-
Data: 2011-12-29 13:11:10
Temat: Re: nowy egzamin
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-12-29 12:35, J.F pisze:
>> Aby oblać to jedną i tą samą rzecz trzeba tak samo dwa razy zawalić. A
>> to nie jest takie proste. Aby zakończyć egzamin od razu trzeba zrobić
>> coś konkretnego a lista konkretnych rzeczy jest krótka: wymuszenie
>> pierwszeństwa, wjechanie na czerwonym i nieustąpienie pieszemu.
>
>> Tak więc jeśli jest się przygotowanym teoretycznie to trzeba mieć
>> sporego pecha. Albo się po prostu do tego nie nadawać.
>
> W kraju jest 50 tys wypadkow rocznie, kolizji pewnie z pol miliona -
> ludzie z wiekszym doswiadczeniem nie radza sobie na drodze, i to wcale
> nie dlatego ze przepisow nie znaja :-)
Może dlatego, że te egzaminy nie są nadmiernie rygorystyczne jak
sugerujesz tylko za mało?
Inna sprawa przepisy przepisami, do tego dochodzi rzeczywistość, gdzie
często są one stosowane w dziwaczny sposób, co ma na pewno przełożenie
na liczbę wypadków.
>>> Nie, jesli test bedzie z gatunku "trudnych", bo "podchwytliwe" tu
>>> niezbyt pasuje.
>>> Nie zapamietasz calej ustawy i rozporzadzenia, po prostu nie.
>
>> Musisz znać znaki drogowe, oraz PORD i tyle. Tego wcale nie ma dużo.
>
> drobne 200 stron tekstu :-)
Przekopiowałem PORD do edytora tekstowego i wyszło 40 stron tekstu. To
nie jest dużo. Do tego znaki.
I jeszcze raz zaznaczam, że biorąc pod uwagę fakt, że prawie wszyscy te
egzaminy zdają to dziwny jest zarzut, że są zbyt trudne.
>>> Pamietasz np warunki wlaczenia swiatel przeciwmglowych ?
>>> moge je wlaczyc jesli opad gradu zmniejszyl widocznosc ?
>
>> Nie pamiętam. Ale gdybyś podał przykład pytania, to udowodniłbym, że
>> na zwykłą logikę można na nie poprawnie odpowiedzieć:) Wbrew pozorom
>
> Czy mozna wlaczyc swiatla pm gdy widocznosc jest ograniczona do 100m ?
No dobra daj link do pytania na egzaminie, zobaczymy na ile jest
bezsensowne.
>> przepisy w większości są logiczne. Pytania o nie również.
>
> I to jest wlasnie element "wykucia". Nie na pamiec, ale jednak trzeba
> sie z nimi zapoznac, zeby zobaczyc na co sa ukierunkowane, i poznac ich
> swoista logike.
> Ze np nie spytaja o wlaczenie przy 100m, jesli w przepisie zapisano 50.
Owszem trzeba się z tym zapoznać. Niektóre rzeczy zapamiętać, jak np.
ograniczenia prędkości na poszczególnych typach dróg itp. Tego nie da
się uniknąć. Znaki też trzeba zapamiętać. Ale na tym właśnie polega nauka.
Ucząc się matematyki, też niektóre twierdzenia musisz wykuć aby na ich
podstawie móc wyprowadzać jakieś wzory.
> Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ? Albo
> w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To oddaj PJ
> :-P
W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).
A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania, zwykle
dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna. Więc nawet jak
się nie pamięta dokładnie da się wskazać prawidłową odpowiedź.
Przykładowo, oczywiste, jest, że na autostradzie czy drodze ekspresowej
nie ustawisz trójkąta 10m przed pojazdem.
>>> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
>>> kierowca w tej sytuacji:
>>> A. powinien zachować szczególną ostrożność
>>> B. jest ostrzegany o możliwości poślizgu pojazdu
>>> C. jest ostrzegany o robotach na drodze.
>>> szybciutko, ktore TAK, ktore nie ?
>
>> Znak ostrzegający o niebezpieczeństwie (żółty trójkąt z czerwonym
>> obramowaniem), więc ostrożność jest wskazana:), znak informuje o tym,
>> że jezdnia jest śliska, więc możliwość poślizgu jest jak najbardziej
>> prawdopodobna. O robotach nie ma mowy.
>> Czyli odpowiedź: A,B, czas namysłu 3s.
>> Znaki ostrzegawcze trzeba po prostu znać. Jest ich mało a rysunki dość
>> jasno obrazują o co chodzi.
>
> No i co do znania, B i C sie zgadzamy - trywialne.
>
> Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem przy tym
> znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
> Pamietasz ?
Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność. A skoro
znak ostrzega o śliskiej nawierzchni dodatkowo jedzie drugi pojazd. To
zachowanie ostrożności wydaje się oczywiste.
Zresztą przypuszczam, że przy każdym znaku ostrzegającym przed jakimś
niebezpieczeństwem, zaznaczenie odpowiedzi związanej z zachowaniem
ostrożności będzie poprawne.
> I tak oto autorzy testow przekazuja dodatkowe tresci wychowawcze
> podprogowo - nie pytaja sie o rzeczy na ktore odpowiedz moze byc
> niewygodna :-)
Jeśli nawet to słuszna idea. Przekazywanie podprogowo treści
wychowawczych odnośnie zachowania ostrożności na drodze. Zwłaszcza w
naszym kraju:)
> P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
> C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym powinien:
>
> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
> B. unikać wyprzedzania
> C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
> widoczność na odległość 100 metrów
A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe. Ale w tym przypadku wydaje mi
się, że A,B. Ale nie jestem pewien jak to jest w ich przypadku. Bo w
osobowych tylne przeciwmgłowe można używać jak widoczność jest mniejsza
niż 50m.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.11 14:34 Arek
- 29.12.11 15:17 J.F
- 29.12.11 15:24 RadekNet
- 29.12.11 15:26 RadekNet
- 29.12.11 16:13 J.F
- 29.12.11 16:23 J.F
- 29.12.11 16:24 John Kołalsky
- 29.12.11 16:31 J.F
- 29.12.11 16:45 Arek
- 29.12.11 16:53 John Kołalsky
- 29.12.11 17:12 Arek
- 29.12.11 17:22 John Kołalsky
- 29.12.11 18:50 J.F
- 29.12.11 18:53 J.F
- 29.12.11 19:52 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie