  • Data: 2018-09-11 13:11:35
    Temat: Re: nośnośćregałów
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-11 o 12:48, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Niekoniecznie, chciales wyliczyc przypadek ciagly, to WM wyliczyl ciagly.
    > A  4 ... troche malo ... ale moze roznice nie beda duze.

    Nie wiem dlaczego, ale dopuszczałem myśl, że ile by ich nie było to siła
    ma każdym klocku będzie taka sama.

    > Tylko uwazaj na jedno - wyliczenie obowiazuje dla konkretnego
    > naprezenia/obciazenia, ktore założono na poczatku.
    > Nawet jesli bylo symboliczne i bezwymiarowe :-)
    >
    > I trzeba takie wlasnie obciązenie przyłożyc, aby byl rowny rozklad. I
    > powinno ono doprowadzic do likwidacji luzow na calej dlugosci.

    To rozumiem. Miałem wątpliwości czy moduł Younga będzie wpływał na
    kształt krzywej.

    > W sytuacji jak na rysunku taka krzywa belka obciazy punkty wewnetrzne
    > jakos tam, ale zewnetrzne mocno zaleza od sily scisku sciskow.
    > Jak dokrecisz tylko tyle, aby zlikwidowac luz na koncach, to sila na
    > zewnetrznych elementach bedzie rowna zero.
    > Dalsze skrecanie bedzie mocno wplywalo na sile na koncowych elementach,
    > ale prawie wcale nie zmieni sily na tych srodkowych

    To jest dla mnie jasne.

    > No i w tym sensie przyklad z 4 klockami jest wyjatkowo dobry, bo jesli
    > tylko symetria zachowana, to zawsze mozna dociagnac konce tak, aby sily
    > na wszystkich 4 klockach byly rowne.

    No tak, jak nie będzie symetrii to pewnie siły już się rozjadą.

    > Jakas gumowa podkladka pomoglaby w rowniejszym rozprowadzeniu sil.

    Z jakiejś spienionej gumy.

    Robert