcej zarabiają i nie muszą
    przeżywać wydatku 1000zł więcej na telefon.

    > Ok, ale ja własnie próbuje zrozumiec te lepszość.

    Ta lepszość jest niewymierna po prostu...
    Nie można skwantyzować jej na zasadzie ten telefon czy ta
    bułka jest 2.75 raza lepsza, więc skoro cena jest 3 razy większa
    to jej nie kupię a jak jest 2.5 raza większa to ją kupię...

    > Smak to jest bardzo racjonalny argument.

    ??

    Czy ja wiem... ja bym raczej zakwalifikował to do emocjonalno/uczuciowej
    grupy kryteriów... No chyba że Ty smakujesz świadomym rozumem :-)

    > Byc moze przestajesz robic wybory na poziomie szejków naftowych. :)
    > Bo co miałbyś kupić? Inny kraj? :)

    Też robią wybory - przecież ten wielki hotel w Dubai "Burj Al Arab"
    też przecież ma jakieś ograniczone rozmiary, ma ograniczoną
    liczbę pokoi - ktoś kiedyś musiał odpowiedzieć na pytanie
    projektanta: to jak, szejku, jak duży hotel projektujemy, ma
    mieć 200 pokoi czy 2000 pokoi?
    http://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/burj
    -al-arab/

    > Dobry pytanie. Trafiając na taki muszę spróbować. :)

    Zapytaj Emanuela - mało miał opcji walki o swoje...

    > Np w orange 18.99 czyli jakies 18% miesiecznego abo dla 3 osób...
    > Sa tez tansze opcje ale tylko ta chroni w pełni.

    Co to znaczy "w pełni"? Bo ja mam ubezpieczenie takie, że jak
    zgubię to mam $200 wkład własny (zamiast płacić pełną kwotę $650).
    I porównuję procenty do innego abo - mój abo na 3 osoby zawiera
    nielimitowane rozmowy, smsy i 10 G danych do podziału na miesiąc.

    > A lubisz mleko? A masz krowe? :)

    > No przeciez napisałem ze wierze.

    Myślałem że piszesz z sarkazmem... :-)

    > Nie ma cudów - jezeli srednia pensja w Polsce to 3.000 a w niemczech
    > 14.000 to musi nam być trudniej kupić niektore zabawki.
    > A słyszałem juz o ludziach ktorzy zarabiaja 2500 i za tyle kupuja telefon
    > :) Nie odbieram im prawa do kupowania takich zabawek, nie ukrywam jednak,
    > ze bawia mnie takie sytuacje...

    W dzisiejszych czasach ludzi naprawdę stać na cokolwiek co sobie tylko
    zamarzą... Cokolwiek - są przecież raty, kredyty - nie stać Cię napewno
    na wszystko co sobie zamarzysz jednocześnie ale nie widzę problemu
    aby kupić sobie drogi telefon jeśli masz takie życzenie i rozpisać go sobie
    na 24 czy 36 rat potem spłącać powoli co miesiąc. W końcu taki iPhone
    kosztujący $650 bez simlocka/bez abonamentu to zaledwie dwa lata
    płacenia $27 miesięcznie, jeśli nie wliczysz oprocentowania kredytu.