eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowy egzaminRe: nowy egzamin
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Thu, 29 Dec 2011 12:35:28 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 95
    Message-ID: <jdhja2$55h$1@inews.gazeta.pl>
    References: <63xpeokurqx9$.1104i4vsi202p$.dlg@40tude.net>
    <4ef75fb3$0$1197$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ef785ef$1@news.home.net.pl>
    <4ef78fe6$0$1442$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <e...@4...net>
    <jdethp$sr$1@node2.news.atman.pl> <jdfa7j$n0h$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfbre$g4e$1@node2.news.atman.pl> <jdfe5l$5ig$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhbln$hvn$1@node2.news.atman.pl> <jdhe1c$i7u$1@inews.gazeta.pl>
    <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: azk98.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1325158530 5297 83.27.148.98 (29 Dec 2011 11:35:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Dec 2011 11:35:30 +0000 (UTC)
    Importance: Normal
    In-Reply-To: <jdhg4v$mjn$1@node2.news.atman.pl>
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-User: jjll
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2423265
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2011-12-29 11:05, J.F pisze:
    >> Nie, to jest zly wniosek.
    >> Duzo rzeczy sie sklada na egzamin praktyczny i wystarczy jedna
    >> zawalic.
    >> A jak slusznie zauwazyles - na drodze nie ma czasu na myslenie.

    >Aby oblać to jedną i tą samą rzecz trzeba tak samo dwa razy zawalić.
    >A to nie jest takie proste. Aby zakończyć egzamin od razu trzeba
    >zrobić coś konkretnego a lista konkretnych rzeczy jest krótka:
    >wymuszenie pierwszeństwa, wjechanie na czerwonym i nieustąpienie
    >pieszemu.

    >Tak więc jeśli jest się przygotowanym teoretycznie to trzeba mieć
    >sporego pecha. Albo się po prostu do tego nie nadawać.

    W kraju jest 50 tys wypadkow rocznie, kolizji pewnie z pol miliona -
    ludzie z wiekszym doswiadczeniem nie radza sobie na drodze, i to wcale
    nie dlatego ze przepisow nie znaja :-)

    >> Nie, jesli test bedzie z gatunku "trudnych", bo "podchwytliwe" tu
    >> niezbyt pasuje.
    >> Nie zapamietasz calej ustawy i rozporzadzenia, po prostu nie.

    >Musisz znać znaki drogowe, oraz PORD i tyle. Tego wcale nie ma dużo.

    drobne 200 stron tekstu :-)

    >> Pamietasz np warunki wlaczenia swiatel przeciwmglowych ?
    >> moge je wlaczyc jesli opad gradu zmniejszyl widocznosc ?

    >Nie pamiętam. Ale gdybyś podał przykład pytania, to udowodniłbym, że
    >na zwykłą logikę można na nie poprawnie odpowiedzieć:) Wbrew pozorom

    Czy mozna wlaczyc swiatla pm gdy widocznosc jest ograniczona do 100m ?

    >przepisy w większości są logiczne. Pytania o nie również.

    I to jest wlasnie element "wykucia". Nie na pamiec, ale jednak trzeba
    sie z nimi zapoznac, zeby zobaczyc na co sa ukierunkowane, i poznac
    ich swoista logike.
    Ze np nie spytaja o wlaczenie przy 100m, jesli w przepisie zapisano
    50.

    Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ?
    Albo w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To
    oddaj PJ :-P

    >> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
    >> kierowca w tej sytuacji:
    >> A. powinien zachować szczególną ostrożność
    >> B. jest ostrzegany o możliwości poślizgu pojazdu
    >> C. jest ostrzegany o robotach na drodze.
    >> szybciutko, ktore TAK, ktore nie ?

    >Znak ostrzegający o niebezpieczeństwie (żółty trójkąt z czerwonym
    >obramowaniem), więc ostrożność jest wskazana:), znak informuje o tym,
    >że jezdnia jest śliska, więc możliwość poślizgu jest jak najbardziej
    >prawdopodobna. O robotach nie ma mowy.
    >Czyli odpowiedź: A,B, czas namysłu 3s.
    >Znaki ostrzegawcze trzeba po prostu znać. Jest ich mało a rysunki
    >dość jasno obrazują o co chodzi.

    No i co do znania, B i C sie zgadzamy - trywialne.

    Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem przy
    tym znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
    Pamietasz ?

    A moze nie chodzi o znak, tylko o pojazd z przeciwka ? Czy przy
    wymijaniu nalezy zachowac _szczegolna_ ostroznosc ? A przy omijaniu i
    wyprzedzaniu ?

    I tak oto autorzy testow przekazuja dodatkowe tresci wychowawcze
    podprogowo - nie pytaja sie o rzeczy na ktore odpowiedz moze byc
    niewygodna :-)


    J.

    P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
    C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym
    powinien:

    A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi

    B. unikać wyprzedzania

    C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
    widoczność na odległość 100 metrów





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: