-
Data: 2011-12-29 17:12:38
Temat: Re: nowy egzamin
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-12-29 16:13, J.F pisze:
>> Może dlatego, że te egzaminy nie są nadmiernie rygorystyczne jak
>> sugerujesz tylko za mało?
>
> Nie, sugeruje zeby nie mieszac teorii z praktyka.
> Ludzie zdaja bo:
> -tych trudnych pytan jest stosunkowo malo, w wylosowanym zestawie bedzie
> ich w granicach dopuszczalnych pomylek,
> -zdaja bo wczesniej te testy trenuja. Bez tego treningu nie zapamietasz
> wszyskich przepisow na pamiec :-)
> -zdaja bo jest rozsadny czas na odpowiedzi, w sam raz taki zeby sie
> spokojnie w trudna tresc wczytac, zrozumiec i odpowiedziec prawidlowo.
Jak byś tego nie uzasadniał, zdają bo są proste i jest dużo czasu. Teraz
mają być trudniejsze i będzie mniej czasu. Więc krok w dobrym kierunku.
> A praktyka ... jedzie taki doswiadczony kierowca, 30 lat bez wypadku, a
> przepisy ... kompletnie zapomnial. Przynajmniej na tym poziomie
> szczegolowosci ktory jest w trudniejszych pytaniach wymagany.
> pamieta o pierwszenstwie z prawej strony - ale rzadko stosuje, czesciej
> jedzie na pamiec llub na szersza droge, lub na zachowanie tego z prawej :-)
Tego nie da się uniknąć. Jednak nie jest to argument za tym aby nowi
kierowcy bez doświadczenia wiedzieli jeszcze mniej. Wręcz przeciwnie
powinni nadrabiać wiedzą braki praktyczne.
>> Owszem trzeba się z tym zapoznać. Niektóre rzeczy zapamiętać, jak np.
>> ograniczenia prędkości na poszczególnych typach dróg itp. Tego nie da
>> się uniknąć. Znaki też trzeba zapamiętać. Ale na tym właśnie polega
>> nauka.
>
> Tym niemniej twierdze ze chocbys uczyl sie ustawy dlugo, to i tak na
> wszystie pytania nie odpowiesz.
> No moze po paru latach nauki i dobrego treningu ze zlosliwymi pytaniami,
> wykujesz na pamiec, w tym i interpretacje rozne.
W ogóle nie nadążam za Tobą, ale widocznie tępy jestem. Nie dostrzegam
tych wszystkich wyimaginowanych niuansów prawnych które próbujesz tu
udowadniać. Po prostu poświęciłem dwa wieczory na naukę i zrobiłem test
bez żadnego błędu na długo przed końcem przeznaczonego czasu, tak samo
jak większość zdających. Dlatego, że ten test jest bardzo prosty.
>> Pamietasz w jakiej odleglosci nalezy ustawic trojkat ostrzegawczy ? Albo
>> w jakiej odleglosci od przejazdu kolejowego wolno parkowac ? To oddaj PJ
>> :-P
>> W przypadku przejazdu, to masz takie słupki, za którymi nie można
>> parkować, ale nie pamiętam dokładnie:).
>
> Otoz to, niedokladnie, wiec moze i wiesz ze nie, ale nie wiesz za ktorym
> juz nie :-)
> ani czy mozna parkowac _za_ przejazdem, przed ale po lewej stronie, albo
> czy zakaz dotyczy jezdni czy calej drogi ?
Ale co to wnosi?
>> A jeżeli chodzi o pytania dot. trójkąta, czy drogi hamowania, zwykle
>> dwie odpowiedzi są totalnie absurdalne i jedna poprawna.
>
> No coz, patrz te swiatla przeciwmglowe.
No i?
>>>> http://jfox.republika.pl/moto/pyt/z1.jpg
>>>> kierowca w tej sytuacji:
>>>> A. powinien zachować szczególną ostrożność
>
>>> Ale ... ostroznosc tylko wskazana, czy wymagana rozporzadzeniem przy tym
>>> znaku ? Moze to pytanie podchwytliwe i wcale nie jest wymagana ?
>>> Pamietasz ?
>
>> Nie jest napisane, że *musi* zachować szczególną ostrożność.
>
> Temat na inne forum, ale zdaje sie ze jak ustawa pisze "powinien", to to
> znaczy "musi".
Ale co próbujesz udowodnić? Sprzeczasz się ze mną, że kierowca widząc
znak ostrzegawczy powinien zachować szczególną ostrożność? Twierdzisz,
że nie powinien czy co dokładnie?
>>> I tak oto autorzy testow przekazuja dodatkowe tresci wychowawcze
>>> podprogowo - nie pytaja sie o rzeczy na ktore odpowiedz moze byc
>>> niewygodna :-)
>
>> Jeśli nawet to słuszna idea.
>
> Mniej wiecej. Tylko troche utrudnia zdanie egzaminu, jak ktos jest
> obryty z ustawy a nie z testow :-)
Zamiast "obrywać" ustawy, albo wykuwać pytania na pamięć, lepiej nauczyć
się znaków, kodeksu drogowego oraz przejrzeć przykładowe pytania aby
wiedzieć czego można się spodziewać.
>> P.S. Ha - sie myle, a Ty masz jeden blad.
>> C125 732 Podczas jazdy we mgle kierujący samochodem ciężarowym powinien:
>> A. dostosować prędkość do warunków widoczności drogi
>> B. unikać wyprzedzania
>> C. używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza
>> widoczność na odległość 100 metrów
>
>> A dlaczego błąd? Nie mam PJ na ciężarowe.
> Mylisz sie - tzn znow nie pamietasz dokladnie :-)
W czym się myle, w tym, że nie wiem o jaki Ci chodzi błąd czy że nie mam
PJ na ciężarowe?
>> Ale w tym przypadku wydaje mi się, że A,B. Ale nie jestem pewien jak
>> to jest w ich przypadku. Bo w osobowych tylne przeciwmgłowe można
>> używać jak widoczność jest mniejsza niż 50m.
>
> No i co bys zaznaczyl ? Pomyslmy .. wlaczyc przeciwmglowe we mgle nie
> zaszkodzi ...
Przecież napisałem A i B. Zamiast wymyślać co mam na myśli przeczytaj.
Dokładnie tak samo traktuj przepisy. Za dużo wymyślasz.
Tak nawiasem, nie wiem dlaczego piszesz, że nie zaszkodzi włączyć
tylnych przeciwmgłowych? Przecież to oślepia kierowców za Tobą i nie
wolno tego włączać jeśli widoczność nie jest odpowiednio niska.
> Za to ciekawe z tym B ... odpowiedz jak najbardziej sensowna, ale na
> jakiej podstawie prawnej ? Ustawa nic takiego nie mowi :-)
Owszem przepisy o ruchu drogowym jak najbardziej. Zanim zaczniesz
wyprzedzać musisz upewnić się, że masz dobrą widoczność. We mgle
widoczność jest zdecydowanie gorsza.
> A kierowca auta ciezarowego to akurat powinien zaparkowac na pierwszym
> parkingu. Odstawic obowiazkowa przerwe a nie marnowac czas tachografu
> snujac sie z predkoscia dostosowana :-)
Znowu coś wymyślasz, są jakieś przepisy zabraniające poruszania się
samochodów ciężarowych we mgle.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.11 17:22 John Kołalsky
- 29.12.11 18:50 J.F
- 29.12.11 18:53 J.F
- 29.12.11 19:52 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 19:54 Tomasz Pyra
- 29.12.11 19:55 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 19:57 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 20:35 Krzysiek Kielczewski
- 29.12.11 20:48 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 20:54 Cavallino
- 29.12.11 21:06 Tomasz Pyra
- 29.12.11 21:14 J.F.
- 29.12.11 21:26 Tomasz Pyra
- 29.12.11 21:54 Adam Płaszczyca
- 29.12.11 22:12 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie