  • Data: 2009-11-17 07:22:55
    Temat: Re: notebook z ekranem z podswietlaniem led do fotek - warto?
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
    news:hdstgt$22n$1@inews.gazeta.pl...

    > Masz rację, po prostu dokonałem skrótu myślowego - chodziło mi o starsze
    > matryce i świetlówki vs nowe na led. Owszem to tylko podświetlanie i skutkuje
    > plamami światła, jasnością i deko "balansem bieli" na ekranie.
    Nie jestem pewien czy to "tylko" podświetlenie. Świetlówki świecą światłem
    ciągłym, a diody mogą świecić przerywanym - oczywiście z odpowiednią
    częstotliwością aby wzroku nie męczyć. Krótkie wygaszenie podświetlenia pomiędzy
    odświeżeniami ekranu redukuje zjawisko rozmywania się ruchomych obrazów. W
    telewizorach HD niektóre firmy używały systemu polegającego na wstawianiu na
    krótko dodatkowego czarnego lub szarego obrazu pomiędzy klatkami. Przy wyższych
    częstotliwościach matryce nie nadążałyby z takimi wstawkami, ale podobny efekt
    można osiągnąć przez wygaszenie podświetlenia LED dla dowolnej częstotliwości
    odświeżania.

    Pozdrawiam
    Wojtek