  • 41. Data: 2010-02-15 18:07:10
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > Po co? :)

    Właściwie to nie wiem.
    W takich chwilach odruchowo człowiek myśli o potrzebie przebudzenia ; )))))

    adam

  • 42. Data: 2010-02-15 18:39:29
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2010-02-15 17:14, cichybartko pisze:

    > Prosimy o przykłady FF kontra hybryda. To co piszesz to jakieś SF ;).

    Jeszcze tydzień, dwa i hybrydy będą na 6400 robiły lepsze zdjęcia :)

    Tomek

  • 43. Data: 2010-02-15 18:45:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 15 Feb 2010 19:07:10 +0100, adam napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > Właściwie to nie wiem.
    > W takich chwilach odruchowo człowiek myśli o potrzebie przebudzenia ; )))))

    Niestety, żadne szczypanie nie zmieni tego, że po tej Ziemii chadzają
    idioci nie z tej ziemii :) Możesz się co najwyżej od szczypania czerwony
    zrobić :)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 44. Data: 2010-02-15 19:17:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Tomek" <b...@o...pl> napisał:

    > Jeszcze tydzień, dwa i hybrydy będą na 6400 robiły lepsze zdjęcia :)
    > [...]

    A telekonwerter bedzie poprawiał jakość optyczną (na razie jeszcze
    pogarsza - ale już mniej niż piersćienie pośrednie). Już nie mam siły na
    wdawanie sie w jałowe dyskusje z tym człowiekiem. Szkoda tylko tych, ktorych
    wpuści w maliny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2010-02-15 20:59:46
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zacząłem od wartości 8. Próbowałem też 5. To 20 to na koniec w desperacji.

    Daj przykłady tych zdjęć (takie nieobrobione), inaczej z tego wątku zrobi
    się bezsensowne miauczenie...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 46. Data: 2010-02-15 21:27:37
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > Zapodaję linki do fotek:
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/IMG_5489.JPG
    > Z canona z exifem
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.tif
    > Z nikona z exifem - UWAGA: 70MB
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.jpg
    > To samo co poprzednio ale w jpg, bez exifa
    > Informacje z tego exifa:
    > przesłona 8;
    > ogniskowa 55 (82 dla pełnej klatki)
    > czas 1/13
    > korekta naświetlenia w górę o 2/3
    >

    > Ostrość w obu brana na środku, na kraniec mordy tego pomarańczowego typa.

    Akurat. Zdjęcie z lustrzanki ma ostrość ustawioną na frędzle z dolnej części
    pyska i głębiej. Dlatego morda jest poza obszarem ostrości. Pamiętaj że
    lustrzanki maja wielokrotnie płytszą głębie ostrości niż kompakty z matrycą
    wielkości połowy małego paznokcia.

    Ponów testy na płaskiej gazecie z dużą ilością mikroszczegółów - oczywiście
    ze statywu. Nie wystawiaj TIFFów, JPEG z aparatu wystarczy.

    > Różnic ostrości widać wszędzie - i na brzegu i na środku.
    > Zarówno w okolicy punktu ostrości jak i z tyłu na desce do prasowania.
    > Jak wspomniałem wcześniej nie jest to FF/BF, bo potem jeszcze kombinowałem
    > z ręcznymi korektami.

    Nie kombinować z korektami w ciemno bo tylko pogorszysz.

    > Co na to powiecie?
    > Reklamować?

    Sprawdzić czy przypadkiem nie masz BF.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 47. Data: 2010-02-16 12:49:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 17:14, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > Prosimy o przykłady FF kontra hybryda. To co piszesz to jakieś SF ;).
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Bartosz.

    Prosze bardzo nawet znalazlem jedno z tych ktore jeszcze sie uchowaly.

    jest jakis exif mozna przeczytac jak robione - z reki na ekw ok 120 mm

    nie mam oryginalnego raw wiecej ( a moze nie robilem raw ?) nie
    poprawialem balansu bieli.
    o ile sobie przypominam zrobilem tylko resampling w dol. w
    oryginalnym powiekszeniu jednak szumy byly znaczne - czulosci nie
    pamietam pewnie 400 iso moze 200 ?

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5438817449046316354

    i drugie zrobione pare dni temu , rawu juz nie mam .
    widze ze na zdjeciu sie exif nie zachowal
    3200 iso , 24-70 L na 2,8 c5d2

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5438817719792403170

    obydwa zdjecia z reki bez statywu .

    zdjecie nr 1 jest obficie naswietlone stad wrazenie jasniejszego
    wnetrza.
    swiatla o ile sobie przypominam nie bylo wiele wiecej.

    zdj 2 w skali 100 % niestety szumy bylyby spore .

    jak sobie przypominalem , w zasadzie oba zdjecia sa porownywalne , to
    z c5d2 jest nieco lepsze. Ma lepszy balans ( stad moze wrazenie ze
    ladniejsze) , nieco mniejsze szumy , za to gorsza ostrosc.

    Z cala pewnoscia rozpietosc jakosciowa tych zdjec nie odpowiada
    rozpietosci cenowej sprzetu.
    ostatecznie to hybryda produkowana jakies 5 lat temu i c5dm2 aktualnie
    najwyzsza polka jakosciowa.

  • 48. Data: 2010-02-16 13:05:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 19:45, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Niestety, żadne szczypanie nie zmieni tego, że po tej Ziemii chadzają
    > idioci nie z tej ziemii :) Możesz się co najwyżej od szczypania czerwony
    > zrobić :)
    >
    > --

    a ja widze ze na tej grupie jest paru wyjatkowych glupkow.
    niektorzy tzw zawodowcy w obawie przed kompromitacja zachowali resztke
    zdrowego rozsadku i przynajniej milcza.
    ci najglupsi dalej szczekaja.
    sa do tego stopnia glupi ze nie zdaja sobie sprawy ze swojej glupoty.
    libiszewski jestes jednym z najwiekszych tumanow ktorzy paletaja sie
    po sieci.
    stary kon robiacy zdjecia na poziome 8-latka ha , ha , ha . i chesz
    zabierac glos na temat rozsadku innych.
    wesze sie rozwal o betonowa sosne .

  • 49. Data: 2010-02-16 14:21:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2010 05:05:00 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > a ja widze ze na tej grupie jest paru wyjatkowych glupkow.
    > niektorzy tzw zawodowcy w obawie przed kompromitacja zachowali resztke
    > zdrowego rozsadku i przynajniej milcza.

    A niektórzy pitolą trzy po trzy i uważają że wszystkie rozumy zjedli.
    Zrobić ci wykres o kim mówię?

    > ci najglupsi dalej szczekaja.
    > sa do tego stopnia glupi ze nie zdaja sobie sprawy ze swojej glupoty.
    > libiszewski jestes jednym z najwiekszych tumanow ktorzy paletaja sie
    > po sieci.

    Partia jest z was dumna, Salwiński :P

    > wesze sie rozwal o betonowa sosne .

    Dziękuję, zostawię tę przyjemność wam, Salwiński.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 50. Data: 2010-02-17 10:26:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 15 Feb., 18:54, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" napisał
    > [...]
    > FF z pancerfaustem gwarantuje jedno - jesli wyjdziesz na srodek , to
    > inni fotografujacy jakby robia sie niesmiali.
    > Znam ten efekt sprzed lat , kiedy w czasie kryzysu jadac bmw 524td ,
    > sunacy fiatami i polonezami sami zjezdzali na pobocze.
    > To byly czasy .
    >
    > Nie wierzę...
    > Może mnie ktoś uszczypnąć ?
    >
    > adam

    nadal trzeba uszczypnac ?
    pokazalem przyklad , calkowicie zgodny z tym co napisalem.