eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowanowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :( › Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
  • Data: 2010-02-15 21:27:37
    Temat: Re: nowa sigma 18-125 bardziej mydlana od starego canon-a A95 :(
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hlavbb$cet$...@n...interia.pl...
    > Zapodaję linki do fotek:
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/IMG_5489.JPG
    > Z canona z exifem
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.tif
    > Z nikona z exifem - UWAGA: 70MB
    >
    > http://karakoram.strefa.pl/public/DSC_0550.jpg
    > To samo co poprzednio ale w jpg, bez exifa
    > Informacje z tego exifa:
    > przesłona 8;
    > ogniskowa 55 (82 dla pełnej klatki)
    > czas 1/13
    > korekta naświetlenia w górę o 2/3
    >

    > Ostrość w obu brana na środku, na kraniec mordy tego pomarańczowego typa.

    Akurat. Zdjęcie z lustrzanki ma ostrość ustawioną na frędzle z dolnej części
    pyska i głębiej. Dlatego morda jest poza obszarem ostrości. Pamiętaj że
    lustrzanki maja wielokrotnie płytszą głębie ostrości niż kompakty z matrycą
    wielkości połowy małego paznokcia.

    Ponów testy na płaskiej gazecie z dużą ilością mikroszczegółów - oczywiście
    ze statywu. Nie wystawiaj TIFFów, JPEG z aparatu wystarczy.

    > Różnic ostrości widać wszędzie - i na brzegu i na środku.
    > Zarówno w okolicy punktu ostrości jak i z tyłu na desce do prasowania.
    > Jak wspomniałem wcześniej nie jest to FF/BF, bo potem jeszcze kombinowałem
    > z ręcznymi korektami.

    Nie kombinować z korektami w ciemno bo tylko pogorszysz.

    > Co na to powiecie?
    > Reklamować?

    Sprawdzić czy przypadkiem nie masz BF.

    --